Segmentering på producentmarkedet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

8 Segmentering på producentmarkedet
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Logistik og supply chain management
Dana Lim A/S - Formulatorvinklen
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
AFSÆTNING A – Schønberg
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Accessoriske kontrakter
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse -Region Midtjyllands initiativ DK i front på Cirkulær Økonomi.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
INSPIRE. INSPIRE principper: Data skal kun indsamles én gang, og bør vedligeholdes.., hvor det gøres mest effektivt. Geodata fra forskellige kilder i.
5 Internationalisering
Salg og service Dag 1.
Globaliseringsnetværket 13. marts 2008 Eksport Kredit Fonden.
6. Virksomhedens indtægter
Virksomheder - definition
Markedskommunikation - del 1
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Segmentering på producentmarkedet
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , kapitel 3, s. 1 Institut for Regnskab, Tom Hansen O O mkostninger & Definitioner Adfærd.
3.3 Arbejdsdeling Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
Af: Jonatan W & Line Stryander
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
9 Købsadfærd på producentmarkedet
Budgetmetoder og styringsniveauer
Prisdiskrimination af 3. grad Forudsætninger og Opgave
Indkøb af elbiler Temadag – PRIMES 6. oktober 2015 Tomas Sander Poulsen.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Opstart – Intro – hurtig brainbreaker
Målgrupper og segmentering
Købsadfærd afsætning.
Funktioner og arbejdsdeling
Konkurrenceforhold afsætning.
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Regnskab for produktionsvirksomhed
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Hvad forstår man ved et producentmarked?
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Sammen er vi stærkere DS Gruppen er en af Europas førende industrikoncerner inden for produktion og salg af løsninger i stål og beton til byggeri og industri.
Præsentationens transcript:

Segmentering på producentmarkedet Af Rikke Nors, Anders Skafte, Niclas Kønig 3.ØMA

Karakterstik af B-2-B markedet Flere om købebeslutningen Afledt efterspørgsel Få men store købere Forretningsbetonet købemotiv Stabile og tætte relationer Professionelle indkøbere Direkte køb

De tre delmarkeder

Det industrielle marked Indgår direkte i produktionen - Råvare - Komponenter - Halvfabrikata - Investeringsgoder Indgår indirekte i produktionen - Bygninger - IT udstyr

Mellemhandlermarkedet Formål at sælge dem uforarbejdet videre til andre virksomheder På mellemhandler fungerer virksomheden som et mellemled mellem to virksomheder

Det offentlige marked Det offentlige marked omfatter - Staten - Regionerne - Kommunerne Det offentlige marked vedrører salg af produkter til offentlige virksomheder.

Segmenteringsvariabel på producentmarkedet Geografiske kriterier Demografiske kriterier Produktionskriterier Indkøbskriterier

Segmenteringskriterier

Build-up tankegangen – Kundens behov Identificere kunderne Bygger et marked op Kundernes krav og ønsker skal passe til virksomhedens ide Produktet udvikles i samarbejde med kunden

Breakdown tankegangen – Virksomhedens produkt