3-timersmødet 2018.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
NUVÆRENDE PRAKSIS PÅ UCV: - Anvendelse af almindelige vejledningsmetoder. - Sporadisk intensiveret vejledning (iværksat på baggrund af akut behov). -
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Arbejdspladsudvikling
Innovation og iværksætteri
Analyse- og udviklingsmodel
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Konsensusprocessen.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Kick-off: Hele Ledelser
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
Vejlederens kommunikation
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
Ansvar i Videreuddannelsen
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Vejledende tider for 3-timersmøde
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
3-timers møde Aarhus Universitetshospital 2017
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Vejledende tider for Velkomst v/mødeleder – 5 minutter
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
De pårørende i beslutningsrummet
SIKKERHED ONLINE.
3-timersmødet 2017.
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Dialog om samarbejdet mellem jeres grupper/funktioner
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Introduktion og instruktion
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

3-timersmødet 2018

3-timersmøderne 2018 * 3-timersmødet Initiativ Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog Årlig rapport * 3-timersmødet Facilitering Vision

Program for 3-timersmøde Velkomst v/mødeleder Præsentation af formål og forløb samt valg af referent Status siden sidste 3-timersmøde drøftes – med udgangspunkt i YL handleplan fra 2017 Skema ”Status siden sidst” udfyldes i fællesskab Instruktion 1 og Individuelt arbejdsark udleveres 2-mandsgrupperne arbejder Pause Instruktion 2 og Gruppeark udleveres 4 - 8 mandsgrupper arbejder. Gruppeark udfyldes og indsamles af mødeleder Plenum, hvor Yngre lægers handlingsplan udfærdiges i fællesskab Efterfølgende sørger mødeleder for indberetning via online skemaer Version 3.-oktober-2018

Formål med 3-timersmødet 2018 - Intet fokusemne Formålet med 3-timersmøderne er at give lægerne mulighed for i fællesskab at sætte ord på og konkret planlægge, hvad de som enkeltpersoner og gruppe kan gøre for at løfte kvaliteten af egen uddannelse. Emnet for mødet i år er frit. Der skal være fokus på, hvad der kan gøre speciallægeuddannelsen endnu bedre ved Aalborg Universitetshospital, og på de initiativer, som mødedeltagerne fremhæver som betydningsfulde. Udgangspunktet for 3-timersmøderne skal være mødedeltagernes positive oplevelser, idet intentionen bag denne metode er, at de ønsker om ændringer, der måtte komme til udtryk, kan fremsættes på baggrund af noget aktuelt fungerende. Version 3.-oktober-2018

Kig på hvert initiativ og tage stilling: Status siden sidst Status siden sidst Tag udgangspunkt i initiativerne fra Yngre Lægers handlingsplan året før (2017) Kig på hvert initiativ og tage stilling: Havde initiativet den ønskede effekt? Er det endnu ikke er iværksat? Er det stadig relevant? Vær omhyggelig med at notere, så der bliver en sammenhæng til året før Version 3.-oktober-2018

Instruktion 1 OBS. positiv tilgang! Gå sammen to og to. Først bruger I 5 min. hver for sig til at reflektere over nedenstående spørgsmål (nedskriv små sætninger, der kan illustrere dine svar på det individuelle arbejdsark). Herefter interviewer I hinanden i 2 x 10 min: Når du tænker tilbage på din tid i den afdeling, du er i nu, hvilke 2-3 gode oplevelser vil du så fremhæve? Hvad gjorde du og hvad gjorde andre (ledelsen, den uddannelsesansvarlige overlæge, din vejleder, den uddannelseskoordinerende yngre læge, andre kolleger og samarbejdspartnere), der bidrog til, at det blev til gode oplevelser? Er der nogen af de erfaringer, du har gjort dig, som du kan bruge fremadrettet til at komme med ændringer, som kan medvirke til at styrke uddannelsen af den enkelte yngre læge - og arbejdsfællesskabet? Hvilken effekt vil ændringerne få? Version 3.-oktober-2018

Instruktion 2 Gå sammen med 2 - 4 andre par: (såfremt I kun er få læger i afdelingen, kan dette foregå i plenum, men det er vigtigt, at gruppearket udfyldes) Fortæl om din og din makkers gode og mindre gode oplevelser, om forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, samt mulige effekt, hvis ændringer gennemføres. Formuler i gruppen jeres fælles oplevelser (gode og mindre gode) omkring uddannelsen. Nedskriv på vedlagte Gruppeark. Formuler gruppens forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, eller som I formoder vil gøre det. Hvilke mulige effekter forventer I? Nedskriv på vedlagte Gruppeark. Forbered jeres fremlæggelse i Plenum, hvor handlingsplanen laves. Version 3.-oktober-2018

Instruktion 3 Når yngre lægers handlingsplan skal udfyldes, er det vigtigt, at I er opmærksomme på de forskellige niveauer: Hvad kan I selv gøre? (alt, hvad der kan gøres i egne rækker, er vigtigt at få med) Hvad håber vi, at andre (lægekollegaer, specialeledelsen, klinik-/hospitalsledelsen) tager fat på/hjælper med? Version 3.-oktober-2018