Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN"— Præsentationens transcript:

1 RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Oplæg ved Lisbet Nørlund

2 Overblik over mit oplæg:. 1. Følgeskab hos medarbejderne. 2
Overblik over mit oplæg: 1. Følgeskab hos medarbejderne 2. Sammenhængskraft i klyngen 3. Følgeskab hos lederne 4. Tillid i opgaveløsningen / plads til at fejle 5. Skabe den ”gode stemning” 6. Systemisk ledelse og tænkning. Overblik

3 Følgeskab og retning hos medarbejderne.
Følgeskab hos medarbejdere. - Tydelig om retning og visioner for klyngen og kerneopgaven - Børneperspektiv, gør' vi det vi tror vi gør med et børneperspektiv? tænke børneperspektivet ind i alle beslutninger, lige mulighed for læring. - Arbejdsfællesskaber – gøre tingene sammen - Klyngeledelse. - Bevidst valg om at have et pædagogisk fokus fra start. - Alt starter og slutter med et barn – gentagelse, gentagelse…… - Hvorfor er vi her, hvad er vores kerneopgave, det skal være sjovt at arbejde med børn? - Fællesmøder og fester er min primetime! - Ledelse ud i praksis Følgeskab og retning hos medarbejderne.

4

5 Sammenhængskraft i klyngen. - Vores navn – Børnefortællingen. - Logo
Sammenhængskraft i klyngen. - Vores navn – Børnefortællingen - Logo - Tøj - Børnefestivallen - MED udvalg - Udvalg med medarbejderne på tværs Sammenhængskraft

6 Følgeskab hos ledere. - Gøre pædagogiske ledere stærke, give råderum
Følgeskab hos ledere - Gøre pædagogiske ledere stærke, give råderum - Høje ambitioner og forventninger på ledernes vegne. - Tilstedeværende og lyttende i relationen - Give plads til uenigheder – træffe svære beslutninger - Arbejdsfællesskab i lederteam, prioritere det sociale højt. - Metodisk forankret/styret i mødeform da det skaber tryghed - Klart defineret Kerneopgave for lederteam, innovativ……. Følgeskab hos ledere

7

8 Tillid i opgaveløsningen – plads til fejl.
Tillid i opgaveløsningen / plads til at fejle. - jeg styrer med tillid og ikke kontrol, men er tydelig når jeg ikke er tilfreds - medarbejderne, eks. Hvem er bedst til at tage beslutninger i dagligdagen - plads til at begå fejl - Flamingo Flemming i lederteam - vedkende sig sine fejl – går gerne forrest, eks. på møder. Tillid i opgaveløsningen – plads til fejl.

9

10 Skab den gode stemning - rammesættende
Skabe den ”gode stemning” Jeg gør det, ved at : - være rammesættende ved alle former for møder - være lyttende - være smilende - TAGE LEDERSKAB PÅ MIG - samle op, gøre plads til flere holdninger, hvad er næste skridt - opmærksom på leder og medarbejders arbejdsmiljø – forkæle….. - fald gruppe, have for travlt – så forsvinder det innovative, være for flink……. Skab den gode stemning - rammesættende

11 Grundfundament for ledelse - Den systemiske verden
Systemisk ledelse og tænkning Alle medarbejdere og ledere skal arbejde med en cirkulær forståelse som er grundfundamentet i den Systemiske tænkning: - Fælles sprog - Forståelsen af, at sandheden ikke findes - Vi ser og oplever forskelligt fra forskellige perspektiver - Vi skal være nysgerrige på hinanden - Sparring og refleksion - Det bedste svar kan være et godt spørgsmål - Gennemgående tro på, at vi lærer af vores succeser (AI) - Meningsskabelse er vigtig for vores måde at kommunikere på (Maturana) Grundfundament for ledelse - Den systemiske verden


Download ppt "RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google