Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

? Fra 1 til 10.
Foreningsudviklingstesten
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
FDFs Værdigrundlag 1. Det kristne menneskesyn Vi tror på, at mennesker har brug for et udgangspunkt for deres pejling i livet, og at kristendommen er er.
Præsentation af materialer på personalemøde
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Åbent bord Den Kreative Platform
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Energi- & Vandværkstedet
Readymades / genbrugskunst
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Emne: Kirke og gudstjeneste
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Å.
Joken, der bringer dig held!
?.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Præsentation af materialer på personalemøde
Vejlederens kommunikation
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Lederseminar 2014 Varde Kommune
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Kristine Kousholt, post doc, ph.d.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
SOMMERHUS- TUR 2011 Velkommen til…. Årets tur foregår: Fredag den 3. juni kl til søndag den 5. juni kl
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Workshop Sund By Netværket
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.

Designproces

Hvad kommer i til at lære? Noget af det vigtigste i den proces er at TURDE gøre noget uden at være blokeret af frygten for at lave fejl. OM DESIGN PROCESSEN Designprocessen er en vekslen mellem brug af værktøjer, der henholdsvis kan være med til at ÅBNE op og LUKKE. F.eks. er et brugerinterview, hvor man indsamler viden, en åbnende proces, hvor man lærer og får ny viden. Efterfølgende kortlægning og analyse af interviewet er en afgrænsende proces, der hjælper med at prioritere og træffe valg. Symboltegning Kortlægning, synliggørelse af viden Prototype Storyboard, visuel historiefortælling Pitch

Mind the gap Frikvarteret er jeres frirum. Hvis i vil, kan i skabe indflydelse og forandring. Hvad skal der til for at skabe et helt anderledes frikvarter? Et frikvarter fuld af overraskelser, hvor man ikke skal være nervøs for om man er ”inde” eller ”ude”, et frikvarter hvor man føler sig som en del af et fællesskab.

Kortlægning og synliggørelse af viden.  Interview – hvad fandt i ud af?  Kig på jeres interview og træk de vigtigste ord ud. Skriv et ord af gangen på post-it.  Hæng dem op på jeres tavle.

Opvarmning  Klap  Fortæl din sidemand hvad der er sket i dag fra du gik ind i dette lokale og gå baglæns til du stod op i morges. Et minut til hver.  Omvendt brainstorm. Det værste frikvarter i verden.  Sten, saks, papir. Når i ikke har det samme, råber i ”JA, vi har lavet en fejl”.

Det som kan stå I vejen for at anvende alt sin viden Frygten for at lave fejl Frygten for at det ikke vil virke Frygten for at træffe forkerte valg Frygten for at virke dum Frygten for at miste kontrollen Frygten får os til at vælge det sikre “NEJ” Eller det afvisende “JA MEN”

Symboltegning  En lille reminder…  En symboltegning  kan bygges op  af ganske få  basisformer

ØVELSE / SKITSERING Øvelse 1: På 3 min. tegn så mange objekter på arket med cirkler Øvelse 2: På 2 min. tegn så mange objekter på arket med firkanter Øvelse 3: På 1,5 min. tegn så mange objekter på arket med trekanter

OPVARMNINGSØVELSE / SKITSERING EX…

3 speedøvelser  Orden i kaos  Face it.  Hemmelige ordrer. Fysisk leg med instruksioner.

Materialekendskab  Skab 5 karaktere ud af de forhåndværende materialer: den stille, den speedede, klovnen, stikkeren, helten.

Landskabsøvelsen:  tegn et landskab der indeholder, en flod, et bjerg, en skov, en tømmerflåde, en ørken og en bygning/hus. Holdet tegner sammen på et stort stykke papir.

 Tegn de 5 karaterer ind i landskabet.

 Eleverne fortæller den designstuderende om, hvad der foregår på billedet. Den designstuderende stiller nysgerrige spørgsmål der udfolder historien.

Kl –  Aftensmad

Storyboard  Lav et storyboard på 6 felter, som illustrerer fortællingen fra landskabsøvelsen.  Start med at finde ud af, hvem af karaktererne der er den onde, hjælperen, hovedpersonen, giver og biperson og hvad det gælder om for hovedpersonen.

Forhøjet vandstand. Et spil der spilles nede ved åen.  Brug storybord som inspiration. Brug de 5 karakterer og deres evner og karakteristika.  Hver karakter tildeles et af følgende rekvisitter: vandpistol, svamp, reb, spand, klemmer.  I skal overveje og tage stilling til følgende:  Spilunivers, tema, plot  Spilleren, hvem er hun han?  Spilidé. Regler og instruktion.  Spillets formål. Hvad skal spilleren få ud af at spille spillet?  Rekvisitter. Hvilke rekvisitter indgår i spillet. Kan tegnes eller ligge der i fysisk form

Pitch  Alle hold præsenterer deres spilidé, med forkus på hvad det gælder om i spillet. Der må stilles spørgsmål på den måde, at man skriver sit spørgsmål på post-it og placerer det på det præsenterendes holds tavle.

Tak for i aften  I er de sejste unge vi kender. Vi ses i morgen igen, hvor vi starter med at afprøve de forskellige spil. Vi mødes først her i lokalet.  Ses!

Dagens program:  Kl – 10.15: Snak om den feedback i har fået. Er der noget i får lyst til at lave om?  – : Udvikling af jeres spil. Måske afprøve det med en anden gruppe.  – 12.00: Frokost  – 14.oo: Færdiggørelse af spilidè.  – 15.45: Gøre præsentationen færdig.  – 16.15: Ophængning på Buen 11.  16.15: Præmie overrækkelse.