Dokumentation og evaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Overordnet målsætning:
Game maker.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Samsø Outdoor Explorer.
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Struktur: ”Quiz og byt”
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Fremtidens skole Gruppe 5.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
- fortsat midt i en flekstid?
Skolereform august 2014………………
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Videreudvikling af ide 2&2
1 Naturfagene i skolen? UVM’s road show febr.-marts 2009 Peter Norrild.
Inspiration til reformarbejdet
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Faglig fordybelse i indskolingen
Faglig fordybelse i indskolingen
19. Nov 2011Landssseminar for junior- og eliteledere Det fysiske aspekt i Aldersrelateret Træning.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Cooperativ learning - også kaldet CL
Vejlederens kommunikation
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Sunds skole Evaluering
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Evaluering og undervisning - en kultur
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Hvordan møder praksis de nye lærere?
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Selvevaluering og opfølgningsplan
Præsentationens transcript:

Dokumentation og evaluering - På Buddinge Skole

1. Dokumentation og evaluering 2006 2 1. Dokumentation og evaluering 2006 2. Dokumentation og evaluering i Motorik 3. Dokumentation og evaluering i Billedkunst

0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Lærerens evaluering med didaktisk mål dokumentation Evaluering med eleven/forældrene Evaluering med årgangsteamet Elevens selvevaluering og evaluering af undervisningen 0. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. KTI-test - Motorisk screening-børnehave-klassekonference Samtaledage Skole/hjemsamtaler Drøfter især det socio- emotionelle område Samtaledage KTI-test Læsekonference Lærerlogbog -holddeling Samtaledage Drøfter sociale mål Faglig sparring Samtaledage Mundtlige og skriftlige tests - holkddeling Lærerlogbog Samtaledage med præcise mål Drama - bograpporter Drøfter sociale mål Faglig sparring Portfolio Elevlogbøger Mundtlige og skriftlige tests lærerlogbøger Samtaledage med præcise mål, evalue-rings-ark med trinmål Drøfter sociale mål Sætter mål i årsplanen og evaluerer disse Portfolio Elevlogbøger Ark til elevevaluering Læselog – sætter mål og evaluerer med eleverne Sætter mål i årsplan og evaluerer disse Faglig sparring Elevforedrag drama Skriftlige tests Mundtlige og skriftlige tests Samtaledage Samtaleark Elevlogbøger Teamet sætter mål for den enkelte elev Faglig sparring Evaluering efter hvert emne Elever og lærere sætter sammen mål – og evaluerer på disse mål Mundtlige og skriftlige tests – individuelle opgaver følger heraf Logbøger Samtaledag Samtaleark Teamet sætter faglige og sociale mål Teamet arbejder med tydeliggørelse for forældre og elever Holddeling laves med elever ud fra faglig og social evaluering Læreren tydeliggør målene for eleverne Samtaledage samtaleark Tydeliggørelse af slutmål – samtaledage samtaleark Fælles evaluering i klassen – sættes mål hver uge Tests mundtligt og skriftligt Faglig sparring Tests mundtligt og skriftligt lærerlogbog Samtaledage Samtaleark elevlogbøger Portfolio Eleverne evaluerer hinanden Faglig sparring

Motorik i børnehaveklassen Mål: Give alle eleverne mulighed for at have de motoriske færdigheder skolen kræver klar til 1. klasse.

Motorik i børnehaveklassen Mål: Give alle eleverne mulighed for at have de motoriske færdigheder skolen kræver klar til 1. klasse. Lave en motorisk klasseprofil som udgangspunkt for klassens faste lærere.

Motorik i børnehaveklassen Mål: Give alle eleverne mulighed for at have de motoriske færdigheder skolen kræver klar til 1. klasse. Lave en motorisk klasseprofil som udgangspunkt for klassens faste lærere. Skabe et bedre udgangspunkt for læring

Eksemplificering af forløb.

Eksemplificering af forløb. Screeningsmodel

Eksemplificering af forløb. Screeningsmodel Resultat af screening

Eksemplificering af forløb. Screeningsmodel Resultat af screening Eksempel på undervisning

Eksemplificering af forløb. Screeningsmodel Resultat af screening Eksempel på undervisning Re-screening

Model for screening Dato: Navn: Rul: Kryb: Kravl: Flyver/Fremliggende extension: Omvendt flyver/Rygliggende flexion: Løb: Gadedrengeløb: Balancegang på tå: Balancebom: Hop med samlede ben over snor: Hop fremad med samlede ben: Hinke hø/ve: Stå på et ben hø/ve: Kaste/gribe stor bold: Drible stor bold: Trille lille bold i mål:

Resultatet af en screening Navn: Lasse 6 ½ år Rul: intet at bemærke Kryb: intet at bemærke Kravl: løfter fødderne Flyver/Fremliggende ekstension: Indtager + 10 sec. Omvendt flyver/Rygliggende fleksion: kan ikke Løb: intet at bemærke Gadedrengeløb: intet at bemærke Balancegang på tå: intet at bemærke Balancebom: intet at bemærke Hop med samlede ben over snor: Saxer lidt Hop fremad med samlede ben: Saxer lidt Hinke hø/ve: intet at bemærke Stå på et ben hø/ve: Kort og usikker Kaste/gribe stor bold: Kaster og griber svagt Drible stor bold: Slapt Trille lille bold i mål: uøvet Kommentarer: Mangler Styrke og stabilitet i overkroppen og store led Har svært ved koordination i benene. Uøvet med bold. Vil have gavn af motorikundervisning

Undervisningen. Hold sammensat af elever med de samme motoriske svagheder

Undervisningen. Hold sammensat af elever med de samme motoriske svagheder Intensiv træning af disse svaghede

Undervisningen. Hold sammensat af elever med de samme motoriske svagheder Intensiv træning af disse svagheder Mulighed for at vise sine nye færdigheder frem for gruppen

Efter 6 måneder laves screeningen igen. Navn: Lasse 6 ½ år Rul: intet at bemærke Kryb: intet at bemærke Kravl: intet at bemærke Flyver/Fremliggende ekstension: Indtager + 20 sek. Omvendt flyver/Rygliggende fleksion: indtager +20 sek. Løb: intet at bemærke Gadedrengeløb: intet at bemærke Balancegang på tå: intet at bemærke Balancebom: intet at bemærke Hop med samlede ben over snor: Saxer lidt Hop fremad med samlede ben: Saxer lidt Hinke hø/ve: intet at bemærke Stå på et ben hø/ve: lang tid men lidt usikker Kaste/gribe stor bold: Kaster og griber fint Drible stor bold: godt med højre hånd, har svært med venstre Trille lille bold i mål: kan Kommentarer: Har styrket sin koordination i benene. Er blevet øvet med bold. Skal ikke tilbydes motorik på næste hold

Re-screening Fortsætte på holdet Skifte hold Stoppe så en ny kan blive tilbudt pladsen

Dokumentation

Dokumentation Lærerlogbog

Lærerlogbog Hjemmeopgaver Dokumentation Lærerlogbog Hjemmeopgaver

Lærerlogbog Hjemmeopgaver - Forældreintra Dokumentation Lærerlogbog Hjemmeopgaver - Forældreintra

Dokumentation og evaluering Billedkunst på Buddinge skole

Synliggørelse af mål for eleven

Reflektionsstund

Fortælle mig om, hvad du har tegnet? Hvordan blev billedet til? Er det, som du havde tænkt dig? Er der nogle steder, det er lykkedes særlig godt? Hvor sker der mest i billedet, og hvor sker der mindst?

Teknik & materiale logbogen

Quiz

Den individuelle samtale

Udstilling/fernisering

Skal billederne hænge på række, holde underkant eller hænge i en blok, der fylder hele væggen? Hænger de for højt eller for lavt? Ændrer farverne i et billede evt. farverne i billederne ved siden af i ophængningen? Forskellige muligheder diskuteres og afprøves.

Præsentationsportfolie

Fotodokumentation

Lærerens logbog