Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS
Biblioteksmodellen anno 2011 Fra ’collection to connection’, fra produkt- til brugerorientering 02-01-2019
Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 1: Videndeling og buddy-ordning 02-01-2019
Modul 1 Videndeling »At man, naar det i Sandhed skal lykkes En at føre et Menneske hen til et bestemt Sted, først og fremmest maa passe paa at finde ham der, hvor han er, og begynde der. […] For i Sandhed at kunne hjælpe en Anden, maa jeg forstaae mere end han - men dog vel først og fremmest forstaae det, han forstaaer.« Søren Kierkegaard
Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 2: Person typologi og relationskompetence Modul 2: Arbejdsglæde 02-01-2019
Modul 2 JTI
Modul 2 Gå gladere hjem fra arbejde, end da du kom!
Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 3: Skab flere medspillere Modul 3: Møde facilitering 02-01-2019
Modul 3 Skab flere medspillere Skab energi med bevidst brug af krop og stemme Brug den gode historie til at skabe medspillere Fra ’Nej ….. Men’ til ’Ja …… Og’ ’Ja – jeg vil meget gerne hjælpe dig. Og jeg er ledig om et øjeblik. Er det okay?’
Modul 3 Møde facilitering Minimer plenum-formen Minimer diskussioner, Konkrete opgaver og leverencekrav Korte deadlines og én opgave ad gangen
Modul 3 Jeg synes principielt ikke at.. – at tale om princippet, værdien, moralen bag ideen Hvornår er det besluttet at.. – at tale om de organisatoriske rammer for selve arbejdet Det er det samme som det vi prøvede i 2002… - at trække ideens flyvehøjde ned, ved at give den et velkendt (og ikke succesfuldt) konkret billede Det kan ikke lade sig gøre at.. – at fokusere på udfordringer på et meget praktisk niveau Hvordan havde du så tænke dig at.. - at lade én person forsvare ideen og udfolde alle dens elementer på stedet Mødeterror
Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 4: Professionel formidling 02-01-2019
Modul 4 Professionel formidling
Modul 4 Professionel formidling
Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 5: Forankring 02-01-2019
Kompetence kort
Forandringshjul
Normalfordeling over reaktioner ved forandringer 19
SMARTE mål
SMARTE MÅL S – skriftlig og specifik Hvad vil du gerne? Hvordan ser det ud når du har det? Hvor mange? Hvordan? Hvor længe? M - målbart Hvornår vil du være færdig? Er det dig der skal gøre det? Hvem ellers? Hvilke ressourcer kræver det? Har du den viden der skal til? A - attraktivt Hvad vil det give dig? Hvad vil det koste dig hvis du ikke når målet? R - realistisk Hvad kan forhindre dig? Er det realistisk? T - tidsbestemt Hvad gør du i dag – i uge 14 – i maj måned …? Hvad er det første du må gøre? E - Evaluerbar Hvordan vil du evaluere dit mål? Hvem kan følge op på dig? Hvordan vil du fejre din succes?
GANTT Kort Opgaver 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Deadline Ansvar Opgave - Delopgave 1 - Delopgave 2 - Delopgave 3 - Delopgave 4 - Delopgave 5 - Delopgave 6
Tak for denne gang