Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Segmentering på producentmarkedet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Segmentering på producentmarkedet"— Præsentationens transcript:

1 Segmentering på producentmarkedet
Simon, Mette og Mathias

2 Karakteristika på producentmarkedet
B2B – ingen konsument Professionelle indkøbere samt beslutninger Langvarige relationer Rationelle beslutninger

3 De tre delmarkeder Det industrielle marked Mellemhandlermarkedet
Varer indgår i fremstilling Mellemhandlermarkedet Videresælges uforarbejdet Det offentlige marked Salg til offentlige virksomheder (Staten, regionerne, kommunen)

4 Segmenteringsvariable
Geografiske og demografiske Beliggenhed, branche og størrelse Produktionsvariable Teknologi, service og rådgivning Indkøbsvariable Beslutningstræffere, leveringssikkerhed og prisniveau

5 BUILD-UP BREAK-DOWN Udvælgelse af kunder Produktet udvikles
- Ud fra virksomhedens idé Produktet udvikles - Ud fra kernekompetencer Produktet udvikles - I samarbejde med kunden Kundegrupper vælges - Ud fra nuværende produkter

6 Build-up tankegangen Build-up kan også kaldes efterspørgselsorienteret segmentering Kundens behov og ønsker er i centrum Kundetilpassede produkter

7 Break-down tankegangen
Kaldes også udbudsorienteret segmentering Finder kunder, hvis krav ønsker og behov passer til produktet Udgangspunktet er produktet

8 Kilder http://www.itrojka.dk/SogS/figur/kap_26.pdf


Download ppt "Segmentering på producentmarkedet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google