Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling"— Præsentationens transcript:

1 Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Historier kan: Tale til menneskelige behov, som gør livet meningsfuldt Involvere os følelsesmæssigt Stimulere fantasi og forestillinger Kommunikere viden Adsprede og give opmærksomhed Understøtte communities (fællesskaber)

2 Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Historier i virksomhedskommunikation I: Historier kan være udgangspunktet for konceptudvikling, ex. Astrid Lindgrens verden, Joe Farelli (restaurant), byvandringer etc. Andre?

3 Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
6 slags historier: 1) Varemærkehistorien (tilføjes følelser og mening) 2) Reklamehistorien (fanger interesse, episodisk) 3) Organisationshistorien (tillid, fremme dialog) 4) Forbrugerhistorien (identitet, drømme) 5) Historien om historien (baggrund, dokumentar) 6) Historien er konceptet (forlæg: bog, film, spil) Husk at skelne mellem: Tema (ide, emne) og Historie (arena, karakterer, struktur) Danske eksempler?

4 Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Historier i virksomhedskommunikation II: Fabler (handler om dyr, saga, konkret budskab) Metaforer (lignelser, tryghed, genkendelse) Arketyper (rollemodeller, egenskaber, kultur) Kog ned til: Five word pitch Fire centrale elementer i markedsføring: - Budskabet (formålet med historien) - Konflikten (driver historien) - Rollefordelingen (lead, hjælpere, modstandere) - Handlingen (begyndelse, midte, afslutning)

5 Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Historier i virksomhedskommunikation III: Fordele ved en god historie: Er svær at kopiere for konkurrenter. Større sandsynlighed for at brugerne fortæller den videre, word-of-mouth, viral markedsføring. Pointe: Storytelling gør det muligt for organisationer at skabe et helhedsbillede af deres koncept, forme deres varemærke og generere oplevelser for kunderne.


Download ppt "Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google