Tidsplan for eksamen 40s umd

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Grundlæggende IT, niveau G
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
HISTORIE Den mundtlige prøve
Studieretningsprojektet (SRP)
Det Internationale Område
Intern survey uge 45.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Information om folkeskolereformen mandag den 28
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Undervisningsplan for 7. semester 40S Specialisering Linjefag tidsplan
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Prøvebeskrivelse Bedømmelsesdokument
Undervisningsplan for 7. semester 40S Specialisering Linjefag tidsplan
Eksamen.
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Obligatorisk selvvalgt opgave
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
Det Internationale Område
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Folkeskolens afgangsprøve
Specialisering 271 UMD.
Studiestartsprøve 2014 d. 18 September 2014.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Censormøde
Censormøde efterår 2015 v/censornæstformand Marianne Bech Larsen Z1e0alYFBKh2 materialet er udarbejdet af censornæstformand Marianne.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Sprog og kultur PROJEKT hg2
KNÆK KODEN.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Bedømmelse og karakterer
Naturfag.
AT-eksamen 2018.
Studieretningsprojektet
LU Madkundskab 18. og 19. april Kl. 15:15 – 17:15
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
AT-eksamen 2019.
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

Tidsplan for eksamen 40s umd UGE 36- orientering om liniefagseksamen ved Helge   UGE 38 - torsdag den 18. september 2014 senest kl. 12.00. De(n) studerende afleverer opgaven til liniefagsprøven elektronisk. Emnefelt: UMD Opgaven sendes til: paed-eksamen-e@ucsyd.dk   UGE 40 – mandag den 29. september – fredag den 3. oktober 2014 Eksamen i liniefagsprøven.

Liniefag Vejledning: Mandag 1. september 8.15 – 15.00 Helge Onsdag 3. september 8.15 – 15.00 Helge Mandag 8. september 8.15 – 9.50 Helge Mandag 8. september 10.00 – 16.00 Grethe Onsdag 10. september 8.15 – 16.00 Grethe Eksamen 29. september Helge 30. september Helge 1. oktober Helge

1. September 8.00 Mødetid i 3113. Klargøring til musik og drama i rundetårn for de nye studerende 8.15 De første går i rundetårn. Program. 10.10 Fællessang. Go morgen sol 10.15 Gratis morgenmad i kantinen. 10.45 – 11.45 Fælles: Eksamen 12.30 – 15.00 Vejledning individuelt/grupper Onsdag den 3. september vejledning 8.15 – 15.00

Prøvegrundlaget 1. Et skriftligt produkt 2. En praksis del 3. Et mundtligt oplæg 4. Drøftelse

1. Det skriftlige produkt Den studerende udarbejder individuelt eller i gruppe (2-4 studerende) et skriftligt materiale med udgangspunkt i et godkendt emne. 1. studerende: max. 19.200 anslag (8 normalsider) 2-4 studerede: max. 28.800 anslag (12 normalsider) Det skriftlige produkt afleveres elektronisk datoen fremgår at eksamensplanen

2. Praktisk del Den studerende demonstrerer individuelt eller i gruppe (2-4 studerende) et UMD-produkt der fremvises og demonstreres således, at det dokumenterer færdigheder i pædagogiske aktiviteter inden for fagets fagområder - herunder: 1) Spil på guitar og/eller keyboardinstrument 2) Sang 3) Demonstration af drama- og teaterfaglige grundbegreber og metoder

2. Praktisk del Praksisdel 1 Foregår uden brugergruppe, hvor fokus er på den studerendes musiske og drama- og teaterfaglige kompetencer. 1 studerende: 5 min. praksis 2-4 studerende: 10 min. praksis Eller praksisdel 2 Foregår med en brugergruppe i praksis. Den studerende demonstrerer individuelt eller i gruppe et aktivt og pædagogisk forhold til udtryk, musik og drama sundhed, med en selvvalgt brugergruppe relateret til emnet for eksamenen. 1 studerende: 10 min. 2 studerende: 15 min. 3 studerende: 15 min. 4 studerende: 20 min.

3. Mundtligt oplæg Et mundtligt oplæg, hvor den/de studerende individuelt uddyber det skriftlige produkt og relaterer til den praktiske del af eksamen. I oplægget kan inddrages dokumentation i form af billeder, korte filmsekvenser eller andre produkter. 1 studerende: 10 min. 2 studerende: 10 min. 3 studerende: 15 min. 4 studerende: 15 min.

4. Drøftelse Faglig drøftelse med udgangspunkt i det skriftlige produkt, den praktiske eksamen og den studerendes oplæg. 1 studerende: 15 min. + 10 min. til votering 2 studerende: 20 min. + 10 min. til votering 3 studerende: 20 min. + 15 min. til votering 4 studerende: 25 min. + 15 min. til votering

Ang. gruppe- og emnevalg Hvis den studerende vælger gruppeformen omfatter det hele prøven Den/ de studerendes emnevalg skal godkendes af liniefagsunderviseren. Lokale Studiekontoret varetager al reservation af lokaler til prøven.

Bedømmelse Den studerende bedømmes ud fra en samlet vurdering af delene: Det skriftlige produkt, praksisdel 1 eller 2, det mundtlige oplæg og drøftelsen De(n) studerende bedømmes ud fra BEK nr. 262 af 20/03/2007 om karakterskala og anden bedømmelse, 7-trins-skalaen.

Vurderingsgrundlag Vurderingsgrundlaget er de faglige kompetencemål for faget ifølge BEK. Det er en helhedsvurdering af det skriftlige produkt, praksisdelene samt den studerendes mundtlige præstationer og det materiale, som har været anvendt under prøven.

1. Signalement Faget bidrager til uddannelsens mål ved at kvalificere til pædagogisk arbejde med musik, drama og andre udtryksformer. Faget retter sig mod fremme af den enkeltes glæde ved at udtrykke sig. Faget har fokus på evnen til at udtrykke sig og på æstetiske erfarings- og erkendelsesprocesser inden for musik, drama og lignende udtryksformer. Faget indgår som en integreret del af den uddannedes arbejde med pædagogiske problemstillinger.

2. Faglige kompetencemål Målet er, at den færdiguddannede kan a) anvende og udvikle æstetisk skabende processer med musik, drama og andre udtryksformer, b) tilrettelægge forløb under hensyn til varierende forudsætninger, c) inspirere og motivere til brug af musikalske, dramatiske og andre udtryksformer, d) vurdere og perspektivere fagets pædagogiske og samfundsmæssige betydning, e) begrunde og udfolde fagets pædagogiske, oplevelsesmæssige og kulturelle potentialer og f) forstå skabende processers betydning for menneskets udvikling og livsmuligheder.

3. Centrale kundskabs- og færdighedsområder a) Leg, kultur, æstetik og kunst. b) Musik, drama og teater i pædagogisk perspektiv. c) Brug og betydning af forskellige udtryksformer, individuelt, socialt, kulturelt og samfundsmæssigt. d) Udtryksformernes sanselige, følelsesmæssige, kropslige og intellektuelle aspekter. e) Brug og betydning af fagets materialer, instrumenter og teknikker.