Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling."— Præsentationens transcript:

1 DGI’s kerne-fortælling og Living the brand

2 Navn Navnesen DGI´s kernefortælling

3 3 DGI’s Brand – DGI’s kernefortælling  Hvad En kernefortælling er en organisations grundfortælling – det, vi fortæller om DGI, når vi møder andre, så de hurtigt kan afkode, hvem DGI er, og hvad organisationen står for. Et brand er termer, visuelt udtryk og handling/adfærd, der identificerer og adskiller et produkt eller organisation fra andre  Hvorfor Et skarpt og tydeligt billede af, hvem DGI er, hvad vi står for og hvad vi kan tilbyde Større synlighed af DGI og foreningernes kvalitet som rammen om danskernes idrætsudøvelse Skal skabe (fælles) identitet for frivillige og ansatte overalt i DGI Vejviser: Mere klarhed over hvad vi gør, hvorfor og hvordan

4 4 DGI’s kernefortælling - lang DGI er Danmarks næststørste idrætsorganisation med flere end 1,5 millioner medlemmer. Sammen med foreningerne får vi danskerne ud i naturen og ind på banen. Børn og seniorer, begyndere og rutinerede. Vi tror på, at du bliver stærkere og mere motiveret af at dyrke idræt i et fællesskab, og vores aktiviteter spænder over mange forskellige idrætsgrene. Fra street soccer til svømning, fra håndbold til fitness og løb. DGI er en nonprofitorganisation, der i mere end 150 år har arbejdet tæt sammen med foreningerne om at gøre danskerne mere aktive. I dag tæller DGI flere end 6.300 foreninger og 100.000 frivillige ildsjæle. Som en af landets største leverandører af kurser gør DGI hvert år flere end 50.000 danskere klogere på både sig selv og idræt. Vi hjælper foreningerne med at gøre en forskel. For samfundet. For idrætten. For dig.

5 5 DGI’s kernefortælling - kort DGI arbejder målrettet for at styrke motion og breddeidræt i Danmark. Sammen med de lokale idrætsforeninger udvikler vi koncepter og aktiviteter, der tager udgangspunkt i dine behov og muligheder. Det gør vi, fordi vi tror på glæden ved idræt og på styrken i foreningsfællesskabet. DGI er Danmarks næststørste idrætsorganisation med flere end 1,5 millioner medlemmer. Vores aktiviteter spænder over mange forskellige idrætsgrene. Fra street soccer til svømning, fra håndbold til fitness og løb. Vi hjælper vores flere end 6.300 foreninger og 100.000 frivillige med at gøre en forskel. For samfundet. For idrætten. For dig.

6 Navn Navnesen DGI´s brand

7 Navn Navnesen Et brand er et løfte om en leverance og et værdisæt der bliver vakt til live via produkter, omgivelser, kommunikation og organisationens handlinger. Det er DNA’et der styrer alt hvad en virksomhed gør overfor omverdenen Hvad er et brand? PRODUKTER HANDLIN- GER VÆRDI OMGIVEL- SER KOMMUNI- KATION Brandløfte 7

8 Navn Navnesen Brand-værdier Kompetent Fokuserede på det, vi går efter Rådgivning og uddannelse af høj kvalitet Folkeoplysning Fællesskab Tager ansvar Empatisk Det hele menneske Energi og Engagement Inspirerende Frivillig foreningsliv (vil – ikke skal) Sammen bliver/er vi stærke Idræt for alle Stolthed 8

9 Navn Navnesen  Vi tror på, at både individer og foreninger har brug for ambitiøse fællesskaber for at blive stærkere, både fysisk og mentalt.  Vi tror på, at vores store netværk af foreninger kan gøre en forskel ved at løfte alle danskere ind i et aktivt idrætsliv til gavn for både individer og samfund.  Fælles kraft - Din styrke – er et løfte om, at DGI, vores foreninger og de stærke fællesskaber og kompetencer styrker dig som forening og udøver. Brand-essens 9

10 Brandet som værktøj Navn Navnesen Events og stævner – roll-ups, bannere, beklædning etc. DGI lokationer – indretning af reception, mødelokaler etc. Foreninger – DGI's tilstedeværelse i f.eks. Klublokaler via skilte og lign. Landsforeningens og landsdelsforeningernes fortælling om DGI via udtalelser og adfærd. Service overfor medlemsforeninger Involvering og håndtering af sager og debatter Visuel identitet som logo, billedstil, typo, farver etc. Sproglig identitet og hovedbudskaber. PR og holdninger udtrykt i medier og debatter. Website funktionaliteter og design. Fælles kraft. Din styrke. SAMFUNDSSIND MÅLRETTETHED PRODUKTER OMGIVEL- SER HANDLIN- GER KOMMUNI- KATION GEJST STYRKE Idrætskoncepter som Løb med DGI, Trænerguiden etc. Store indsatser Landsstævne og DGI’s Verdenshold. Partnerprojekter som vorespuls.dk. 10

11 Brand platform Navn Navnesen FUNKTIONELLE FORDELE Fælles kraft. Din styrke. DGI bygger på den grundtvigianske folkehøjskole og har siden sin begyndelse udvist samfunds-ansvar via fokus på folkeoplysning og det hele menneske DGI virker igennem det frivillige foreningsliv. Folk deltager i foreningslivet fordi de vil, og ikke fordi de skal DGI er kendt for rådgivning og uddannelser, bl.a. leder- og træneruddannelser i høj kvalitet DGI har fokus på breddeidræt og har vide rammer for udvikling af nye idrætskoncepter indenfor alle de idrætter de repræsenterer BRANDVÆRDIER BRANDESSENS PERSONLIGHEDSTRÆK Empatisk Stolt Inspirerende Kompetent Brandværdier: Måden hvorpå DGI handler, og de holdninger DGI har – det DGI tror på og det, som driver organisationen Samfundssind Styrke Gejst Målrettethed Funktionelle fordele: Hvor DGI er unik og forskellig fra andre aktører Personlighedstræk: Måden hvorpå DGI fremstår og præsenterer sig selv – DGI's beklædning og adfærd, som omverdenen ser

12 Navn Navnesen DGI´s logo

13 Navn Navnesen Kernefortællingen om logoet DG Det Grundlæggende Fællesskabet I’et Individet vi gerne vil nå, Idéer, Inspiration, Målstregen vi stræber efter Gennemsigtighed DGI afspejler samfundet og samfundet spejles i DGI Rammen Symbol på foreningerne som rammen om DGI Kursiv Fremdrift, på vej mod et mål Mellemrum Mangfoldigt samfund – ikke symmetrisk Rundede bogstaver Menneskelighed 13

14 Navn Navnesen DG Det Grundlæggende Fællesskabet I’et Individet vi gerne vil nå, Idéer, Inspiration Målstregen vi stræber efter Gennemsigtighed DGI afspejler samfundet og samfundet spejles i DGI Rammen Symbol på foreningerne som rammen om DGI Kursiv Fremdrift, på vej mod et mål Mellemrum Mangfoldigt samfund – ikke symmetrisk Rundede bogstaver Menneskelighed

15 Navn Navnesen DG Det Grundlæggende Fællesskabet I’et Individet vi gerne vil nå, Idéer, Inspiration Målstregen vi stræber efter Gennemsigtighed DGI afspejler samfundet og samfundet spejles i DGI Rammen Symbol på foreningerne som rammen om DGI Kursiv Fremdrift, på vej mod et mål Mellemrum Mangfoldigt samfund – ikke symmetrisk Rundede bogstaver Menneskelighed

16 Navn Navnesen DG Det Grundlæggende Fællesskabet I’et Individet vi gerne vil nå, Idéer, Inspiration Målstregen vi stræber efter Gennemsigtighed DGI afspejler samfundet og samfundet spejles i DGI Rammen Symbol på foreningerne som rammen om DGI Kursiv Fremdrift, på vej mod et mål Mellemrum Mangfoldigt samfund – ikke symmetrisk Rundede bogstaver Menneskelighed

17 Navn Navnesen DG Det Grundlæggende Fællesskabet I’et Individet vi gerne vil nå, Idéer, Inspiration Målstregen vi stræber efter Gennemsigtighed DGI afspejler samfundet og samfundet spejles i DGI Rammen Symbol på foreningerne som rammen om DGI Kursiv Fremdrift, på vej mod et mål Mellemrum Mangfoldigt samfund – ikke symmetrisk Rundede bogstaver Menneskelighed

18 Navn Navnesen DG Det Grundlæggende Fællesskabet I’et Individet vi gerne vil nå, Idéer, Inspiration Målstregen vi stræber efter Transparens DGI afspejler samfundet og samfundet spejles i DGI Rammen Symbol på foreningerne som rammen om DGI Kursiv Fremdrift, på vej mod et mål Mellemrum Mangfoldigt samfund – ikke symmetrisk Rundede bogstaver Menneskelighed

19 Navn Navnesen Typografier og Living the brand

20 Hvad er en typologi? Typologier er et værktøj som beskriver fællestræk, mønstre og parametre på tværs af en persongruppe. Typologier beskriver et forenklet billede af adfærd for at gøre ligheder og forskelle mere klare, forståelige og anvendelige. Hvordan kan den bruges? Typologier kan give retning for og inspiration til hvordan man kan målrette kommunikation, initiativer og rekruttering af frivillige. De kan bruges til at forstå behov, adfærd og motiver både indenfor og udenfor foreninger. Typologier 20

21 Navn Navnesen DGI´s (foreningernes) typologier 21

22 DGI’s brand og kernefortælling er noget vi ER og GØR: Ambassadører for DGI og DGI’s værdier, mission og vision Udleve brandværdierne Udbrede brandværdierne til aktivitets- grupperne, instruktører m.m. Finde min/vores egen fortælling om DGI’s brand – hvordan giver det mening for mig og det jeg/vi gør Fortælle min og DGI’s historie i DGI’s kernefortælling Living the brand 22

23 FORTROLIGT!


Download ppt "DGI’s kerne-fortælling og Living the brand. Navn Navnesen DGI´s kernefortælling."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google