Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale medier Evaluering: Interview af deltagende elever og lærere (OTG+IFPR) Observation af de involverede klasser Logbog (både elever og lærere)
Drenge: eksempler Fysik: El-lære som digitale medier Induktiv undervisning Rapporter erstattes af digitale produkter Produkterne skal bruges til noget ”rigtigt” Eksempel: ”Modstandens temperaturafhængighed” Resultater: Stort engagement Eleverne læser i bøgerne! Positiv feedback fra elever Otg.dk
Didaktik Didaktiske overvejelser bl.a. i forbindelse med spiludvikling i undervisningen Spiludvikling er sekundært og ment som et didaktisk værktøj Didaktikken ligger delvist hos eleverne! Rigtige projekter – ikke ”bare” en opgave til læreren!! Lærerroller Konsulenter? Otg.dk
Samarbejdspartnere Spencer Zuzolo, Austin Texas, USA Thorkild Hanghøj, Århus Universitet EMAS, London Unge spiludviklere ? Otg.dk
Konferencer og kurser Kommende kurser i Scratch+didaktik i september / / Otg.dk