Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans."— Præsentationens transcript:

1 Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans temaer Idræt Løb, spring, kast, færdigheder, konkurrence, kamp Leg Universelle lege, rollelege, regellege Bevægelse Motorik, sanser, puls, rytme, koordination Pædagogisk idræt Fysisk Psykisk Social Kognitiv Fokuspunkter Vestibulær Kinæstesi Taktil Sanser Bagved Foran Med Placering Beskrivelse af leg HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato: Børn Justeringer Kims leg/ Pif paf puf Legens navn rotterne Redskaber : 12 ting og et tæppe Børnene får lov at se tingene og får at vide at de skal prøve at huske dem. Nu lægges tæppe over og børnene skal sige hvad de kan huske. Justeres op ved at vi fjerner nogle ting og nu skal børnene huske hvad der mangler. Et barn gemmer sig under tæppet og et andet barn skal nu huske hvem. Barnet beskrives af de andre børn, hårfarve. Køn osv. Barnet siger kuk kuk

2 LæringsmålTegn på læring Hvad gør vi Hvem gør hvad Pædagogisk bagdør Barnet vælger selv om de vil ligge sig under tæppet. Barnet kan få hjælp hvis de ikke kan gætte tingen eller barnet. De skal styrke hukommelsen. Samarbejde om at huske, evt. hjælpe hinanden. De bliver bedre til at huske. Man ser at de hjælper ved at beskrive ting for hinanden fx. At sige den er rød Finde de ting frem man skal bruge inden man går i gang. Hav evt. flere ting i en pose så man bytte nogen ting ud undervejs. Nina og Emil

3 Dokumentation - metode Evaluering Fotos og planche til udstillingen efter tema måned. Vi oplever at legen fungerer godt, at børnene kan lide den og de er engageret. De ser på hinanden og lægger mærker til hinanden og evner fint, at beskrive hinanden overfor de andre børn. At beskrive tingene under tæppet fungerer også fint.


Download ppt "Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google