Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Advertisements

Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse Sparringsklyngebesøg
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Temadag om undervisningsmiljø
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Vejledende samtale Helhedsvurdering.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Erfaringer fra netværkssamarbejde
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Modul 1 - Processer.
Et væksthus for børn og voksne
De sidste undervisningstimer
BGs evalueringsstrategi
Opgaven jeg fik stillet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Budgetgrundlag i planteavlen
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Visionsproces Fra ord til handling.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Projektlederens rolle(r)
ER-diagrammer (databaser, del 4)
Kvalitet og evaluering på Vejle Handelsskole HHX og HG Redegørelse for kvalitetssystemet.
Inspiration til reformarbejdet
Hvordan arbejder vi med handleplaner?
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Hvad siger medarbejderne?
Oplæg til arbejde med struktur og målrettettræning i eliteafdelingen i Gyttegård golf klub. Søndag d. 28. november 2010 John Nicolajsen.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Program - ICDP International Childhood Development Program
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Gruppeudviklingssamtaler
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
Uddannelsesafklarende samtaler
Refleksioner og opsamling ift. i går
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Erfaringer fra den Sønderjyske Bundlinje Match Ved: Landmand Christian Mikkelsen Koldkærgaard den 19. december 2011.
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Sunds skole Evaluering
Direktoratet for Kriminalforsorgen
MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Obligatorisk selvvalgt opgave
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Præsentationens transcript:

Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2 Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2. december 2009

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Kommentarer fra elever Jeg syntes det er en rigtig god skole med styr på tingene, jeg syntes man glæder sig til at komme om morgenen og går glad hjem hver dag. Lærerne er søde og hjælpsomme og der er god mulighed for hjælp, hvis man har brug for det. Jeg syntes egentlig at skolen har "forbedret" sig siden første år .. og det er fedt Det gode ved skolen er at de forventer noget, og det motivere én mere. Udover det er lærerne gode, og de kan fange éns opmærksomhed. Det er et godt miljø, Lærerne er meget gode både i det faglige og sociale med klassen. Vi får ofte mange udfordringer i timerne, og det er er rigtig godt at vi også får så mange opgaver i timerne, så det ikke bare er tavleundervisning hver dag.   Lærerne er dygtige og ved meget inden for deres område. Fagene/undervisningsmetoden er spændende og anderledes end hvad man tidligere har været vant til. Der lægges stor vægt på hver enkelt elev og dygtiggørelse af eleverne.  Jeg synes det er godt at skolen prøver at holde nogle fester.. Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden Strategisk niveau Operativt niveau Taktisk niveau Brugerniveau Efterår 4 Sommer 5 16 1 2 3 6 15 7 14 8 9 10 12 13 Vinter Forår 11 Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden 8. Informationsmøde for lærerne Ultimo november Hg-ledelsen 9. Kontaktlærerne fremlægger resultaterne i klasserne og modtager tilbagemeldinger fra elever senest den 12. december Kontaktlærerne på HG 10. Udarbejdelse af handlingsplaner på teamniveau, som koordineres med og godkendes af uddannelseslederne. 22. Januar (kompetencedag 6/1) Teams på HG 11. Tilbagemelding af teamets udarbejdede handlingsplaner til klasserne. januar / primo februar 12. Uddannelseslederne har ansvaret for at følge op på handlingsplanerne for de forskellige teams. Fra uge 3 Uddannelsescheferne på hg 13. Handlingsplaner på teamniveau implementeres i forhold til eleverne/klasserne. Fra primo februar Teams på hg 14. Handlingsplaner på teamniveau integreres i strategiarbejdet med tilhørende handleplaner i På vej 2010 - 2013. Ca. fra uge 10 Ledelsen på EUD 15. Ledelsens strategiske handlingsplaner trykkes i På vej 2010 - 2013. August Ledelse og informationsafdeling 16. Handleplaner fra På vej 2010 - 2013 implementeres på operativt niveau. Fra August Uddannelseschefer/lærere Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Handleplanen i forlængelse af sidste skoleårs undersøgelse Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden Indsats Indhold Ansvarlige Succeskriterium Fælles planlæg-ning Deadlines overholdes (aftaler på teammøde). Case og temaarbejde: involverede lærere konfererer og samarbejder om indhold og strukturering af forløb. Alle holder sig a jour med årsplaner. Alle  ”Jeg lærer nok på min uddannelse” 66 %  ”Lærerne er godt forberedte” 77 % Faglig nytænkning Idégenerering (messer, modeshow, landeportræt, elevcafe etc.) for skoleåret 09-10 sættes i gang januar. Plan skal være færdig maj ‘09. Ansvar fordeles uge 13 ved FLH ”Vi arbejder med praktiske eksempler fra erhvervslivet” 78 % ”Lærerne giver os ansvar” 81% ”Skolen stiller krav, så jeg hele tiden bliver udfordret” 75 % ”Jeg lærer nok på min uddannelse” 66 % Stabilitet Lærere kommer til tiden. Lærere griber ind i konflikter (individuelle samtaler, skriftlige advarsler, konsekvens) ”Lærerne kommer til tiden” 100 % Lærerne griber ind, hvis vi har konflikter 80 % Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Andre vigtige data fra efterår ’09 (flere diagrammer…) Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Gode råd fra elever Niels Brock – før, nu og i fremtiden Lærerne burde være 'hårdere' i undervisningen, overfor elever der laver uro. Og ikke er forberedt til timerne. Det sinker andres elevers arbejde i timerne. Mere info om praktik. Kantinen skal ikke være så dyr. Flere fester :D Lærene skal være bedre til at hjælpe og ikke tale ned til en, når man ikke forstår der er det ikke for at irrerter dem.. man forstår det bare ikke.  Finde ud af hvordan hver enkelte elev lærer bedst. lytte mere til eleverne. ha en fornemmelse af hvad der foregår. give eleverne valget på deres kontaktlærer. Vi kunne få mere gruppe arbejde ind, end lærere der snakker hele tiden. Flere udfordringer. Sværere opgaver Flere lektier/ afleveringsopgaver Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Oplæg til udarbejdelse af ny handleplan Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Målene i handlingsplanerne skal være SMARTE Specifikke. I skal tale om det samme. I skal være meget konkrete og præcise. Målbare. I skal vide, hvornår målene er nået. I kan måle på indsatserne og holde resultaterne op mod målene. Attraktive. Målene skal være vigtige, relevante og fornuftige. De skal helst kunne accepteres af alle. Realistiske. I skal tro på at målene kan nås. Vær gerne ambitiøse, men tro på, at I kan nå dem. Tidsbestemte. Hvor lang tid vil I arbejde hen mod de enkelte mål? Evaluerbare. Hvornår og hvordan vil I evaluere og justere målene? Niels Brock – før, nu og i fremtiden

Skabelon for handlingsplan Indsatsområde Indhold (Beskrivelese af hvad, der skal gøres hvornår) Ansvarlige Succeskriterium (skal for de enkelte teams fra Niels Brock være målbart i forhold til næste års elevtrivselsundersøgelse) Andre succeskriterier Indsatsområde for Klasse X Indsatsområde for Klasse Y Etc. Indsatsområde A på teamniveau Indsatsområde B på teamniveau Indsatsområde C på teamniveau Niels Brock – før, nu og i fremtiden