Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Advertisements

Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
5 IT-didaktiske principper
JordWeb: en hjemmeside til anmeldelse af jordflytning.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Grundlæggende IT, niveau G
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
HISTORIE Den mundtlige prøve
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Workstations.
Observation af din/andres undervisning –
Matematik afgangsprøve 2013
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
IT i undervisningen.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Uddannelsesvejledning – hvorfor og hvordan? Alle unge gennemfører en uddannelse Vejledningen skal differentieres eVejledning for unge med alm. vejledningsbehov.
Matematik HHX Tina Nørrelykke
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Fødekæden Marketing Web Markedsføring PR Netværk: Events, messer m.v. Direkte kontakt Telefonsalg Rundvisning Opfølgning på tilmelding Kurset Kommunikation.
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Evaluering - metoder og værktøjer -
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Årsplan – en kort en lang
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Gruppevejledning på tæt hold
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Bedømmelse og karakterer
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Portfolio IT B.
Brian Svendsen og Hanne Larsen
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Studieretningsprojektet
Velkommen til ONLINE dansk
Velkommen til PowerPoint
Tilstedeværelsesundervisning
Elevledede skole-hjem-samtaler
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Selvevaluering og opfølgningsplan
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Organisering af undervisningen

Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så der kan arbejdes videre med dem her. Praktisk organisering af forældreaktiviteter kan samles i OneNote. Fx kan tilmelding til skole-hjem- samtaler ske ét sted uden papirarbejde og læreren som tovholder.

Lærerens mundtlige oplæg/praktiske informationer/gennemgang af et emne osv. kan ligge uden for undervisningstiden. Derved startes den konkrete klassetime et andet sted end tidligere. Lektier og praktiske informationer om timen kan samles ét sted og kan redigeres af læreren på alle tidspunkter. Ligeledes kan den konkrete klassetime ”startes” ved online-kommunikation om udvalgte opgaver.

Online kommunikation eleverne imellem, der skaber gruppearbejde på to niveauer: de enkelte grupper imellem, som man kender det fra tidligere, og en større enhed, hvor klassen er én stor arbejdsgruppe via her-og-nu- kommunikation. Lærerens prioritering/organisering af den individuelle hjælp i undervisningen ændres. Man skriver sit spørgsmål på listen, og læreren kan krydse af i forskellig rækkefølge alt efter hvem, der behøver ”hurtig” eller ”langsom” hjælp.

Undervisningsdifferentiering

Hurtige elever kan se, hvor deres hjælp evt. kan tilbydes og hvem, de kan ”undervise”. Læreren som mellemled – organisator for, hvem, der hjælper hvem, hvornår, til hvad osv. – kan derfor springes over

Opgaver, hvor skriftligheden ikke er i centrum, kan differentieres, så både det skriftlige og mundtlige aspekt inddrages. Læreren kan formulere sin opgave både mundtligt (via video- og lydfunktion) og skriftligt. Ligeledes kan eleverne individuelt formulere svar, refleksioner, analyser osv. via samme funktioner. Skrivebyrden kan derved tilpasses den enkelte.

Lærerens mulighed for at vejlede og evaluere elevernes mundtlige præstationer sker ofte ved traditionelle fremlæggelser, som er tidskrævende. De mundtlige opgaver kan inddrages mere i undervisningen med videofunktionen, der fanger et ”stilbillede” af en mundtlig præsentation, der kan evalueres bid for bid både mellem lærer-elev og elev-elev.