Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for."— Præsentationens transcript:

1 S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING

2 H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for grupper.(op til 20). Mulighed for fjernstyring (fjernskrivebord)

3 MSN I UNDERVISNINGEN Brugt som virtuel undervisningsplatform til gruppearbejde. Klassen blev inddelt i grupper på 4-5 elever som blev tilføjet til MSN(fælles beskeder). Blev brugt som individuelt vejledning online. Vis MSN og video

4 E VALUERING AF MSN Skriftlighed kontra mundtlighed. Online hjælp til enkelte kontra procesdokument kan hjælpe flere (bloggs, googledocs, diskussionsforums osv. ) Velegnet til lange forløb hvor eleverne til tider skal have hurtig respons. I praksis kan det blive kaotisk ved respons ved mangen på en gang (kan ikke sortere i indput) kan blive stresset. Vigtigt at gøre opmærksomhed på forskellen på fritid og læringsbrug af programmet. Elevgruppe i tale som normalt ikke melder ind i klasse diskussion –men som godt kan.

5 H VORFOR G OOGLE D OCS. Online, gratis, tekst og regneark, præsentation(Power Point). Mange brugere kan skrive på det samme dokument Elev til elev hjælp. (muligvis på tværs af normale klikker) Kan tilgås over alt når der er net. Gemt online. Indbygget chat i regnearket. Kan se hvem der er online.

6 G OOGLE D OCS I UNDERVISNINGE Vis online (Michael og Martin viser) vis eksempel, vis teknik arket fra Fronter Alle former for skriftlig afrapotering. (logbog, klasse blok, notater) Gruppearbejde projektarbejde. Variation i undervisning. Opøvelse af skriftlighed (til dels skjult) Kombination af mundtlighed og skriftlighed (f.eks. Køre under en lektion til notater )

7 E VALUERING AF G OOGLE D OCS Kan slette hinandens arbejde / lærens arbejde: kræver disciplin. Kan give kaos ved mange bruger på samme tid. (tingen flytter sig)

8 H VORFOR VIDEO OG LYD Stor forberedelse første gang (sætte sig godt ind i emne) Kan genbruges. Elever kan spole gense under lektionen / også senere. Godt til instruktion i konkret Godt til emner der skal fremlægges på samme måde hver gang.

9 V IDEO OG LYD I UNDERVISNINGEN Excel (optagelse) skærm og lyd. Vis opgaven i It´s learning (vis noget video, lyd) (vis noget video Martin, lyd Michael) Lyd(optagelse) mp3. Difenentering og Delopgaver

10 E VALUERING AF VIDEO LYD Formelt evalueringsark Stor motivation Elever der normalt kræver meget opmærksomhed bliver tvunget til at tænke selv. Størrelsen af videofiler /filformater Høretelefoner i klassen.

11 H VORFOR V IDEO - KONFERENCE Fremtid Fremtiden er her nu ( vis itslearning) Elevens egen boldgade Variation og fornyelse Bytte klasse og elever internationalt

12 GENNEMFØRELSE Eleverne sad lidt langt væk Teknik (problemer med lyd) Elever valgte selv undervisningsform (svag/stærk?) Velegnet til tavleundervisning Fordel med koordineret samarbejde med andre digitale løsninger Kognitive færdigheder

13 E VALUERING It/teknik afgørende for succes & motivation Flexibel planlægning/undervisning afgørende Gruppe-samtaler kræver stor selvdisciplin af de øvrige elever (anderledes end øvrig undervisning?) Evalueringsresultater


Download ppt "S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google