Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer."— Præsentationens transcript:

1 Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer

2 Pædagogik og IT  IT åbner nye pædagogiske muligheder ◦ IT er kommunikation og undervisning er kommunikation…vi er først lige begyndt på at se mulighederne  Flipped Classroom fokuserer på undervisningens tilrettelæggelse

3 Pædagogik og IT  Pædagogiske værktøj ◦ Ibøger ~ bøger + hjemmeside ◦ Smartboard ~ tavle + hjemmesider ◦ Klikker ~ en måde at foretage afstemning på ◦ Moodle (online quiz system) ~ prøver

4 Pædagogik og IT  IT der ændre det pædagogisk framework ◦ Klasserummet ændres  Læringsrum (Skulptør, Træner, Konsulent, Deltager)  Flipped Classroom

5 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne

6 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne I Skolen Hjemme

7 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Gennemgang af nyt stof Arbejde med opgaver for at træne det nye stof Gennemgang af opgaverne I Skolen Hjemme

8 Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en præsentation af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

9 Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en præsentation af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

10 Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en retning af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

11 Flipped Classroom Elever forbereder sig på næste lektion (læser på det stof som skal gennemgås) Nyt stof gennemgås eleverne ser på eksempler Eleverne øver det nye stof gennem opgaver Elevernes læring sikres gennem en retning af deres hjemmearbejde PÅ SKOLEN IKKE PÅ SKOLEN

12 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Konsulenten Skulptøren Deltageren Træneren Lærerstyring Undervisning Kontakt til den Enkelte elev

13 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til gennemgang og opgaveregning Konsulenten Skulptøren Deltageren Træneren Lærerstyring Kontakt til den Enkelte elev Alle begynder på et nyt emne samtidigt Eleven begynder på et nyt emne når læreren mener det er fornuftigt

14 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Eleven lære selv nyt stof…men hvad hvis det er for svært Undervisningen taber momentum fordi eleverne ikke kan stoffet

15 Flipped Classroom Fra gennemgang af nyt stof til opgaveregning Eleven lære selv nyt stof…men hvad hvis det er for svært Undervisningen taber momentum fordi eleverne ikke kan stoffet Små film Interaktive opgaver

16 Hvordan fungerer det  Frividen.dk Link til friViden.dk

17 Hvordan fungerer det  Khan Academy ◦ Mange opgaver  Som skal bestås før man kan gå videre

18 Hvordan fungerer det  Khan Academy ◦ Mange opgaver  Som skal bestås før man kan gå videre

19 Flipped Classroom  Ikke revolutionerende ◦ Kendt pædagogik effektiviseret vha. IT  Tidligere har elever også læst lektien hjemme  Vi har haft en drøm om differentieret undervisning i samme klasse  Styrket mulighed for individuelle tilpasning af progressionstempo  Eleverne har mulighed for at få undervisningen gentaget så tit de vil

20 Flipped Classroom  Selve læringsprocessen er begrænset til film og interaktive opgaver ◦ Der er noget tankpasser pædagogik over det at se film, men med de tilhørende interaktive opgaver giver det bedre mening  En stor del af læringsprocessen er oftest individualistisk

21 Flipped Classroom  Kræver større disciplin af eleverne ◦ Det er svært at benytte Flipped Classroom i en kort periode  Undervisning afhænger meget af elevernes hjemmearbejde…og mislykkes hvis de ikke arbejder med teorien hjemme.


Download ppt "Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google