Dagens program 29.08-11 Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Bestyrelsens beretning 2006 Samfundsfag og reformen.
Progression i samfundsfag
Det Internationale Område Studieområde 3/
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Det Internationale Område
Afgangsprojekter Diplom Bygning
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Projektarbejde og kommunikation
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Vejledning i projektarbejde
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 1. undervisningsgang.
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 1. undervisningsgang.
Praktisk om opgave og oplæg
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Hvad er målgruppeanalyse
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet april 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Metode 4 Farer og fejlkilder.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Generel introduktion til EC
Tidsplan for eksamen 40s umd
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Website-optimering gennem statistisk analyse (med GA Experiments)
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Det Internationale Område
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
 Jan Pries-Heje Slide no.: 1Introduktion til IT-platforme og organisation Introduktion til IT-platforme og Organisation Efteråret 2003 Underviserne: Rune.
EKSAMEN OG PRØVER.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Kursus i Målgruppeanalyse
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Projekter Fredag den 2. november 2007 Maria Baun Lauridsen.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Målgrupper, genrer & medier
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Virksomhedssamarbejde
Målgrupper, genrer & medier
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
Præsentationens transcript:

Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Kort gennemgang af semestret (plan for undervisningsgangene) Præsentation af jer Strategisk kommunikation/ oplæg ved Henriette

Henriette Lungholt Cand.comm., journalist: (kommunikation, dansk, samfundsfag og historie, pædagogikum, voksen pæd., efteruddannelse i webkommunikation og strategisk kommunikation). Ekstern lektor og projektvejleder på CBS, RUC, COK og ITU, indehaver af Lungholt Kommunikation Projektleder på Kommunikationsforum.dk Har udgivet bogen: Hvem spiser boller i karry? En introduktion til samfundsvidenskabelig metode i teori og praksis (KL/COK forlag, 2010) Medforfatter på

Anders Kragh Jensen 32 år Uddannet Cand. Scient. Pol. Fra Århus Universitet Senior Consultant i Capacent indtil september Forretningsudvikler/ansvarlig for Capacents meningsmålinger Kunder: DR, Information, Kristeligt Dagblad andre medier. Utallige forskellige holdningsundersøgelser og meningsmålinger og også fokusgrupper og kvalitative interviews I dag: Senior konsulent på Mandag Morgen Laver kommunikation og analyser for ministerier og styrelser

Hvorfor Hvorfor er formidling og metode SÅ vigtig?

Bruges i mange andre sammenhænge: Overbevisning/argumentation Samarbejde Lederskab Forandringer Personlige mål Andet??

Formidling og metode - målsætning Målet med dette kursus er at give dig færdigheder i klar mundtlig og skriftlig præsentation for ledelse, medarbejdere, kunder, presse mv. Desuden lærer du at planlægge og gennemføre en undersøgelse, herunder opstille hypoteser, vælge analysemetode samt vurdere undersøgelsens resultater.

I detaljer…metode Du skal kunne analysere en problemstilling og udvælge egnede undersøgelsesmetoder til at besvare spørgsmålet. Du skal kort kunne redegøre for relevante videnskabsteoretiske, logiske og etiske aspekter og problemer i informationsindsamling, - bearbejdning og -analyse. Du skal kunne gennemføre en undersøgelse og vurdere resultatet. Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde. Du skal kende de grundlæggende metodiske tanker og kunne benytte dem i praksis. Du skal kunne reflektere og være selvkritisk over for egen undersøgelse og resultat (især til eksamen)

I detaljer…formidling Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde. Du skal kende de grundlæggende formidlingsmæssige tanker og kunne benytte dem i praksis. Du skal kunne gennemskue budskab, målgruppe, relevant m.m, Du skal kunne tilpasse en kommunikativ henvendelse til en specifik modtagergruppe.

I korte træk Kommunikation; grundlæggende teori og praksis, målgrupper og en smule retorik Undersøgelses- og metodevalg, dataindsamling; kvalitativ og kvantitativ, databearbejdning, analyse

Praktiske ting 14 kursusgange (inkl. vejledning og spørgetime) Teori, praksis, midtvejsevaluering, vejledning og diskussioner - eksamensopgave Mundtlig eksamen med skriftligt arbejde, ingen forberedelsestid ved eksamen

Projekt og eksamen Eksamensopgave udleveret i næste uge – I arbejder løbende med den i kombination med den teori og praksis, vi gennemgår på kurset – efter oplæg Aflevere opgave i december: 25 sider pr. gruppe (hvis to personer 15 sider, en person 10 sider). Gruppearbejde, men individuel eksamen og bedømmelse Eksaminator: Anders og Henriette

Hvad har folk skrevet om i F&M? Hvordan inkorporeres værdier i en større it-virksomheder? Fyringskommunikation Hvordan implementerer man et nyt it-system hos garvede folk? Hvordan effektiviserer man kommunikationsvejene i en større virksomhed? Hvordan bruger medarbejderne de sociale medier i deres daglige arbejde? – og hvordan kan man gøre det mere effektivt? Indførelse af wiki i en mindre virksomhed Hvordan sikrer man en succesfuld forandring, når der skal indføres ISDH? Hvordan kan man lave en sammenlægning af to afdelinger tilfredsstillende (forandringskommunikation)

Pause

Præsentation af jer - Navn - Uddannelse - Hvor kommer I fra? - Hvad forventer I?