45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop almene boligdage
Advertisements

En konflikthåndterende kultur
Oplæg om konflikthåndtering
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Konfliktløsning på den professionelle måde
FTF Kommunikation og Konflikthåndtering Vinterkonferencen 2013
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Psykosocial hjerterehabilitering Tøystrup Gods 23 marts 2010 Anne Skjødt Regionsleder, sygeplejerske.
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
Livskvalitet og stress 1. God livskvalitet  Følelsen af at have et godt liv  Kunne også kaldes:  At være lykkelig  ”Det gode liv” 2.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Konflikthåndterende kultur på SOSU-Silkeborg. Educating Tommorrow´s Professionals Konflikt - definition En konflikt er: En uoverensstemmelse, der indebær.
Oplæg Region Sjælland. Michelle Knudsen 33 år. Har tidligere haft en spiseforstyrrelse- anoreksi. Var ”syg” fra jeg var år. Anoreksien var et tegn.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Konflikthåndtering og hensigtsmæssig adfærd Ililissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Velkommen til LUP 5: Den gode arbejdsplads 1. Lægen som arbejdsgiver 2. Teamarbejdet i Praksis.
Tomms spørgsmålstyper - Du får svar som du spørger!
Konflikter Forstå betydningen af at arbejde med konflikthåndtering Læringsmål: -Du skal kunne fortælle om de forskellige trin i konflikttrappen. -Du skal.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Randers Kommune Jalousi Temadag om menneskets følelser v. Cand. Scient og Sundhedskoordinator Mie Reihs.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Kommunikationskursus
Voksenansvar for anbragte børn og unge Konflikthåndtering og forebyggelse på institutioner - håndtering Målgrupper: Alle anbringelsessteder Private opholdssteder.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Tema 5: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Børnebakkens Indsatser
UU-OS værdier Åbenhed Mangfoldighed Ordentlighed Mod
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Det kan jeg da ik’ Den tabte identitet.
Anerkendende pædagogik
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere.
Konflikttrappen 5. Fjendebilleder opstår Opsplitning i ”dem” og ”os”
Walt Disneys kreativitetsmodel
Velkommen til en times god trivsel med oplæg og samtale
Kommunikation - trykstil
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Redskaber og overvejelser
Personlighed og Kompetencer
Sådan bruger du præsentationen
Demokrati og medborgerskab
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Personaletræf Brogården 2018
Livskvalitet Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med eller uden smøger, overvægt, inaktivitet….. Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Præsentationens transcript:

45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære, hvordan du ser konflikten og hvordan du stopper den igen, inden det ender med en konflikt, der er løbet helt af sporet.

Martin Bjerg Jørgensen Gift - Sabrina Sophia på 14 mdr. Kolding Svømmeklub – Årgangstræner, Svømmeskole ansvarlig, Skolesvømnings mentor, Kursus holder mm. Coach, Fitness instruktør, personlig træner, Tømrer, lager manager, SVØM, DGI 12 år i Brædstrup Svømmeklub, 3½ år i Skanderborg Svømmeklub, Kolding Svømmeklub siden august 2015. Kontakt: mail: JOrgensen900@hotmail.com mob: 28 70 69 25 Martin Bjerg Jørgensen

Hvad er en konflikt? Konflikter er uoverensstemmelser, der indebærer spændinger mellem mennesker. Uoverensstemmelser: Henviser til indholdet af den sag, vi slås om: hvad handler det om? Hvad er det, der står på spil? Spændinger: Henviser til relationen mellem de uenige: hvordan vi slås, og hvad det gør ved forbindelsen mellem os, og i en konflikt kan relationen blive både forvirrende og ubehagelig. Martin Bjerg Jørgensen

Konflikter Drejer sig om en sag + Påvirker en relation Martin Bjerg Jørgensen

Konflikt arbejde er at Finde holdbare løsninger på problemet – Tager vi os ikke af sagen, lever løsningen kort. + Arbejde med de menneskelige relationer – tager vi os ikke af relationerne, lever spændingerne videre. Martin Bjerg Jørgensen

Konflikttrappen Martin Bjerg Jørgensen

4 basale reaktioner på konflikt Flygte: undvige, bøje af, ignorere, tage maske på, fortrænge, indordne sig, bagatellisere, lade som ingenting, mv. Slås: give tilbage med samme mønt, angribe, forsvare sig, kaste sig over, være aggressiv, bruge fysisk og/ eller psykisk vold, være sarkastisk, mv. Frys: lade sig forstene, mv. Åbne: erkende konflikten, konfrontere den, turde møde problemet og modstanderen, tage og bevare kontakt, undersøge, være tydelig, mv. Martin Bjerg Jørgensen

De to bjerge Martin Bjerg Jørgensen

At give og at modtage kritik Kritik skal altid være konstruktiv og i en anerkendende tone Undgå ”du” tilgangen, brug i stedet ”jeg synes” eller ”jeg føler”. Vær respektfuld og tal til personen og aldrig ned. Martin Bjerg Jørgensen

Et miljø, der kan rumme konflikter Vigtige kompetencer, som kan være et fundament for en rummelig konfliktkultur er: Anerkendelse af sig selv og andre Åben og ærlig kommunikation Samarbejde Konstruktiv konflikthåndtering Martin Bjerg Jørgensen

Faser i konfliktløsning Acceptere forsøg på at løse op – træde 3 skridt tilbage – tid, sted, regler Direkte kontakt – være enige om at være uenige – møde hinanden Begge fortæller om og lytter til hinanden – version af historien – standpunkt i sagen – de følelser, der hører til konflikten Finde de underliggende behov og interesser – udtrykke dem – lytte til den andens Finde hovedlinjerne – formulerer dem sammen Finde løsninger – brainstorme om mange, vælge de bedste Indgå aftaler – sikre i begge tilfælde Martin Bjerg Jørgensen

Ikkevoldelig kommunikation At tale klart – og samtidigt bevare kontakten ”Giraf sprog” At kunne fortælle, hvad fakta er. At kunne udtrykke sin egen følelse i den anledning At kunne identificere årsagen, nemlig det behov hos én selv, der ikke er mødt, eller som blev krænket. At kunne foreslå konkrete handlinger eller bede om en samtale, der tager udgangspunkt i de behov man har. Fakta, følelser, fortolkninger, behov = handling Martin Bjerg Jørgensen