Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering."— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen. Hvis videoerne i dette kursus ikke afspilles, skal du muligvis downloade QuickTime eller skifte til PowerPoint 2013.downloade QuickTimeskifte til PowerPoint 2013

2 1234 Kursus- oversigtHjæl p Introduktion til indholdsfortegnelser Undertekster 1/1 videoer Intro til indholdsfortegnelse r OversigtFeedback Hjælp 3:00 Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Du kan føje en indholdsfortegnelse til et dokument ved at skrive alle kapitler og sidenumre manuelt.Men dette er ikke bare et stort stykke arbejde, du skal også selv huske at opdatere indholdsfortegnelsen, hver gang du foretager en ændring. I denne video springer vi over den manuelle metode og fokuserer på en meget bedre metode –automatiske indholdsfortegnelser. Sådan fungerer det.Start med at gennemgå dokumentet, og tilføj en overskrift med en overskriftstypografi, når noget skal optræde som en post i indholdsfortegnelsen. Indsæt derefter en automatisk indholdsfortegnelse, og opdater den automatisk, hver gang du foretager en ændring. Hvis nu vi vil have indholdsfortegnelsen til at pege på dette resume.Så starter vi med at skrive overskriften. Derefter åbner vi galleriet Typografier under fanen Hjemog vælger typografien Overskrift 1, 2 eller 3.Som standard vises al tekst med disse typografier som poster i indholdsfortegnelsen.Du bestemmer selv, hvordan du vil bruge de tre niveauer af overskrifter.Du kan f.eks. bruge Overskrift 1 til hovedafsnit eller dele, Overskrift 2 til kapitler og Overskrift 3 til underkapitler. I dette dokument bruger vi Overskrift 1 til denne overskrift. Vi kan altid ændre det igen senere.Fortsæt med at tilføje overskrifter med overskriftstypografier i hele dokumentet.I denne sidste del anvender vi typografien Overskrift 2 til disse underafsnit.Når du er færdig, skal du klikke der, hvor du vil tilføje indholdsfortegnelsen. Dette er den nemme del.Gå til fanen Referencer, og klik på Indholdsfortegnelse.Derefter skal du finde den ønskede type automatiske indholdsfortegnelse og klikke.Og så opretter Word straks en indholdsfortegnelse ud fra de afsnit, hvor der er brugt overskriftstypografier. Og Overskrift 2 og 3 indrykkes. Det er meget smart, men det bliver bedre endnu.Vi forestiller os, at du arbejder videre på dokumentet og tilføjer afsnit, flytter rundt på tekst, fjerner sider eller ændrer overskrifter. Når du er klar til at vise til andre, skal du bare klikke på Opdater tabel.Og så vælger du, om du vil nøjes med at opdatere sidetallene eller hele tabellen.Det er alt, hvad du behøver at vide for at kunne indsætte en automatisk indholdsfortegnelse.Hvis du vil tilpasse din indholdsfortegnelse, skal du klikke på Indholdsfortegnelse og Brugerdefineret indholdsfortegnelse. Gennemse mulighederne, og bestem, hvad du vil gøre.Du kan f.eks. vise flere niveauer.Klik derefter på Indstillinger, og vælg, hvordan du vil knytte typografierne til hvert niveau i indholdsfortegnelsen. Du kan også ændre tabellen, så den fungerer til udskrivning, til internettet eller begge dele.Hvis du f.eks. distribuerer filen på internettet,kan læserne navigere i dokumentet ved at klikke på links i stedet for at bruge sidetal.Der findes flere måder at tilpasse en indholdsfortegnelse på. Du kan se, hvilke muligheder du har, ved at følge linkene i kursusoversigten.

3 Hjælp Kursusoversigt Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Kursusoversigt – Introduktion til indholdsfortegnelser OversigtFeedback Hjælp 1234 Intro til indholdsfortegnelse r Oprette en indholdsfortegnelse 1. Start med at anvende overskriftstypografier – Overskrift 1 og Overskrift 2 f.eks. – på den tekst, der skal medtages i indholdsfortegnelsen. Markér teksten, klik på Hjem, og flyt markøren hen over de forskellige overskrifter i galleriet Typografier. Bemærk, at når du peger på den enkelte typografi, ændres teksten, så du kan se, hvordan den vil se ud i dokumentet. Klik på den typografi, du vil anvende. 2. Klik på det sted, hvor du vil indsætte indholdsfortegnelsen, hvilket normalt er i starten af dokumentet. 3. Klik på Referencer > Indholdsfortegnelse, og vælg derefter en Automatisk tabel i typografigalleriet. Opdatere indholdsfortegnelsen Du kan opdatere en indholdsfortegnelse, der blev oprettet automatisk ud fra overskriftstypografier, ved at klikke på Referencer > Opdater tabel. Du kan vælge Opdater kun sidetal eller Opdater alt, hvis du vil opdatere sidetallene og teksten. Formatere teksten Hvis du vil ændre formateringen af teksten i indholdsfortegnelsen, skal du ændre typografien for hvert niveau i indholdsfortegnelsen. 1. Klik på Referencer > Indholdsfortegnelse > Brugerdefineret indholdsfortegnelse. 2. Klik på Rediger i dialogboksen Indholdsfortegnelse. Hvis knappen Rediger er nedtonet, skal du ændre Formater til Fra skabelon. 3. Klik på det niveau, du vil ændre, på listen Typografier, og klik derefter på Rediger. 4. Foretag de ønskede formateringsændringer i dialogboksen Rediger typografi, og klik derefter på OK. 5. Gentag trin 3 og 4 for alle de niveauer, du vil have vist i indholdsfortegnelsen. Dine tilpasninger huskes, hver gang du opdaterer indholdsfortegnelsen (Referencer > Opdater tabel). Se også Flere kurser Office Kompatibilitetspakke Oprette en indholdsfortegnelse Redigere antal niveauer i en indholdsfortegnelseRedigere antal niveauer i en indholdsfortegnelse Formatere en indholdsfortegnelse 3:00

4 Se flere kurser Hjælp Kursusoversigt Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Bedømmelser og kommentarer Tak, fordi du så dette kursus! OversigtFeedback Hjælp 1234 Intro til indholdsfortegnelse r 3:00

5 Hjælp Kursusoversigt Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Hjælp OversigtFeedback Hjælp 1234 Intro til indholdsfortegnelse r 3:00


Download ppt "Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google