Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Otg.dk - - - Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Otg.dk - - - Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier:"— Præsentationens transcript:

1 Otg.dk - - - Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier: Spiludvikling i ”Scratch” ”QuizTime”: gør undervisningen til et spil. Metoder

2 Otg.dk - - - Drenge: eksempler Fysik: El-lære som digitale medier Induktiv undervisning Rapporter erstattes af digitale produkter Produkterne skal bruges til noget ”rigtigt” Eksempel: ”Modstandens temperaturafhængighed” Resultater: Stort engagement Eleverne læser i bøgerne! Positiv feedback fra elever

3 Otg.dk - - - Didaktik Didaktiske overvejelser bl.a. i forbindelse med spiludvikling i undervisningen Spiludvikling er sekundært og ment som et didaktisk værktøj Didaktikken ligger delvist hos eleverne! Rigtige projekter – ikke ”bare” en opgave til læreren!! Lærerroller Konsulenter?

4 Otg.dk - - - Quiztime Multimodal klassedialog “Augmented teaching” Begrænsede muligheder for spørgsmålstyper Aktiverer de stille elever

5 Otg.dk - - - Didaktik Dysthe: Det flerstemmige klasserum Individualiseret undervisning Dokumenterbar progression (ejerskab hos eleven) Virkeligheden som et spil (augmented reality)

6 Otg.dk - - - Links Http://quiztime.dk Http://scratch.mit.edu


Download ppt "Otg.dk - - - Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google