Master i Rehabilitering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Strategi-dage for redaktion, kursusudvalg, webmaster og bestyrelsen Kolding torsdag og fredag den 13/ Fagforum for Børnefysioterapi som specialebærende.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Job & Uddannelse i Øresundsregionen
FBUs visionsplan 2015.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Velkommen til valgmøde
Videndeling i det hyperkomplekse samfund Trine Schreiber
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
Pædagoguddannelsen VIA Ikast.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: 1
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Dansen omkring handicapbegrebet
NUBA Nordisk Uddannelse i Børneanæstesi – for Anæstesisygeplejersker
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Hvordan bygge bro mellom klinik og forskningsmiljø?
Rammebetingelser og udviklingsmuligheder for videregående uddannelse på Bornholm Analyse for Bornholms Vækstforum 19. juni 2014, Anja Bach-Jensen,
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Organisering af uddannelsesforløb Jens Bennedsen projektleder It-vest – samarbejdende universiteter.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Frank Paulsen.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Psykiatrisk Forskningsenhed Vest
Masteruddannelsen i rehabilitering Syddansk Universitet
til implementering af retningslinjer i almen praksis
Hvem er vi? Charlotte Damkjær Jacobsen
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Master i rehabilitering med specialisering indenfor …
Kompetenceudvikling ved HEV Hvordan ser vi fremtiden DSFR møde den 13. september 2013.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Orienteringsmøde for Apoteksspecialister Overgang fra apoteksspecialiststuderende til MKL-studerende.
Hvem er vi? Kurt Klaudi Klausen
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
digitaliseringsstrategi
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Studieordninger og specialiseringer i uddannelserne
Præsentationens transcript:

Master i Rehabilitering Studieleder: Hans Lund Forskningsbaseret Efteruddannelse

IGANGVÆRENDE STUDERENDE Optag 2013 Strategi 2010-2015 Status ansøgere til 1. semester efteråret 2013 - pr. 15. august 2013 UDDANNELSE IGANGVÆRENDE STUDERENDE NYE STUDERENDE STUDERENDE I ALT, 1. sem. KOMMENTAR Hel uddannelse Enkeltfag MiAH   10 4 14  (11 MPQM, Sundhedsjura) MPM 28 MPL 11 6 5 22 MBA 15 9 45 MBA IM - NY 1 8 EMBA 17 FMOL 364 89 (453)  I alt på uddannelsen MR 19 MPQM 16 25 Master i it Fagpakke i Kolding *) / pr. 12. juni 15. august 2013 *) IT og forretnngsudvikling i små og mellemstore virksomheder

MR uddannelsen Uddannelsen er forankret på: Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet Uddannelsen optog første hold: September, 2002 Uddannelsen optog senest: 17 nye studerende på fuldt studieforløb 10 nye enkeltfagsstuderende Uddannelsens pris (maj 2013): Kr. 92.000,00 Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Uddannelsesstruktur Forskningsbaseret Efteruddannelse Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Samlæsning På specialiseringssporet ”Ledelse og Rehabilitering” er der følgende sammenlæsning med MPM: Organisationsteori (obligatorisk) Ledelse (obligatorisk) Strategisk ledelse (valgfrit*) Organisatorisk forandring (valgfrit*) Der vælges ét af de to valgfrie fag. Studerende fra de andre masteruddannelser kan følge valgfag, der udbydes på MR. Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Uddannelsens unikke styrker MR er den eneste af sin art i Danmark Er opstået på basis af ønsker fra såvel rehabilitanter og fagmiljøerne Rehabilitering er blevet er markant politisk mål Der er voksende interesse for den kompetenceudvikling som en master kan give i fagmiljøerne Har både det generelle og specialiseringsmulighederne Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Målgruppe (generelt) Forskningsbaseret Efteruddannelse Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Målgruppe (generelt) Forskningsbaseret Efteruddannelse Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Målgruppe (generelt) Forskningsbaseret Efteruddannelse Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Målgruppe (generelt) Forskningsbaseret Efteruddannelse Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Målgruppe (specifikt) Hvem uddanner vi? Målgruppen er alle professioner uddannet indenfor sundheds-, social-, beskæftigelses- og uddannelsesområdet som arbejder med rehabilitering. I de tidlige år var det hovedsagligt sundhedsuddannede, men nu har flere og flere socialt- og pædagogiskuddannede også søgt MR. Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse

Målgruppe (specifikt) Hvad uddanner vi dem til? (bl.a.) udarbejde, fagligt begrunde, gennemføre og evaluere en samlet tværfaglig rehabiliteringsplan og definere egne opgaver i denne. sætte sin egen rehabiliteringspraksis ind i en større begrebsmæssig ramme og dermed bedre forstå, evaluere og evt. ændre egen og andres rehabiliteringspraksis. kritisk analysere egen og kollegers konkrete rehabiliteringsprocesser og foreslå tiltag til en evt. forbedring af praksis. diskutere rehabiliteringsrelevante problemstillinger og således medvirke til udvikling af rehabilitering som begreb og som praksis både lokalt i eget miljø, nationalt og internationalt. udvikle egen faglighed gennem kritisk læsning af videnskabelig litteratur af relevans for rehabilitering. Master i Rehabilitering Forskningsbaseret Efteruddannelse