Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereform august 2014………………
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Rehabiliteringscenter for etniske kvinder i Danmark  Etableret som 4 årigt forsøgsprojekt i 2004  Finansieret af SATS puljen- statsmidler  Evalueret.
Alle børn skal være del af fællesskabet
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Workshop 5.
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Når lærere samarbejder med forældre
Birgit Bang, Beskæftigelsesrådgiver Tina Krohn, Beskæftigelsesrådgiver
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Det udvidede klasserum
Revideret UDDANNELSE 1. JAN 2013
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
PR Kampagne for folkeskolen
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Skolereform august 2014………………
Lærerprofessionen - en definition.
Viden, læring og progression
Gruppen der har arbejdet med transfer på SSA-uddannelsen
Observation af din/andres undervisning –
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
At udforske sin egen praksis
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Inspiration til reformarbejdet
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Det Sociale Kapitel
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Lærerprofessionen.
To konkurrerende diskurser i interventioner ift. Arbejdsmiljø/stress
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
Målstyret læringsreform
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
- Et samarbejdsprojekt om praksislæring
Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
LÆRING, DER SES!.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Februar 2017 PKU-konference
SUF - gevinstrealisering
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Formativ vurdering i undervisningen.
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Lærere og team arbejder videre
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Hjælpeskema til bedømmelse i praktikken 2017
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
[Institution] Kompetencestrategi Formål
Din uddannelse – it-baseret November 2018
Præsentationens transcript:

Deltager- og problemorientering i Kriminalforsorgen Workshop periode 2

Fængselsbetjentuddannelsen Overordnede formål med ny uddannelsesstruktur mv. (1) Bedre fastholdelse og rekruttering af fængselsbetjente Sikre sammenhæng mellem uddannelsens læringsudbytte og ændrede krav

Fængselsbetjentuddannelsen Overordnede formål med ny uddannelsesstruktur mv. 2 Målbasering og kompetencetænkning – mere tydelige rammer Bedre praktik – og transfer Løft af faglighed Holdningspåvirkning Rustes til praktik Fokus på personlige kompetencer Fokus på deltagerforudsætninger Fokus på motivation Fokus på differentiering Sammenlignelighed med det offentlige uddannelsessystem

Fængselsbetjentuddannelsen År 3 - Samfund (Særligt fokus på viden, færdigheder og kompetencer i forhold til socialt arbejde i Kriminalforsorgens institutioner.) År 2 - Institution (Særligt fokus på viden, færdigheder og kompetencer i forhold til miljøarbejde i Kriminalforsorgens institutioner.) År 1 - Individ (Særligt fokus på viden, færdigheder og kompetencer i forhold til relationsarbejde i Kriminalforsorgens institutioner.) Skolemodul 1 (10 uger) Praktikmodul 1 (herunder 4 ugers praktik intro og 4 ugers virksomhedsforlagt undervisning) Praktikmodul 3 (herunder 2 ugers virksomhedsforlagt undervisning samt 3 ugers afsluttende eksamensforløb ) Skolemodul 3 (10 uger) Praktikmodul 2 (herunder 2 ugers virksomhedsforlagt undervisning) Skolemodul 2 (10 uger

Fængselsbetjentuddannelsen År 1: Individ År 2: Institution År 3: Samfund Uddannelsens progression:

Fængselsbetjentuddannelsen Pædagogiske fokuspunkter 1: 1. Kundskaberne skal læres på en måde, så de er lette at genkalde sig og anvende i praksis 2. Fokus ligger på at give eleverne erfaringer med at tænke som en fængselsbetjent. 3. Problemer, dilemmaer og elevernes egne erfaringer er centrale omdrejningspunkter for undervisningen, og 4. Eleverne arbejder selvstændigt med løsningen af disse.

Fængselsbetjentuddannelsen Pædagogiske fokuspunkter 2: observation og beskrivelse analyse og vurdering af situationer og definition af problemstillinger målsætninger handlemuligheder evaluering

Fængselsbetjentuddannelsen Uddannelsesbog og –samtaler: Summativ og formativ evaluering

Fængselsbetjentuddannelsen Forventede effekter af ny uddannelse: Viden, færdigheder og kompetencer Øget psykisk robusthed Forbedring af arbejdsmiljøet i fængslerne Professionalisering

Fængselsbetjentuddannelsen Muligheder og begrænsninger for læring – i organisationen. Læringsrum ArbejdsrumAfsoningsrum

Fængselsbetjentuddannelsen Organisation/institution præget af: … få spontane faglige udvekslinger ansatte, elever, ledere og indsatte imellem … mange forskellige tilgange til jobbet som Fængselsbetjent – alt fremstår som værende lige gyldigt. … meget personligt funderede omgangsformer. … fysiske rammer som understøtter personligt funderede omgangsformer … at opgaver løses med det samme. … at mange opgaver løses individuelt.... at der arbejdes efter tidsstyring. … at det positive forties og det negative fremhæves. … opgaver løses når de kommer.