Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBodil Nøhr Redigeret for ca. et år siden
1
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer
2
Pædagogik og IT IT åbner nye pædagogiske muligheder ◦ IT er kommunikation og undervisning er kommunikation…vi er først lige begyndt på at se mulighederne Flipped Classroom fokuserer på undervisningens tilrettelæggelse
3
Pædagogik og IT Pædagogiske værktøj ◦ Ibøger ~ bøger + hjemmeside ◦ Smartboard ~ tavle + hjemmesider ◦ Klikker ~ en måde at foretage afstemning på ◦ Moodle (online quiz system) ~ prøver
4
Pædagogik og IT IT der ændre det pædagogisk framework ◦ Klasserummet ændres Læringsrum (Skulptør, Træner, Konsulent, Deltager) Flipped Classroom
5
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne
6
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne I Skolen Hjemme
7
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne I Skolen Hjemme
8
Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en præsentation af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN
9
Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en præsentation af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN
10
Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en retning af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN
11
Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en retning af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN
12
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Konsulenten Skulptøren Deltageren Træneren Lærerstyring Undervisning Kontakt til den Enkelte elev
13
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Konsulenten Skulptøren Deltageren Træneren Lærerstyring Kontakt til den Enkelte elev Alle begynder på et nyt emne samtidigt Eleven begynder på et nyt emne når læreren mener det er fornuftigt
14
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Eleven lære selv nyt stof…men hvad hvis det er for svært Undervisningen taber momentum fordi eleverne ikke kan stoffet
15
Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Eleven lære selv nyt stof…men hvad hvis det er for svært Undervisningen taber momentum fordi eleverne ikke kan stoffet Små film Interaktive opgaver
16
Hvordan fungerer det Frividen.dk Link til friViden.dk
17
Hvordan fungerer det Khan Academy ◦ Mange opgaver Som skal bestås før man kan gå videre
18
Hvordan fungerer det Khan Academy ◦ Mange opgaver Som skal bestås før man kan gå videre
19
Flipped Classroom Ikke revolutionerende ◦ Kendt pædagogik effektiviseret vha. IT Tidligere har elever også læst lektien hjemme Vi har haft en drøm om differentieret undervisning i samme klasse Styrket mulighed for individuelle tilpasning af progressionstempo Eleverne har mulighed for at få undervisningen gentaget så tit de vil
20
Flipped Classroom Selve læringsprocessen er begrænset til film og interaktive opgaver ◦ Der er noget tankpasser pædagogik over det at se film, men med de tilhørende interaktive opgaver giver det bedre mening En stor del af læringsprocessen er oftest individualistisk
21
Flipped Classroom Kræver større disciplin af eleverne ◦ Det er svært at benytte Flipped Classroom i en kort periode Undervisning afhænger meget af elevernes hjemmearbejde…og mislykkes hvis de ikke arbejder med teorien hjemme.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.