Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena."— Præsentationens transcript:

1 Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena

2 Grundlæggende  Rammen - Vestre skole - 3.b - Engelsk - Dyr, farver, tal og kropsdele  Weebly’en - Fungerede mest som vores platform  SAMR-modellen - Vi når SAM, men ikke R

3 QR Fordele  Billedstøtte fungerede  Bevægelse  Vi fik svarene på Weebly’en  Motivation for nogle elever  http://www.qrcode- monkey.com/ http://www.qrcode- monkey.com/ Ulemper  Spørgsmålene var for svære  Nogle grupper manglede koncentration  Gruppesammensætningen  Hjemmesiden var ikke optimal  De mistede svarene, når de afleverede dem  https://app.qr-code- generator.com https://app.qr-code- generator.com Link

4 QR fortsat - refleksioner  Tydeligere instruktioner  Gruppesammensætning  Støtte med tale  Kunne indtale svarene  http://www.qrcode-monkey.com/ http://www.qrcode-monkey.com/  SAMR: Modification/substitution

5 Brug af SMART-board Fordele  Eleverne var mere fokuserede  Visuelt som eleverne kan forholde sig til  Wordsearch  Øvelse med tal  Øvelse med farver  Gennemgang af det lærte  Elever, der normalt ikke viser, hvad de kan, får lov  Motivation for nogle elever Ulemper  Kalibrering af SMART-board  Dårlig projektor  Der er kun én elev, der er aktiv  Det er ikke alle, der tør at gå op til tavlen Link

6 Brug af SMART-board fortsat - refleksioner  Eleverne virkede mere koncentrerede  Flere aktiviteter  Andre aktiviteter – evt. med det nye Notebook  SAMR: Substitution/augmentation

7 Videoerne Fordele  Visuelt suppleret med lyd  Gentagelse  Fanger elevernes interesse  Gav en god forståelse af indholdet  Tid til at eleverne kunne svare under videoerne Ulemper  Fungerede ikke som lektier  Ikke differentierede Link

8 Videoerne fortsat - refleksioner  Læringsrum om hjemmearbejde  Klassens normer  Vises på klassen når det har været lektier?  SAMR: Substitution/augmentation

9 Evaluering vha. Jeopardy og Weebly  Jeopardy : god repetition og deltagelse  Weebly : dårligt formulerede spørgsmål, men ellers fungerede det godt  SAMR: Modification

10

11

12

13 Citater fra evalueringen  ”Det hele har været godt - ingen dårlige ting”  ”Det var sjov og det var lidt svært”  ”Jeg var syg den første dag – øv”  ”QR-løb, Twister og vendespil var godt”  Der var ikke rigtig nogen der skrev noget dårligt

14 Evaluering i forhold til læringsmålene  Korte, faste fraser  Deltage i sproglege  Lære sprog ved at gentage fraser i rytme  Enkelt skriftsprog  Kan med støtte og forberedelse beskrive en genstand  Deltage i lege og sange fra engelsksprogede kulturer  Afkode hyppige engelske ord med billedstøtte

15 Konklusion  QR-løb  Mere SMART-board-aktivitet  Man kan ikke ændre klassekulturen i forhold til hjemmearbejde på kort tid  Mere konkrete evalueringsspørgsmål  Backup hvis teknikken ikke fungerer  Ikke overdrive brugen af IT i 3. klasse  Tænk mere over R


Download ppt "Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google