Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Lederkonference Holdbar ledelse – i pædagogisk praksis
Set i forældreperspektiv
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Roskilde Tekniske Skole
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Teori-Praksis-holdning
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Inklusion i Børneinstitution Højme
Den brændende platform
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Dansen omkring handicapbegrebet
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Procesværktøjer.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Skole- og dagtilbudsafdelingen Systemisk anerkendende praksis - Vi er godt på vej! Vejlederuddannelsen Introdag.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Konsultative praksisformer i PPR
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Udeundervisning Egebjerg Skole og Børnehave
Sygepleje og fagidentitet
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
LP på CPH WEST Læringsmiljø – og pædagogisk analyse Symposium for forskere og fagfolk Fastholdelseskaravanen Der er blandt undervisere på erhvervsskoler.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Et idé - og metodeudviklingsprojekt Gentofte Kommune & herberget Overførstergården.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Hvilken professionalisering ønsker vi? Den upåagtede faglighed i vuggestuer Annegrethe Ahrenkiel, Birger Steen Nielsen, Camilla Schmidt, Finn Sommer og.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Vidensbaseret praksis i botilbud
Mere MOST - mindre fravær
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Inspirationsworkshop med fokus på
Kickoff praktik 3 - dag 3 At modtage og vejlede elever på avanceret niveau på social- og sundhedsassistentuddannelsen Uddannelse / Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS

Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……

Historien om Mahmoud Så kan du sidde der og det må ikke være sjovt

PPR Konsultationsforum

Vi fik en gave Supervision

Hvordan endte historien om Mahmoud?

Professionsudvikling Gennem etablering af refleksive rum

Professionsudvikling Formål Forløbet har til formål at videreudvikle de faglige kompetencer hos de pædagogiske ledere

Ledelsesgrundlag Ud fra en systemisk tanke er det interessante ikke personen som fysisk person, men derimod de handlinger, den viden, den baggrund, der gør, at vi er den vi er.

Det systemiske perspektiv Intet kan forstås isoleret – heller ikke de problemer du som leder skal medvirke til at løse. Den systemiske tænkende leder sørger for rum til refleksion, så problemer undersøges fra flere positioner og perspektiver.

Social kapital At der er en klar sammenhæng mellem Social Kapital og kvalitet og sygefravær på arbejdspladserne til gavn for 95% målsætningen.

Sidegevinsten

Hvordan kan ’inklusion’ se ud i praksis hos jer? - Hvilke af erfaringerne kan I bruge? - Gør vi det allerede i dag, eller kan vi gøre noget for, at det skal lykkes?

Er inklusion et spørgsmål om den rette planlægning og de rette strukturer? - Eller netop ikke?

Er der plads til alle holdninger i personalegruppen, eller skal der være en fælles opfattelse af løsninger og metoder blandt personalet?

Kan vi i det hele taget lære noget af hinanden på tværs af faggrænser og tilbud i Børn og Unge? - Hvis ja, hvordan skal vi så blive endnu bedre til det?

Hvordan kan vi bedst bruge de pædagogiske afdelingers kompetencer? - Hvem skal tage initiativet?