Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen Horsens - Fredericia
Baggrund for projektet Få almindelige uge kurser Et ønske om fleksibilitet på tid, sted mm Partnerskaber Nye og andre udfordringer i samarbejdet
Fleksible afholdelsesformer SplitforløbPraksislæring E- læring eller netbaseret undervisning Åbent værksted På skole / i praksis / hjemme / på nettet
Mål med projektet Videreudvikle, tilrettelægge og afvikle fleksible koncepter Modsvar til kravene om pædagogisk og økonomisk bæredygtighed Udarbejdelse af håndbog Uddannelseskoncepterne skal kunne bruges af andre AMU-udbydere Gratis læreruddannelse
Fokusområder Samspillet med arbejdssted, udd.sted og deltagernes forventninger Rentabilitet af ”små hold” Integration med øvrige lærings aktiviteter og miljøer hos udbyder og arbejdssted Udvikling af lærernes coach-kvalifikationer Mainstreaming af adm. procedurer
Arbejdsgiver: Kvalifikations- og udviklingsbehov, strategi, løsning af problemer, forandringer Deltager: Personlig læring og udvikling Skole ; Fag, viden færdigheder, traditionel undervisning og formidling Uddannelsessamarbejde
Udfordringer i projektet At skabe balance mellem behov og uddannelses muligheder At udvikle eksemplariske procedurer for samarbejdet At udvikle enkle modeller for afvikling af fleksible AMU udannelser At gøre ovenstående økonomisk bæredygtigt
Resultat Håndbog – Sådan kan man gøre… Manual for afholdelse af fleksible AMU forløb Manual for afholdelse af fleksible AMU forløb Udvikling og afholdelse af efteruddannelse for AMU – undervisere Udvikling og afholdelse af efteruddannelse for AMU – undervisere