Branding afsætning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
10 Konkurrencesituation
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
Konkurrentreaktioner
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Sikring af arbejdskraft
8 Segmentering og målgruppevalg
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Branding.
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
4 trin til at skabe visuel identitet
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Faggruppen Ledelse, Kompetence og Organisation DELTAGELSE I JOBMESSER - EN VEJ TIL PROFILERING OVERFOR POTENTIELLE MEDARBEJDERE Ole Møller Teknisk Direktør.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
ONLINEINDIVIDET IQ  NQ + EQ UNIK VIDENSKLYNGE.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Forretningsmodeller Ulrik Blom
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Sponsering Kapitel 7.
USP (Unique Selling proposition)
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
8 Segmentering og målgruppevalg
AFSÆTNING A – Schønberg
BRANDING som udfordring for FUR
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
mens animationen kører afprøve andet design
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.
Parametermix - promotion
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Funktioner og arbejdsdeling
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Idegrundlag og målsætninger
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Præsentationens transcript:

branding afsætning

Branding af produkter Et brand: Er et unikt design, tegn, symbol eller lignende Repræsenterer et produkt, en virksomhed eller andet Bærer en idé, følelse eller forestilling, der adskiller produktet/virksomheden fra konkurrenterne Fordele Ulemper Selvstændig profil Dyrt at markedsføre Loyale kunder Konkurrence fra andre brands Mulighed for større fortjeneste Detailhandlen skal have markedsføringstilskud Svært for andre at efterligne Afsætning, EUD/EUX, F-C

Kommunikation i Branding Symbolske merværdier: Produkterne skal udstråle de værdier, som målgrupperne kan identificere sig med Visuel identitet: Alle brands har en visuel identitet, som differentierer og skaber genkendelighed hos målgrupperne Holdninger i brands: Virksomheder kan fx via samarbejde med miljøorganisationer og andre bruge det aktivt i skabelsen og kommunikationen af deres brand overfor kunderne  Afsætning, EUD/EUX, F-C

Personlig branding Er markedsføring af en person som et brand Personen bruges til at ”blåstemple” virksomheden eller produktet Hvis kunden identificerer sig med/ser op til personen, kan det være, kunden vil købe det produkt, personen reklamerer for Hvis personen havner i en uheldig sag, kan det gå ud over virksomheden Eksempler er Lars Larsen (JYSK), Steve Jobs (Apple), Simon Spies (Spies Rejser) og George Clooney (Nespresso) Afsætning, EUD/EUX, F-C

Employer branding Employer betyder arbejdsgiver Det er virksomhedernes ønske at markedsføre sig som en attraktiv arbejdsplads overfor nuværende og potentielle medarbejdere Virksomhederne vil synliggøre deres værdier og virksomhedskultur udadtil Fx har Google været kåret til verdens mest attraktive arbejdsplads. Det var 400.000 studerende enige om i 2014. Afsætning, EUD/EUX, F-C