Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
MOOCs Tendenser og Potentialer
Advertisements

Digitalisering og medialisering
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Pædagogikum for ungdomsuddannelsesbibliotekarer værktøjer, viden eller ny identitet? Lise Alsted Henrichsen Bibliotekar DB og stud.cand.pæd.
Folkeskole-reformen August 2014.
Miljøråd på Læreruddannelsen Zahle (Kommissorium) Der oprettes et miljøråd på Læreruddannelsen Zahle i forbindelse med deltagelse i projektet Grønt Flag.
Introduktion til Sprogpakken
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Målet med projekt Entreprenørskab på kryds & tværs er:
EU Socialfondsprojektet
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
DET INTERNATIONALE ARBEJDE I FORVALTNINGEN
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Kort om skolen 1  Udbyder 4 uddannelser:  Grundforløbet  Social- og sundhedshjælper  Social- og sundhedsassistent  Pædagogisk assistent  Kursus-
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Blended Learning - en introduktion
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
Fokus på E-læring den 19.april Den netbaserede arbejdsmiljøuddannelse Fokus på e-læring Brian Knudsen Arbejdsmiljørådets Service.
Digitalisering og medialisering
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Morten Elbro HR Chef SILVAN-Kæden
Grønt Flag Grøn Skole Undervisning om miljø og bæredygtighed Grønt Flag Grøn Skole handler om virkelige miljøspørgsmål og spørgsmål om bæredygtighed innovation.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Statusmøde 16. August 2013 med Referencegruppen Fra Plan til Udvikling.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
- et bedre sted at lære ”EUD-banditten… …..en kommende studerende”
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP Maj 2013.
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
Uddannelse for udviklingshæmmede
Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
Hhx-konference 3. december 2008 hhx-reformens planlægnings- og organisationsudfordringer.
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
KompetenceCenter Silkeborg En indgang til efteruddannelse.
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
P LANLÆGNINGSMODELLER I DET NY AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen Horsens -Fredericia.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Store enheder Uddannelsesafdelinger HR afdelinger Projekt og udviklingsafdelinger.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
- Set fra en vinkel med uddannelsesmæssigt fokus ”Intention og rammer i Infrastrukturrapporten – og deres betydning for uddannelsesområdet” - Set fra en.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Transfer i AMU - Arbejdet med efter processen TUP Midtvejsevaluering onsdag den 14. Marts Roskilde Tekniske skole Sissel Kondrup, Forskerskolen i Livslang.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Nye veje i uddannelses- og beskæftigelsessituationen i Østdanmark Temamøde 9. december 2011 Nye veje i uddannelses- og beskæftigelsessituationen i Østdanmark.
Silkeborg Kommune i tal
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Fra strategi til praksis
TREPARTAFTALENS FORVENTEDE BETYDNING FOR SOSU SKOLERNE
Per Clausen, Uddannelsesnævnet
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen Horsens - Fredericia

Baggrund for projektet Få almindelige uge kurser Et ønske om fleksibilitet på tid, sted mm Partnerskaber Nye og andre udfordringer i samarbejdet

Fleksible afholdelsesformer SplitforløbPraksislæring E- læring eller netbaseret undervisning Åbent værksted På skole / i praksis / hjemme / på nettet

Mål med projektet Videreudvikle, tilrettelægge og afvikle fleksible koncepter Modsvar til kravene om pædagogisk og økonomisk bæredygtighed Udarbejdelse af håndbog Uddannelseskoncepterne skal kunne bruges af andre AMU-udbydere Gratis læreruddannelse

Fokusområder Samspillet med arbejdssted, udd.sted og deltagernes forventninger Rentabilitet af ”små hold” Integration med øvrige lærings aktiviteter og miljøer hos udbyder og arbejdssted Udvikling af lærernes coach-kvalifikationer Mainstreaming af adm. procedurer

Arbejdsgiver: Kvalifikations- og udviklingsbehov, strategi, løsning af problemer, forandringer Deltager: Personlig læring og udvikling Skole ; Fag, viden færdigheder, traditionel undervisning og formidling Uddannelsessamarbejde

Udfordringer i projektet At skabe balance mellem behov og uddannelses muligheder At udvikle eksemplariske procedurer for samarbejdet At udvikle enkle modeller for afvikling af fleksible AMU udannelser At gøre ovenstående økonomisk bæredygtigt

Resultat Håndbog – Sådan kan man gøre… Manual for afholdelse af fleksible AMU forløb Manual for afholdelse af fleksible AMU forløb Udvikling og afholdelse af efteruddannelse for AMU – undervisere Udvikling og afholdelse af efteruddannelse for AMU – undervisere