8 Segmentering på producentmarkedet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Segmentering på producentmarkedet
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
TV- og filmreklamer.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
10 Konkurrencesituationen
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Kapitel 2.
Tendenser indenfor personlige værnemidler
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
AFSÆTNING A – Schønberg
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
2 Eksterne forhold Oversigt
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse -Region Midtjyllands initiativ DK i front på Cirkulær Økonomi.
8 Segmentering og målgruppevalg
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
5 Internationalisering
6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Salg og service Dag 1.
Markedskommunikation - del 1
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Segmentering på producentmarkedet
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Indregning af IPO v. statsautoriseret revisor Erik Mousten Rasmussen
Markedsandele Rolf og Jonas.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Praktikum med innovativt aspekt.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Aktivitetsstyringens beskrivelsesmetoder
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
Introduktion til afsætning
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
8 Segmentering og målgruppevalg
9 Købsadfærd på producentmarkedet
Af Lasse, Peter, Steffen og Michael. Butler’s Choice Virksomhedstype:Engrovirksomhed Virksomhedsform:Aktieselskab Hovedsæde:Kerteminde, Nordre Havnekaj.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Aktivitetsstyringens beskrivelsesmetoder Økonomisk virksomhedsbeskrivelse.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Opstart – Intro – hurtig brainbreaker
Købsadfærd afsætning.
Konkurrenceforhold afsætning.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Parametermix - pris afsætning.
Regnskab for produktionsvirksomhed
Analyseniveau og afgrænsning
Hvad forstår man ved et producentmarked?
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

8 Segmentering på producentmarkedet Oversigt Producentmarkedets karakteristika De tre delmarkeder Segmenteringsvariable på producentmarkedet Build-up tankegangen – kundens behov Break-down tankegangen – virksomhedens produkt 8 Segmentering på producentmarkedet

Producent- og konsumentmarkedet 2 8 Segmentering på producentmarkedet

Hvad kendertegner producentmarkedet? 3 8 Segmentering på producentmarkedet

De tre delmarkeder 4 8 Segmentering på producentmarkedet

De tre delmarkeder Det industrielle marked vedrører indkøb af varer, der indgår direkte eller indirekte i fremstillingen af de købende virksomheders produkter Mellemhandlermarkedet omhandler virksomhedens køb af produkter med et formål at videresælge dem uforarbejdet til andre virksomheder Det offentlige marked vedrører salg af produkter til offentlige virksomheder 5 8 Segmentering på producentmarkedet

Segmenteringsvariable på producentmarkedet Geografiske og demografiske variable Produktionsvarable Indkøbsvariable 6 8 Segmentering på producentmarkedet

Build-up tankegangen –kundens behov tager sit udgangspunkt i at virksomheden bygger et marked op ved at identificere kunder, der har krav og ønsker, der passer til virksomhedens idé. Herefter udvikles produktet i samarbejde med kunden 7 8 Segmentering på producentmarkedet

8 8 Segmentering på producentmarkedet

Break-down tankegangen – virksomhedens produkt indebærer, at virksomheden systematisk splitter markedet op i deres bestræbelser på at identificere kunder, hvis krav og ønsker passer til virksomhedens eksisterende produkter. Produktet modificeres evt i forhold til kundens krav og ønsker. 9 8 Segmentering på producentmarkedet

10 8 Segmentering på producentmarkedet