AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Samfundsfag i 1.C.
Struktur: ”Quiz og byt”
Analyse af kvalitative data
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Ytringsfrihed og sygeplejersker
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Velkommen 8C Velkommen 8C Håber I har haft det godt- Håber I har haft det godt- Det har jeg, som I får at se...
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Almen sTudieforberedelse - AT
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Samarbejde, Læring, Projektmanagement Problemformuleringens svære kunst mm , Kirsten Schmidt.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Konference om Almen Studieforberedelse
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Teori, metodologi og metode
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
Store IT- innovationer (SITIN) TØ2. Dagens program Kontor Feedback på one-minute paper Fremlæggelser Tips til obligatoriske opgaver Strip sequence øvelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Udvidet problemformulering
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Godmorgen og velkommen til AT4. AT, AT, AT…hvad er det nu lige, det er…? Faget hvor det tværfaglige er i fokus En SAG vil styre forløbene I skal vide.
Dagsprogram den 2. september Præsentation af dagsprogram Præsentation af dagsprogram Planlægning af arrangement - beslutning Planlægning af arrangement.
Top lækkert hår!! Grundforløb Tidsepoke 1. gruppe Tid 1 uge gruppe på 2-3 elever. I må frit vælge en tidsepoke. Evaluering skal afleveres som en Power.
Linjefag - mundtlighed Gentofte Ungdomsskole
Sygeplejerske!!.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Samfundsfag Frisholm. Indhold Økonomi Sociologi Politik.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Gruppeeksamen Master i Sundhedsinformatik 10. april 2015.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
SKABELON.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv.
Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Naturfagsprøven BS
Projektopgaven.
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
Udkast til justering af KS
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
ATG Almen Studieforberedelse Grundforløb
Synopsen skal indeholde
Skrivedag 6: Metode og videnskabsteori
Præsentationens transcript:

AT4 Torsdagsplan

Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer overens med HN’s resultater) 2. modul: Lav en analyse/fortolkning af 1-2 uddrag af HN’s fremtræden i medierne 3. modul: Fremlæggelser 4. modul: Evaluering og studierapport

Produktet Fremlæggelse på ca 8 minutter Power Point med 3-10 slides, der illustrerer jeres resultater Alle 3 fakulteters metode skal anvendes (MEN I MÅ GERNE LÆGGE SÆRLIGT VÆGT PÅ ÉT AF FAKULTETERNE)

Produktet besvarer problemformuleringen: Har Helmuth Nyborg ret i sine resultater, og hvordan bliver han og hans resultater fremstillet og modtaget i den offentlige debat? Brug meget gerne 3 eksplicitte problemstillinger (1 fra hvert fakultet) til at styre jeres besvarelse.