E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
- gennem Marte Meo metoden
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Rykker vi? Eller er alt ved det gamle?
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Kick off-seminar Billedkommunikationsprojektet
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Cooperativ learning - også kaldet CL
1 Hvordan implementeres mainstreaming tankegangen og værktøjerne i den kommunale organisation v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune TOVHOLDER.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Madkamp - DM i madkundskab
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Håndtering af en møgsag
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
Hvem kalder vi talenter? GiftedEksperter Begavede Børn med særlige forudsætninger Genier Jeppe Willads Petersen Dem der vil.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Hvad er en Feltrapportage?
Præsentationens transcript:

E-Læring Gruppe #3

Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes præferencer og potentiale, når det kommer til at lære noget nyt. Derfor sætter ”læringen” fokus på, at det er det lærende individ der er udgangspunktet og den proces den lærende går igennem undervejs og ikke så meget på selve undervisningen. Meningen med E-læring er, at den lærende bliver gjort opmærksom på sine egne kompetencer og den proces som vedkommende går igennem under forløbet. E-læring kan foregå via Internet, multimediemateriale, streaming video, cd-rom, elektroniske konferencesystemer, e- mail, simuleringer og it-støttet undervisning Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes præferencer og potentiale, når det kommer til at lære noget nyt. Derfor sætter ”læringen” fokus på, at det er det lærende individ der er udgangspunktet og den proces den lærende går igennem undervejs og ikke så meget på selve undervisningen. Meningen med E-læring er, at den lærende bliver gjort opmærksom på sine egne kompetencer og den proces som vedkommende går igennem under forløbet. E-læring kan foregå via Internet, multimediemateriale, streaming video, cd-rom, elektroniske konferencesystemer, e- mail, simuleringer og it-støttet undervisning

Effective-Learning og E-læring Vores besøg hos Effective-Learning gav os en stor indsigt i, hvordan man laver godt og brugbart E-lærings materiale. Når Effective-Learning har fået en opgave fra en kunde, gør de meget ud af, at undersøge hvilken organisationskultur der er i virksomheden. Dette gør, at man har nemmere ved at skræddersy E- læringsmateriale, der passer til den enkelte virksomhed.

Effective-Learning og E-læring På vores besøg blev vi præsenteret for nogle af de løsninger, som Effective- Learning har lavet for henholdsvis A.P. Møller- Mærsk, Jyske Bank og Danske Bank. De tre E-læringsspil var alle meget professionelle og brugbare, men de var meget forskellige. På vores besøg blev vi præsenteret for nogle af de løsninger, som Effective- Learning har lavet for henholdsvis A.P. Møller- Mærsk, Jyske Bank og Danske Bank. De tre E-læringsspil var alle meget professionelle og brugbare, men de var meget forskellige.

Effective-Learning og E-læring Løsningen til A.P. Møller-Mærsk er et af de flotteste E-læringsspil vi har set, med gennemført grafik og musik. Effective-Learning har virkelig formået, at forstå den organisationskultur der er i A.P. Møller-Mærsk ned til den mindste detalje. Spillet var meget prangende og højtideligt og passede perfekt på den type virksomhed som A.P. Møller-Mærsk er. Spillet udviklet til Jyske Bank var helt anderledes end den løsning, der blev lavet til A.P. Møller-Mærsk. Her blev der lagt vægt på, at spillet skulle give medarbejderne i Jyske Bank et godt grin, mens de lærte. Der blev brugt absurde karakterer til at undervise medarbejderne, hvor kendte danskere havde lagt stemme til. Spillet til Jyske Bank viser igen, at Effective- Learning virkelig laver deres benarbejde, for at forstå den kultur der er i en virksomhed. E-læringsmaterialet til Danske Bank, var en del anderledes end de to foregående eksempler. Her er der ikke brugt den store grafik eller karakterer til at føre medarbejderne igennem spillet. Spillet er lavet meget neutralt og holdt i Danske Banks farver. Spillet er opbygget som en form for quiz, hvor den enkelte medarbejder, selv kan vælge, hvor vedkommende vil starte i spillet. Så alt efter, hvor meget den enkelte føler han/hun skal lære, kan vedkommende skræddersy spillet efter individuelle behov. Løsningen til A.P. Møller-Mærsk er et af de flotteste E-læringsspil vi har set, med gennemført grafik og musik. Effective-Learning har virkelig formået, at forstå den organisationskultur der er i A.P. Møller-Mærsk ned til den mindste detalje. Spillet var meget prangende og højtideligt og passede perfekt på den type virksomhed som A.P. Møller-Mærsk er. Spillet udviklet til Jyske Bank var helt anderledes end den løsning, der blev lavet til A.P. Møller-Mærsk. Her blev der lagt vægt på, at spillet skulle give medarbejderne i Jyske Bank et godt grin, mens de lærte. Der blev brugt absurde karakterer til at undervise medarbejderne, hvor kendte danskere havde lagt stemme til. Spillet til Jyske Bank viser igen, at Effective- Learning virkelig laver deres benarbejde, for at forstå den kultur der er i en virksomhed. E-læringsmaterialet til Danske Bank, var en del anderledes end de to foregående eksempler. Her er der ikke brugt den store grafik eller karakterer til at føre medarbejderne igennem spillet. Spillet er lavet meget neutralt og holdt i Danske Banks farver. Spillet er opbygget som en form for quiz, hvor den enkelte medarbejder, selv kan vælge, hvor vedkommende vil starte i spillet. Så alt efter, hvor meget den enkelte føler han/hun skal lære, kan vedkommende skræddersy spillet efter individuelle behov.

E-læring hos KreaMedia

Det første Pixeline Blev lavet i 1996 Blev udviklet i samarbejde med eksperter Er stadig på markedet Læring gennem leg Blev efterfulgt af en toer samme år Blev lavet i 1996 Blev udviklet i samarbejde med eksperter Er stadig på markedet Læring gennem leg Blev efterfulgt af en toer samme år

Den typiske udviklingsopgave Historie og læring udvikles på en 14 dages udviklingsperiode(herudover kommer programmering) Afprøvning sker internt(selv og egne børn) Drenge fastholdes ved at gøre historien mere interessant. Det meste sker på rygraden Der skabes ca. 8 spil om året(ikke alle pixeline) Historie og læring udvikles på en 14 dages udviklingsperiode(herudover kommer programmering) Afprøvning sker internt(selv og egne børn) Drenge fastholdes ved at gøre historien mere interessant. Det meste sker på rygraden Der skabes ca. 8 spil om året(ikke alle pixeline)

De fire lærings spil Udviklingsperiode på 8 uger pr. Spil Målgruppen er børn, der skal spille hjemme, da skoler er et dårligt marked. Rykker Pixeline brandets målgruppe op til de der går på de første klassetrin. Læring til mindre børn vil fremover bruge DRs børnekarakterer Udviklingsperiode på 8 uger pr. Spil Målgruppen er børn, der skal spille hjemme, da skoler er et dårligt marked. Rykker Pixeline brandets målgruppe op til de der går på de første klassetrin. Læring til mindre børn vil fremover bruge DRs børnekarakterer

UPDATE Center for journalistisk kompetenceudvikling. Grundlagt i Centret skal være drivkraften i at udvikle den næste generation af journalistisk efter- og videreuddannelse i Danmark. Et af UPDATE’s fokusområder er, læring ved brug af nye medier. Mediediregentspillet Center for journalistisk kompetenceudvikling. Grundlagt i Centret skal være drivkraften i at udvikle den næste generation af journalistisk efter- og videreuddannelse i Danmark. Et af UPDATE’s fokusområder er, læring ved brug af nye medier. Mediediregentspillet

Spillet Formål: At genskabe en virtuel virkelighed, hvor deltagerne udsættes for situationer de kan stå overfor i deres arbejde. Kontekst: Lokalsamfund, med tre aviser med hver deres indgangsvinkel til nyhedsdækning. Formål: At genskabe en virtuel virkelighed, hvor deltagerne udsættes for situationer de kan stå overfor i deres arbejde. Kontekst: Lokalsamfund, med tre aviser med hver deres indgangsvinkel til nyhedsdækning.

Spillet

Brug af flere medier på lokalaviserne: Web, Radio, TV og Avis. Indsamle historier og indslag til de forskellige medier. Sammensætte en medieflade som dækker nyhederne på en hensigtsmæssig måde. Brug af flere medier på lokalaviserne: Web, Radio, TV og Avis. Indsamle historier og indslag til de forskellige medier. Sammensætte en medieflade som dækker nyhederne på en hensigtsmæssig måde.

Spillet Interaktiv udgave står hos UPDATE. Mobil udgave til afvikling af spillet hos en medievirksomhed (brætspil). Fremtid: Den interaktive udgave skal gøres mobil. Interaktiv udgave står hos UPDATE. Mobil udgave til afvikling af spillet hos en medievirksomhed (brætspil). Fremtid: Den interaktive udgave skal gøres mobil.