Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Advertisements

Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Prioritering.
Når lærere samarbejder med forældre
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Lederudvikling.
Arbejdspladsudvikling
Mentaltræning Målsætning
Alléskolen. Skolen - 12 elever pr. klasse - 30 t. pr. uge incl. lektiehjælp - 2 lærere til hver klasse - Kontaktlærer til sagsbehandelere m. fl.
Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik. Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række.
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Interrelative processer og Facilitering
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
THOMAS MILSTED Thomas Milsted Generalsekretær. Forfatter. Medlem af Stresstænketanken og Tænketanken ”Lighed i Sundhed” Medlem af.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Hvordan kom vi igang Vi ville anlægge en stor ”Landbohave” med ønsket om at skabe mere udeliv, livskvalitet, samt trække minder frem hos de ældre. Udfra.
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Relationer – børn og voksne
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Historien bag EU Vi har om EUs historie. Så vi vil gerne fortælle og vise jer noget om Maastricht-traktaten. Vi fortæller også om hvem og hvilke lande.
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Procesværktøjer.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Infinit Personas-dag d 2. maj 2012 noter fra basar SnitkerGroup Brugervenlighedskonsulent Thomas Visby Snitker.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Skole- og dagtilbudsafdelingen Systemisk anerkendende praksis - Vi er godt på vej! Vejlederuddannelsen Introdag.
Mødet med kursisten - motivation og barrierer 24. Februar 2014.
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
Professionel udvikling i ”Det nye bibliotek”
Refleksioner og opsamling ift. i går
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Relationelle Kompetencer
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
Hvad er det gode skolelederliv?
Program Kort introduktion til workshoppen 1. time Generel introduktion til DEF og deff.dk - den samlede on-line indgang til Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Rehabilitering Samordningsudvalgsmøde
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
EMPOWERMENT baner nye veje i guldborgsund kommune
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.2 – Målsætning og handling Anders Dræby.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
HANDIPLANNER KURSUS REGION NORDJYLLAND 10. APRIL 2013 Idrætscenter Vendsyssel I Vrå.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
DANSK HANDICAP IDRÆTS-FORBUND Udvalgskonference 2007 Lørdag den 16. juni.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Social Farming Dagens program / citat NUZO
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Hvad er det gode skolelederliv?
SUF - gevinstrealisering
1 1.
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Personalemøde – opfølgning på MTU
Kan man få indflydelse på en lov?
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Hvad er meningen med dit liv?
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Professionel udvikling i det nye bibliotek
Fra anledning til udvikling
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Hvad er vores kommunikationsmål
Hvordan motiverer vi de unge?
Præsentationens transcript:

Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS

Biblioteksmodellen anno 2011 Fra ’collection to connection’, fra produkt- til brugerorientering 02-01-2019

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 1: Videndeling og buddy-ordning 02-01-2019

Modul 1 Videndeling »At man, naar det i Sandhed skal lykkes En at føre et Menneske hen til et bestemt Sted, først og fremmest maa passe paa at finde ham der, hvor han er, og begynde der. […] For i Sandhed at kunne hjælpe en Anden, maa jeg forstaae mere end han - men dog vel først og fremmest forstaae det, han forstaaer.« Søren Kierkegaard

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 2: Person typologi og relationskompetence Modul 2: Arbejdsglæde 02-01-2019

Modul 2 JTI

Modul 2 Gå gladere hjem fra arbejde, end da du kom!

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 3: Skab flere medspillere Modul 3: Møde facilitering 02-01-2019

Modul 3 Skab flere medspillere Skab energi med bevidst brug af krop og stemme Brug den gode historie til at skabe medspillere Fra ’Nej ….. Men’ til ’Ja …… Og’ ’Ja – jeg vil meget gerne hjælpe dig. Og jeg er ledig om et øjeblik. Er det okay?’

Modul 3 Møde facilitering Minimer plenum-formen Minimer diskussioner, Konkrete opgaver og leverencekrav Korte deadlines og én opgave ad gangen

Modul 3 Jeg synes principielt ikke at.. – at tale om princippet, værdien, moralen bag ideen Hvornår er det besluttet at.. – at tale om de organisatoriske rammer for selve arbejdet Det er det samme som det vi prøvede i 2002… - at trække ideens flyvehøjde ned, ved at give den et velkendt (og ikke succesfuldt) konkret billede Det kan ikke lade sig gøre at.. – at fokusere på udfordringer på et meget praktisk niveau Hvordan havde du så tænke dig at.. - at lade én person forsvare ideen og udfolde alle dens elementer på stedet Mødeterror

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 4: Professionel formidling 02-01-2019

Modul 4 Professionel formidling

Modul 4 Professionel formidling

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 5: Forankring 02-01-2019

Kompetence kort

Forandringshjul

Normalfordeling over reaktioner ved forandringer 19

SMARTE mål

SMARTE MÅL S – skriftlig og specifik Hvad vil du gerne? Hvordan ser det ud når du har det? Hvor mange? Hvordan? Hvor længe? M - målbart Hvornår vil du være færdig? Er det dig der skal gøre det? Hvem ellers? Hvilke ressourcer kræver det? Har du den viden der skal til? A - attraktivt Hvad vil det give dig? Hvad vil det koste dig hvis du ikke når målet? R - realistisk Hvad kan forhindre dig? Er det realistisk? T - tidsbestemt Hvad gør du i dag – i uge 14 – i maj måned …? Hvad er det første du må gøre? E - Evaluerbar Hvordan vil du evaluere dit mål? Hvem kan følge op på dig? Hvordan vil du fejre din succes?

GANTT Kort Opgaver 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Deadline Ansvar Opgave - Delopgave 1 - Delopgave 2 - Delopgave 3 - Delopgave 4 - Delopgave 5 - Delopgave 6

Tak for denne gang