Forældrekredsmøde 2014 Tirsdag den 28/10 Velkommen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Advertisements

Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
8. december 2010 på Egegård Skole
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Alle børn skal være del af fællesskabet
Forældremøde på Stestrup Skole
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Implementering af folkeskolereform
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Tilsyn Aabenraa Friskole 2010
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
4. maj 2011Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole Ved Pierre Vernet, Bestryelsesformand.
Forældrekredsmøde 2013 Torsdag den 31/10 Velkommen.
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Skolebestyrelsesarbejdet. Dagsorden for den 10. April Skolebestyrelsen på et overordnet plan Procedure omkring valgprocessen Hvad er så Skolebestyrelsen.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Skolebestyrelsens beretning Skåde skole.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Forældrekredsmøde 2012 Mandag den 29/10 Velkommen.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Sunds skole Evaluering
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Forældrekredsmøde 2009 Velkommen. Forældrekredsmøde 2009 ONSDAG DEN 28. OKTOBER KL Dagsorden for mødet: Valg af dirigent Replik ang.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Velkommen til fælles Informationsmøde
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Rullende skolestart August 2010.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Budget 2014 TR møde 27. august Kommuneaftale for 2014 Reduceret ramme for kommunernes drift økonomi 2 mia. Anlægsloft på 18,1 mia. Finansiering.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
T INDERHØJ SKOLE SKOLEBESTYRELSENS ÅRSBERETNING 2014/
Forældrekredsmøde Dagsorden for forældrekredsmøde onsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske,
Kursus for skolerevisorer Hotel Comwell, Middelfart 23. oktober 2012 Det aktuelle på efterskolefronten v/Jørgen Lycke.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Orientering omkring Budget
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Præsentationens transcript:

Forældrekredsmøde 2014 Tirsdag den 28/10 Velkommen

Dagsorden for forældrekredsmøde torsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det første års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har for de næste tre år valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk Eventuelt

Dagsorden for forældrekredsmøde torsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det første års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har for de næste tre år valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk Eventuelt

Skolens særlige værdigrundlag §2 stk. 2 Skolen bygger hele sit virke på det katolsk-kristne livs- og menneskesyn…. Bestyrelse Den frie skole  Vejen ad hvilken…

Velkomst-tekst: 1. Hvert barn er en unik del af skaberværket. Derfor må hver enkelt elevs helt særlige kvaliteter fremmes – så eleven kommer til at opleve egentlig selvværd. 2. Men skaberværket er også i sig selv unikt. Elevens ansvarsfølelse for dette skaberværk (fællesskab/samfund), han/hun er en del af, skal derfor også fremmes. Eleven i centrum

B estyrelsens arbejdsfelt Mål/vision Strategi Årsplan Handlinger Daglig undervisning

Strategi Elever bygninger lærere Økonomi IT Ledelse Øvrige interessenter Strategi til at nå/fastholde værdierne

Udfordringer for de frie skoler

Fokus i Inklusion   karaktérgennemsnit 2. Digitaliseret undervisning 3. Selvevaluering 4. Fortsat inspiration fra folkeskolereformen 5. Økonomi

ØKONOMI

Resultat 2012 og 2013 Tusind Kr Ændring % Årselever435,7436,7+0,2 Indtægter ,9 Udgifter ,5 Resultat Egenkapital ,5

Resultat 2013 Resultat 2013 Indtægter Stigning i antal årselever er nu toppet (dengang max 22 pr klasse). Der var 434 elever på skolen 5. sept 2012 og der var pr. 5. sept 2013 optalt 437 elever Stigning i antal årselever er nu toppet (dengang max 22 pr klasse). Der var 434 elever på skolen 5. sept 2012 og der var pr. 5. sept 2013 optalt 437 elever Elevbetaling, statstilskud og elevtilvækst er alle tre dele stort set uforandret. Elevbetaling, statstilskud og elevtilvækst er alle tre dele stort set uforandret.Udgifter Udgift til lærerlønninger blev mindre pga lockout i april måned. Udgift til lærerlønninger blev mindre pga lockout i april måned. Andre omkostninger vedr undervisning blev større. Alle medarbejdere deltog i jubilæums studietur i Rom i maj Andre omkostninger vedr undervisning blev større. Alle medarbejdere deltog i jubilæums studietur i Rom i maj Afskrivninger af nyt indskolingshus og inventar i samme udgør 200 tkr Afskrivninger af nyt indskolingshus og inventar i samme udgør 200 tkr Udgifter til lån udgør ca. 200 tkr. Udgifter til lån udgør ca. 200 tkr.Investeringer Udskiftning af vinduer i bygning fra pris 130 tkr. Udskiftning af vinduer i bygning fra pris 130 tkr. Opførsel af nonnestatue i træ. Renovering af belægninger på den nye legeplads. Opførsel af nonnestatue i træ. Renovering af belægninger på den nye legeplads.

Indtægter 2013

Udgifter 2013

undervisningsudgifter fordelt

Resultat 2013 og Budget 2014 Tusind Kr. R 2013 B 2014 E2014 Ændring % Årselever ,0+1.7 Indtægter Udgifter Resultat Egenkapital

HANDLEPLAN 2014

Præmisser for H Alvorlig nedgang i statstilskud (2013/2014) 2. Skolen har den 6. december 2013 fået grønt lys for at kunne købe skolens bygninger af Sct. Joseph Søstrenes Ordenssamfund. 3. Regeringen har sommeren 2013 vedtaget en lov om lærernes arbejdstidsaftale med virkning fra august Regeringen har sommeren 2013 vedtaget en Folkeskolereform med virkning fra august Grundet skolens mulighed for køb af bygninger kan skolen nu gå i gang med idefase og projektfase af den samlede bygnings- strategiplans FASE Den 1. november 2013 besluttede skolen at lade den såkaldte Selvevalueringsmodel udgøre masteren for skolens udviklingsprogram samtidig med at modellen besluttedes at træde i stedet for brug af eksternt tilsyn.

HANDLEPLAN 2014 Resultat Få driften til at udvise et overskud på kr Vi rammer snarere et underskud på kr I 2014 er der et ”efterslæb” på udgifter til erstatningstimer i den del af skoleåret 2013/2014, som rammer regnskabsåret 2014 (januar til juni). Det har været svært at ”omregne” fra OK2011 til Lov 409 Resultaterne for hhv (kr. + 1 mio.) og 2014 (kr ) skal derfor ses i sammenhæng.

HANDLEPLAN 2014 Markedsandel/omsætning Etablere et elevantal tæt på nyt maksimum, som er 20 klasser à 23 elever = 460 elever. Elevtallet pr. 5/ var 437 elever. Elevtallet pr. 5/ var 449 elever.

HANDLEPLAN 2014 Byggeri (eksisterende bygninger) 1. Skolens overtagelse af Ordenssamfundets ejendomme (orientering). 2. Fase 3’s projekter (omtalt i Handleplan 2012). 1. Ombygning/tilpasning af bindingsværkshuset fra 1888 samt tilpasning af Skovgårdsvej årig vedligeholdelsesplan (udarbejdet og vedtaget (2014 er planens andet år)).

Overtagelse af bygninger Udgangspunkt: 1 mio. i årlig husleje jfr. kontrakt. Vision: At ”konvertere” leje til ydelser ved et køb. – 18 mio. gennem kreditlån – 02 mio. som 10 årigt lån, rente- og afdragsfrit Det er lykkedes at gennemføre den vision, således at ydelserne stort set kommer til at modsvare den gamle leje, hvad angår driftsudgifter.

HANDLEPLAN 2014 Byggeri (eksisterende bygninger) 1. Skolens overtagelse af Ordenssamfundets ejendomme (orientering). 2. Fase 3’s projekter (omtalt i Handleplan 2012). 1. Ombygning/tilpasning af bindingsværkshuset fra 1888 samt tilpasning af Skovgårdsvej årig vedligeholdelsesplan (udarbejdet og vedtaget (2014 er planens andet år)).

HANDLEPLAN 2014 Priser Januar 2014 – Fra kr til kr pr. mdr. – Øvrige priser forhøjes med samme % stigning Genopretningsplanens virkninger på koblingsprocenten Virkninger af finansloven 2014 Besparelser på Folkeskoleområdet i form af effektiviseringer Januar 2015 – I skrivende stund planlægges prisstigning svarende til 2 %

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen – dagsordenens pkt. 5 Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag – del af selvevalueringens kapitel 1.

Evaluering gennem tests Matematik: Tages i starten af skoleåret og inden 1. oktober. Derved tages testen, når alle områder ER indlært, og testresultatet kan bruges til skole-hjem. Dansk: Tages i november/december og maj.

Evaluering gennem elevsamtaler Sker 2 gange om året i tilknytning til årets skole-hjem-samtaler

Evaluering gennem skriftlig bedømmelse. Sker 2 gange om året i tilknytning til årets skole-hjem-samtaler – For 9. klasser dog 3 gange klasse – En 3 punkts skala klasse – En 7 punkts skala

Evaluering gennem skole-hjem I efterårssemesteret afholdes samtaler, hvor der ud over DANSK og MATEMATIK er mulighed for en samtale om ENGELSK og FYSIK. I forårssemesteret afholdes en samtale på alle klassetrin, hvor alene DANSK og MATEMATIK er repræsenteret. Forbehold: Læreren skal lige lære en klasse at kende, før skole-hjem giver mening.

Evaluering gennem Nationale Tests (forsøgtes første gang i november 2013) Fag og klassetrin Dansk, læsningX X X X Matematik X X Engelsk X Geografi X Biologi X Fysik/kemi X

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, IT, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

SJS udviklingsplan Selvevalueringsmodellen Organisationsplanen Projektarbejdsformen Lærerkompetencer og elevinddragelse Udvikling af og organisering af lærernes samarbejdsformer qua de muligheder, som ligger i den nye arbejdstidsaftale Kurser (Evaluering, Læringsstrategier, Inklusion, ”Appreciative Inquiery” ) Tiltag i retning af ”autentiske læringsmiljøer”. Yderligere bevidstgørelse af skolens værdigrundlag.

Folkeskolereformen & Lov 409 INFO5 (skoleåret 2013/2014) samt orientering ved alle forældremøder Flere timer Udvidet lektiecafé i to afdelinger Bevægelse Brug af pædagoger i første forløb Understøttende undervisning SFO Best Practise

Skolens opgave: At danne/uddanne Sende – Værdier ud i verden Have værktøjer til det Fællesskab SJS er ”et mødested for mennesker, der vil værdier baseret på det katolsk-kristne menneskesyn” "Dannelse er kultivering af mennesket i overensstemmelse med dets egen bestemmelse, men over for dette står et stigende samfundskrav om at forme mennesket i overensstemmelse med samfundets behov.” (Professor Sven Erik Nordenbo DPU)

Den frie skoles frihed ? Den frie skole skal stå mål med, hvad der almindeligvis kræves i Folkeskolen ! Resultat Vejen, ad hvilken Færdigheder og viden/kundskaber Personkarakter Dannelse Værdier Holdninger

IT – medie – plan Teksbehandling Regneark Elevintra Præsentationsmuligheder Informationssøgning og kildekritik Web-etik Billedbehandling Video og lyd Computeranatomi 1 2 3

HANDLEPLAN 2014 Kommunikation Skole-Intra – Lærer-intra – Forældre-intra – Elev-intra  Justeres løbende  Elevevaluering sker på INTRA  Fraværsregistrering sker på INTRA  Kontaktbog sker på INTRA  Lektieoplysning sker på INTRA (fra 3. klasse)

Spørgsmål / debat

Dagsorden for forældrekredsmøde torsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det første års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har for de næste tre år valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk Eventuelt

Dagsorden for forældrekredsmøde torsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det første års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har for de næste tre år valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk Eventuelt

Selvevaluering Skolens hjemmeside

Selvevalueringen kapitel 1

Dagsorden for forældrekredsmøde torsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det første års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har for de næste tre år valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk Eventuelt

Dagsorden for forældrekredsmøde torsdag den 28/ Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen og ledelsen orienterer om skolens økonomiske, driftsmæssige og pædagogiske forhold. 3. Valg af bestyrelsesmedlem i medfør af skolevedtægten § 3, stk Valg af suppleant, jfr. skolevedtægten § 3, stk Selvevalueringsmodellen 5.1. Orientering om det første års evalueringsarbejde 5.2. Valg af tilsynsform jfr. skolevedtægten – Skolen har for de næste tre år valgt Selvevalueringsmodellen 6. Det almindelige tilsyn jfr. skolevedtægten § 6 stk Beretning v/ forældrerepræsentantskabets formandskab 6.2. Forældrekredsen har hidtil ladet dette tilsyn ske gennem konstruktionen, forældrerepræsentantskabet, og det anbefales, at forældrekredsen fastholder skolevedtægtens § 7 stk Eventuelt