Personlighed og Kompetencer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Trivselsundersøgelsen 2015 Introduktion til den korte undersøgelse der alligevel er temmelig omfattende.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Hvorfor er det vigtigt at have fokus på egne holdninger? Temadag Roskilde Handelsskole 3. Januar 2011 – Maj Eun Herløw og Jette Nyboe.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
VENSKABET: EN IDEHISTORIE Med fokus på etiske og pædagogiske aspekter.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Karrierelæring på egen krop
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Fordybelse i et projekt
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Antal besvarelser: 52.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
THY Business Breakfast.
Ordenes betydning Alkoholiker
Den gode læge Yngre Lægers politik
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Inspiration spørgsmål og Billeder
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Det gode møde i folkeskolen
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
ÅRHUS AFDELING.
Centralforeningen for Stampersonel
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Kommunikation - trykstil
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Erfaringer fra virksomhedsbanken
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
International økonomi for matematikere
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Kursus for personer med demens og pårørende
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Kommunikation mellem mennesker
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
AF Mads Korsgaard Poulsen
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

Personlighed og Kompetencer Jan Christiansen Søndersø Produktionshøjskole

Det er altid godt at have en plan for fremtiden. Har du en plan med din fremtid ? Det handler om at: .....du skal få indsigt i hvilke kompetencer du har som kan udvikles og forståelse for din personlighed

Så ideen med opgaven er …at du gerne skulle blive lidt klogere på dig selv og dine kompetencer samt din personlighed

De 3 områder du skal overveje og tænke over er: Personlige (hvad vil du gerne opnå mere på det personlige plan) Faglige (hvilke evner og kompetencer vil du gerne få flere af og udvikle) Socialt (hvilke sociale egenskaber og områder vil du gerne blive bedre til)

Hvad er de 3 kompetencer? Personlige kompetencer, som er bestemt af dine grundlæggende menneskelige egenskaber, dine holdninger, din selvindsigt og dine erfaringer. Det kan eksempelvis være, at du er vedholdende, positiv eller lyttende. Faglige kompetencer, som beskriver hvilke arbejdsopgaver, du kan udføre. Din uddannelse har selvfølgelig betydning, tidligere/nuværende job, eller gennem fritidsaktiviteter. Faglige kompetencer kan eksempelvis være, at du taler flydende engelsk, eller er super god til hovedregning eller skrive godt dansk. Sociale kompetencer er for eksempel, evnen til at: være nysgerrig. udtrykke følelser. se og forstå andres behov. vide hvordan man handler i forskellige situationer. indgå i venskaber og relationer til andre børn

Opgaven: A Diskuterer med sidemanden/ gruppen om en (eller flere) ting i hver kompetence der er vigtig for dig/jer Skriv hvorfor den/de kompetence(r) er vigtigt - gem i skyen/googledrev Sammenlign og diskutere herefter hvor i er enige og uenige. Er der nogle af jer der ændre holdning ?

Navn: Kompetence Vigtig at kunne og være i stand til Hvorfor og hvad gør det for en i arbejde og som person Personlig Faglige Sociale

Dine kompetencer fremadrettet På næste side finder du et skema med de 3 kompetanser og 6 spørgsmål. Du skal nu udfylde dem med det du allerede er god til og det du vil blive bedre til. Der skal stå mindst 2-3 svar ud for hvert spørgsmål. Hvis du ikke kan finde et svar så snak med sidemand som måske ser dig på en anden måde og så kan komme forslag. Din sidde mand kan evt. synes du skal blive bedre til at lytte når man taler til dig eller du bare er super venlig og altid positiv. Så hjælp hinanden. Udfyld skema næste side og medbring til din næste samtale.

Navn: Sociale kompetencer Hvad er jeg god til: Hvad kan jeg blive bedre til Personlige kompetencer Hvad er jeg god til: Hvad kan jeg blive bedre til Faglige kompetencer Hvad er jeg god til: Hvad kan jeg blive bedre til