Elevplaner Elevplan Dialog ! Evalueringer Elevmål.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Rullende indskoling på Skovbyskolen.
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Skolereform august 2014………………
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Når lærere samarbejder med forældre
Fra pædagogisk servicecenter til læringscenter
Program: Overblik over fagfordelingen Velkomst Skolereformen generelt
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Skolepolitiske visioner og mål
Lærerprofessionen.
Verdens vigtigste profession * Navn * Læreruddannelsen * Linjefag * Årgang.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
- fortsat midt i en flekstid?
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Vision Uddannelsesparate unge
Evalueringskulturen på
Lærerprofessionen - en definition.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Folkeskolereform Version 1.0
Inspiration til reformarbejdet
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Alle børn er alles ansvar
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Sunds skole Evaluering
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Evaluering og undervisning - en kultur
Projektgruppe: Kvalitetschef. Kommunikationsmedarbejder. Faglærere fra Karrosseri og Personvognsmekaniker. Brugergruppe: 5 elever på hovedforløb fra både.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Velkommen til Vestervangsskolen
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
En god start på livet – i dagplejen
Evaluering.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Holddeling & Bevægelse
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Elevplaner Elevplan Dialog ! Evalueringer Elevmål

Løbende evaluering i alle fag Elevens forberedelse Indskoling Udskoling Mellemtrin SMTTE Et antal mål som eleven kan kapere og som har betydning! Nordre Skoles fælles evalueringsgrundlag nu! Elevmål ! Elevsamtalen 6 værdier Klassemøder og klasselog Alle fag Alle årgange Forældresamtalen Resultater af den løbende evaluering af eleven i alle fag

Nordre Skoles evalueringsværdier Den samlede evaluering skal give et alsidigt billede af barnet Alsidigheden medtænkes i alle fag, som beskrevet i faghæfterne Den samlede evaluering for alle fag skaber alsidigheden Svært testbare elementer medtænkes i den samlede evaluering Både faglige, kulturelle og sociale elementer indgår i den samlede evaluering Valget af evalueringsformer er præcise og relevante Den sociale evaluering varetages i teamsamarbejdet og i forbindelse med elevsamtalen Både proces og produkter indgår i den samlede evaluering Evalueringen skal relatere til og styrke undervisningen Undervisningen målrettes til andet og mere end til gode testresultater Den samlede evaluering skal styrke barnets selvforståelse gennem hele skoleforløbet Der må være en sammenhængende progression i evalueringsformerne, så eleverne undgår et evalueringschok ved overgang fra én fase til en anden Den samlede evaluering synliggør elevens standpunkt og potentiale over for elev, forældre og lærere Evalueringen er et overkommeligt og overskueligt arbejdsredskab Resultatet af evalueringen er let at formidle til elev, forældre og lærere