Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afValdemar Steensen Redigeret for ca. et år siden
1
Indkøb af elbiler Temadag – PRIMES 6. oktober 2015 Tomas Sander Poulsen
2
Center for transports anbefalinger Guide med Trafikstyrelsens anbefalinger for download 1) Behovsanalyse: Mulighed for mere miljøvenlige transportmidler og optimal udnyttelse af flåde? 2) Markedsscreening: Tjek opdateret energimærkning (www.bilviden.dk)www.bilviden.dk 3) Kriterier for energimærkning
5
Partnerskabets mål for transport Partnerskab for offentlige grønne indkøb (gronneindkob.dk) mål for Person og varebiler Skal leve op til Euro 6 eller energimærke A+ Herudover anbefales Start/stop funktion Eco-drive kurser Køretøjer som er 10% bedre end gældende energimærke Leve op til Center for transports anbefalinger Mål betinget af at omkostning er udgiftneutral i TCO perspektiv
6
Indkøbskriterier til udbud CSR-indkob.dk har basis og udvidet kriterier til udbudsmateriale: Omfatter Indkøb eller leasing af busser og lastbiler - Kriterier til materiel: Krav til støj, emissioner, smøremidler, dæk, euronormer -Kriterier til kontraktklausuler: f.eks. krav til drift, vedligehold, monitering, håndtering af affald, vaskehaller etc.
7
CO2 beregner. TCO beregner www.elbiler.nu (Teknologisk, 2013)
8
CO2 beregner. TCO beregner
11
Direkte og indirekte CO2 udledning Indirekte CO2 udledning fra elproduktiuon (mix) er ca. 67 g CO2 pr. km Forventes til 47 g CO2 pr. km i 2020 Ved opladning med VE = 0 g CO2 pr. km
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.