Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Ørestad Skoles værdier
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Fjordbakkeskolen forældremøde
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Mødeledelse og deltagelse
Dalgasskolen og Blåhøj Skole ser sig selv som vigtige aktører i forhold til at sikre et sundt miljø i det daglige, samt i forhold til at etablere en sundhedsprofil,
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Nørlem SFO Forældrerådet Årsberetning 2012/13. Hvem er vi? Eivind Jesper HenrietteIben MajaThekla Flemming.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Den anerkendende interviewform
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Gruppeudviklingssamtaler
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
INDSKRIVNINGSMØDE.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Personalemøde den 4. juni 2008 Koncern Økonomi: Værdier - og handlinger Personalemøde den 4. juni 2008.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Hvad er KUU for en uddannelse ?
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Sæt dit aftryk Undersøgelse
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”

Vision Erklæring som beskriver, hvorledes landsbyordningen ønsker at fremstå og blive opfattet i fremtiden.

Vision Visionen er det ønskede og forestillede billede, som vi har om vores organisation i fremtiden – der hvor vi ser os selv i fremtiden, når vi drømmer om vores ønskeposition. Visionen fortæller os og vores samarbejdspartnere, hvor vi gerne vil hen, i hvilken retning vi arbejder og indirekte – hvad vi evt. gerne vil lave om på, for at nå dertil. En vision skal være kort og klart formuleret for at fungere som en stærk fælles retning for hele organisationen. Visionen kan med fordel illustreres med et eller flere billeder. Og visionen kan understøttes af historier om, hvordan man ser fremtiden. Ideen i at formulere en vision er at have noget at stræbe efter, så formuleringen må indeholde noget efterstræbelsesværdigt, der ikke er opfyldt i dag. Ofte anvendes formuleringer om at være først eller bedst i en vision, fordi dette virkeligt kan være noget at stræbe efter for en organisation. Det giver næppe mange energi at stræbe efter at være middelmådig!!

Visionsproces Fase 1: Bidrag fra afdelinger og brugere Fase 2: Fælles begivenhed i juni (9. juni) Fase 3: Arbejdsgruppe* formulerer vision Fase 4: Hvad visionen betyder for forældre og elever *Overgangsbestyrelse + Kirsten SFO + Jan Christiansen

Visionsproces Fase 1: Afdelinger og brugere bidrager i en imødekommende og åben atmosfære med, hvad der er godt/vigtigt at bringe med fra vores afdeling videre til den nye landsbyordning. Hold evt. ”det vigtige” op mod vores fælles kommunale værdier. De forskellige bidrag samles af en referent. Processen styres af en mødeleder som f. eks . ”rundt om bordet” med max 2 min. taletid Gerne blande afdelinger

Skallebølle Landsbyordning Arbejder frem til event 9. juni + ”Hvad er vigtigt/godt, som vi ønsker at bære med videre til landsbyordningen?” SFO Øvrige forældre Skolebestyrelse Børnehave Service Elever Børnehavebestyrelse Undervisning

Eksterne perspektiver Bestyrelse Hvad hos Børnehave, SFO, Skole, som vi ser det, understøtter især faglig udvikling, sociale kompetencer og trivsel for børn (og forældre) Forældre Nævn 3 ting, som du ser det, der er vigtigt at overføre til den nye landsbyordning fra: - Børnehaven - SFO’en - Skolen Eksterne perspektiver Inden 9. juni Medarbejdere Hvad hos os, som vi ser det, understøtter især faglig udvikling, sociale kompetencer og trivsel for - Børnene - Medarbejderne - Forældrene Interne perspektiver Børn Nævn 3 gode ting ved Børnehaven SFO’en Skolen

Visionsproces Fase 2: Fælles begivenhed 9. juni, hvor afdelinger og bestyrelser mødes til yderligere refleksion over, hvad der er vigtigt, og hvad det betyder, at det er vigtigt. Processen ledes af en konsulent. Arbejdsgruppen noterer under mødet – er især på udkig efter indsigter, der kan samles til en vision.

Visionsproces Fase 3: Arbejdsgruppe formulerer kort efter det fælles møde en vision på baggrund af den samlede proces. Visionen præsenteres for medarbejdere, elever og forældre.

Visionsproces Fase 4: Medarbejdere tegner deres forståelse af visionen – og giver bud på, hvordan man som medarbejder kan tage skridt i retning af visionen Børn tegner deres forståelse af visionen Forældre giver 3 ord på et kort ved 1. skoledag, der udtrykker deres forståelse af visionen. Tegninger og kort hænges op.