Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation."— Præsentationens transcript:

1 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Eksamensforløb Præsentation af designskitser Brugertest Proces og metode Kunstorganisationer og storytelling Odin Teatret, storytelling og hjemmesider Perspektivering

2 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Generelt

3 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Forside

4 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser – Praktiske oplysninger

5 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Historie

6 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Aktivitetskalender

7 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser – Os på Odin Teatret

8 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Kontakt

9 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Kernehistorien Brugeren i centrum Åbenhed Medmenneskelighed Nærhed Livlighed Historien Eugenio Barba

10 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Ansatte hos Odin Teatret Ulrik Skeel - administrationsmedarbejder Overordnet indtryk af design Historien Farver Billeder Navigation Indhold Terminologi Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

11 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Ansatte hos Odin Teatret Anne Savage – Web-ansvarlig Overordnet indtryk af design Historien Farver Indhold Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

12 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Ansatte hos Odin Teatret Anne Savage Ny på Odin Teatret Professionel Fokus på: teknikken indhold af menuen Ulrik Skeel Mange år på Odin Teatret Kunstner Fokus på: terminologien designet

13 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest - Interessenter Mette Aakjær – Teaterkunstner Overordnet indtryk af design Historien Farver Billeder Navigation Indhold Terminologi Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

14 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest - Interessenter Jarl Kjærbøll – Cand. it og teaterinteresseret Overordnet indtryk af design Historien Farver Billeder Navigation Indhold Terminologi Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

15 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Interessenter Mette Aakjær Stort kendskab til Odin Teatret Del af deres netværk Fokus på: design i forhold til Odin Teatret indhold Jarl Kjærbøll Lidt kendskab til Odin Teatret Har set en forestilling Fokus på: design i forhold til trends brugervenlighed

16 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest - Opsamling Kernehistorien i designforslaget? Medmenneskelighed og nærhed? Livlighed? Teater eller ej? Brugeren i centrum?

17 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og Proces - Case Case Fordele Ulemper Odin Teatret Fordele Ulemper

18 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og Proces - Metode Hvad kunne vi have gjort anderledes Interviewet andre personer Vi fra start af bevidste om vores til- og fravalg Målet var hele tiden i fokus Fravalg Målgruppeanalyse Udvikling af historien og hjemmesiden i samarbejde med Odin Teatret Hvorfor er resultatet gyldigt?

19 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og proces – Opgavens opbygning TEORI METODE/EMPIRI ANALYSE DESIGNUDVIKLING BRUGERTEST Problemformulering Del 1 Problemformulering Del 2 Mundtlig Forsvar

20 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og Proces - Resultat A (start) C (Opnået resultat) B (Forventet resultat)

21 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Kunstorganisationer og storytelling Ulemper Storytelling som kommunikation vs. kunst uden strategisk formål Økonomisk mål vs. kunstnerisk mål Entydig og fælles opfattelse af organisationen vs. mangfoldighed Organisationens strukturering – hierarki vs. kollektivitet

22 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Kunstorganisationer og storytelling Fordele Behov for anden form for markedsføring til kunst Formidling med merværdi: Branding Kunstorganisationer velegnet til storytelling Historiefortælling som kunstorganisationens eget sprog Kunstorganisationer som selvstændige kulturformer

23 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Tre former for interaktion Ansigt-til-ansigt interaktion Medieret interaktion Kvasimedieret interaktion Interaktion på en hjemmeside?

24 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Odin Teatret Storytelling Hjemmeside Designforslag Storytelling som symbolske cues Interaktiv storytelling Underbygge eksisterende historier

25 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Odin Teatret Storytelling Hjemmeside Designforslag Hvordan kan storytelling forstyrre Odin Teatrets værdier? Hvordan kan storytelling underbygge Odin Teatrets værdier?

26 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Odin Teatret Storytelling Hjemmeside Designforslag Hvordan kan en hjemmeside forstyrre Odin Teatrets værdier? Hvordan kan en hjemmeside underbygge Odin Teatrets værdier?

27 Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Perspektivering Hvordan kan vores produkt bruges hos kunstorganisationer?


Download ppt "Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google