Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere."— Præsentationens transcript:

1 77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere dig for at få mest muligt ud af din stemme og flytte svømmerne mest muligt, uden at miste respekten fra dem. Ligeledes vil du blive præsenteret for stemme teknikker, der kan styrke spinkle stemme og lysne den dybe.

2 Martin Bjerg Jørgensen
Gift - Sabrina Sophia på mdr. Kolding Svømmeklub – Årgangstræner, Svømmeskole ansvarlig, Skolesvømnings mentor, Kursus holder mm. Coach, Fitness instruktør, personlig træner, Tømrer, lager manager, SVØM, DGI 12 år i Brædstrup Svømmeklub, 3½ år i Skanderborg Svømmeklub, Kolding Svømmeklub siden august 2015. Kontakt: mail: mob: Martin Bjerg Jørgensen

3 Program Træner/ instruktør type Placering i hallen Stemme teknikker
Martin Bjerg Jørgensen

4 Træner/ Instruktør type
Den stille underviser: Taler lavt, monotont og ”kedeligt”. Står helst stille, Forsøger at gå i et med sine omgivelser. Kropssproget er ”blankt”. Står ”langt” fra kanten. Er godt forberedt til undervisningen Har svært ved at komme ”ud over kanten” Svømmerne misforstår dig let. Virker usikker på sig selv og bliver let i tvivl. Følelses betonet Martin Bjerg Jørgensen

5 Træner/ Instruktør type
Den forvirrende underviser Kropssproget er misvisende Mimik og sprog passer ikke sammen Planlægning er noget som sker i sidste øjeblik, hvis der planlægges før træning. Er overalt på kanten uden at være nogle steder. Siger et og gør/mener noget andet. Tvivler på sig selv, men viser det ikke. Tager et standpunkt som tit og ofte ændres. Situations betonet Martin Bjerg Jørgensen

6 Træner / Instruktør type
Den klare underviser: Mimik, tale og kropssprog passer 100% sammen Man er hele tiden ved svømmerne kommer ned i højde med svømmerne Er forberedt 100%, også på uforudsete ændringer Har et standpunkt, men lytter gerne hvad andre siger, hvorefter man starter en refleksion over ens eget standpunkt. Ændre kun standpunkt på data. Data betonet Martin Bjerg Jørgensen

7 Træner / Instruktør type
Den larmende/ truende underviser: Over gestikulerer med sit kropssprog, hvor mimikken er rolig. Ens tale er høj og skinger som kan føles truende/ larmende Presses let, så følelserne får for meget frit spil Arbejder gerne fra én kant og råber det mere så svømmerne hører en over alt. Har rimeligt styr på programmet, men hyles ud af den ved uforudsete ting. Ens standpunkt er følelses betonet og man står fast for hver en pris. Tager gerne diskussioner hvor som helst, når som helst. Følelses betonet / temperament betonet. Martin Bjerg Jørgensen

8 Træner / instruktør type
Spasmageren / Joker underviseren: 100 % forberedt i tema aktiviteter Mindre forberedt i standart aktiviteter Delvist forberedt på uforudsete ting Skaber en karakter som kropssprog, mimik og tale passer til. Er udfordret på forældre kontakt Er overalt på kanten og ser hver enkelte svømmer. Ikke typen som skal have mange hold i streg, da han/hun udleverer sig selv 100% hver gang. Følelses og data standpunkt. Lytter gerne og reflekterer så over eget standpunkt. Data og følelses betonet Martin Bjerg Jørgensen

9 Træner / Instruktør type
Hvilken type er du? Hvilken type er den mest optimale? Hvilken type vil du gerne være? Martin Bjerg Jørgensen

10 Placering i hallen Når du kommer ind i svømmehallen næste gang, skal du tage et kig rundt. Hvordan er taget udformet (rundt, fladt, ensidet) Bassinets placering i rummet (stolper, halv vægge mm.) Hvor mange hold/mennesker er der i hallen samtidigt? Hvor er du placeret i det hele? Hvordan er de andre trænere/ instruktører når de underviser? Martin Bjerg Jørgensen

11 Placering i hallen Hvordan gør du i dag? Hvad skal du ændre?
Hvilken effekt vil det give din undervisning? Martin Bjerg Jørgensen

12 Stemme teknikker Variation i stemmen Dyb stemme – Nederst i maven
Lys stemme – øverst i brystet Jævn stemme – nederst i maven Hvordan træner du det? Hvordan bruger du det? Martin Bjerg Jørgensen

13 Spørgsmål Martin Bjerg Jørgensen

14 Tak for i dag Martin Bjerg Jørgensen


Download ppt "77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google