Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Skabelse af dialogiske rum ”
Sprogpakkens 6-dages kursus
Danehofskolens værdigrundlag
institutionsleder Jette Melin
Svend Gønge-skolens værdier...
Social Kapital – rig på relationer
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Program Formiddag Teori: Om Ressourceorienteret kollegial feedback
Anerkendende refleksion
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Hvordan kan du arbejde med meningsfuldhed?
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Familiesamtaler med børn som pårørende
Arbejdspladsudvikling
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Proceskonsultation - facilitering af organisatorisk læring
Vi gennemførte en række interview ifm
Narrativ terapi Bedre Psykiatri, Slagelse 26/ Jacob Mosgaard
De fleste mennesker ønsker at passe
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Å.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Fusion Forandringer, følelser – og fremtid
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
Mindfulness og mental sundhed
Hvad er forandring?.
Intern kommunikation PR og presse
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
- et udviklings- og dialogværktøj
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Pædagogisk forår i København
Fællesskab og relAtioner i fdf
Lægedage Sammenhængende patientforløb – hvad skal der til? Oplevelser fra en kommunal hverdag og en hjemmesygeplejerskes beretninger Kommunalt perspektiv.
Møllevangskolen 22. November 2012
Forudsætninger for en god samtale
Hvordan spørger man anerkendende?
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Inklusion og inkluderende processer
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Om at spørge.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Opsamling på cafeseminaret i går Hvad siger I selv om god velfærdsledelse - i praksis?
Som mennesker og ledere udvikler vi os kun ved at sætte os selv og vores selvforståelse på spil – vi må lukke tvivlen ind, for at lære noget nyt. Vi vil.
Kollektiv narrativ vejledningspraksis Helene Valgreen, Vingsted 20. september 2011
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Meningen med dit budskab er det svar som du får. Kommunikation Hvordan har du det Fakta Følelser Behov Hvad vil du gerne have Handling.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Fleksible fællesskaber
Projektledelse – introduktion, oktober 2016
Rita Buhl 22. september 2018.
Ord skaber Da du kom hertil fra et underfuldt sted,
Meningsskabelse som relationskompetence
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Nye muligheder og potentialer
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab Tanker om fremtiden xx-xx xx 20xx. Crescendo Human Resource Consulting www.crescendohrc.dk

Konstruktion Vi kan konstruere, dekonstruere og rekonstruere verden. Gergen Fordelen ved denne tilgang er at man kan holde op med at lede efter den perfekte løsning og acceptere at forskellige mennesker og situationer kræver noget forskelligt. Gergen Vi forstår vores liv som historier, hvor vi selv spiller hovedrollen. Gergen Narrative terapeuter tror at man kan genskabe historien om sit liv, fortælle nye historier og åbne for nye måder at handle på. White. WWW.CRESCENDOHRC.DK

Relationelt lederskab Betydning skabes i relationer Ingen kan fungere som leder uden at andre deltager i meningsskabelsesprocessen Relationelt lederskab opstår, når folk indbyrdes i dialog med hinanden skaber fælles mening. Lederskab er ikke noget ledere har, men et aspekt ved fællesskabet Visioner og mål er ikke noget den enkelte skaber, men noget der formes gennem samtale med deltagerne ”…hvis en gruppe vil konstruere en bedre fremtid, er det bedste at gøre at finde et systems ”positive kerne” og gøre den til hvermands helt synlige eje. Cooperrider Citater fra Gergens bog Social Konstruktion, kap 3 WWW.CRESCENDOHRC.DK

Tanker om fremtiden Handlinger i nutiden henter deres mening i forestillinger om, hvad de skal resultere i ”om lidt” Fx beskæftiger man sig med børn så holder man af at se børn udfolde sig i nutiden, men det er forestillinger om, hvad disse situationer betyder for at barnet i fremtiden der gør arbejdet med børn meningsfuldt For at skabe perspektiv for de handlinger vi udfører hver især og sammen er fælles dialog om fremtiden det der skaber mening i nuet Fremtiden er en underlig størrelse for den forandrer sig når vi er på vej hen i mod den. Det gør at dialogen om fremtiden skal føres kontinuerligt Dræby & Lønborg WWW.CRESCENDOHRC.DK

Tanker om fremtiden Vi har en lille fremtid og en stor fremtid. Den lille fremtid er de personlige håb og drømme. Den store fremtid er den overpersonlige – den samfundsskabte, interessenterne forventninger, m.v. Det er en central ledelsesfunktion at sikre at den store og den lille fremtid er forbundne i det daglige arbejde For at give mening til nutiden skal der føres samtaler om fremtiden – samtalen skal rumme både den lille og den store fremtid Samtalen vil koble organisationen og medarbejderne, hvilket vil skabe grobunden for mening, forandring og handlekraft Dræby og Lønborg WWW.CRESCENDOHRC.DK

Fortid, nutid og fremtid Tiden fra fusionen frem til nu Nutid Tidsrummet vi befinder os lige nu Fremtid Den fremtid vi er med til at skabe Crescendo Human Ressource Consulting