Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPhilip Overgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Otg.dk - - - Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier: Spiludvikling i ”Scratch” ”QuizTime”: gør undervisningen til et spil. Metoder
2
Otg.dk - - - Drenge: eksempler Fysik: El-lære som digitale medier Induktiv undervisning Rapporter erstattes af digitale produkter Produkterne skal bruges til noget ”rigtigt” Eksempel: ”Modstandens temperaturafhængighed” Resultater: Stort engagement Eleverne læser i bøgerne! Positiv feedback fra elever
3
Otg.dk - - - Didaktik Didaktiske overvejelser bl.a. i forbindelse med spiludvikling i undervisningen Spiludvikling er sekundært og ment som et didaktisk værktøj Didaktikken ligger delvist hos eleverne! Rigtige projekter – ikke ”bare” en opgave til læreren!! Lærerroller Konsulenter?
4
Otg.dk - - - Quiztime Multimodal klassedialog “Augmented teaching” Begrænsede muligheder for spørgsmålstyper Aktiverer de stille elever
5
Otg.dk - - - Didaktik Dysthe: Det flerstemmige klasserum Individualiseret undervisning Dokumenterbar progression (ejerskab hos eleven) Virkeligheden som et spil (augmented reality)
6
Otg.dk - - - Links Http://quiztime.dk Http://scratch.mit.edu
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.