Kompetence-, færdigheds- og vidensmål

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om at facilitere Facilitering, fra fransk facile = nemt, let
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Observation af din/andres undervisning –
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
+Læringsteori + Lovgivning + Samfund Klare rammer
Overskrift Max 1 linje v/Petrea Busck og Gitte Aagaard Hvad betyder skolereformen for færdselsundervisningen?
Evaluering - metoder og værktøjer -
Hva er god klasseledelse ?
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Årsplan – en kort en lang
Tak til Danmarks Lærerforening for samarbejdet
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Den dynamiske årsplan - Elevprofil
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Målstyret undervisning
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Visuel kulturprojekt Malene Brun Sabransky, LH
Historie i udskolingen Gyldendal 8. april 2015 FFM – historie – historie.gyldendal.dk v/Jens Aage Poulsen
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
John Hattie.
Aktionslæring og forløbsskema – ligheder og forskelle
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Besøg i praksis Efterår 17.
Viden om fastholdelse og virkningsfulde indsatser
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Elevledede skole-hjem-samtaler
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Kompetence-, færdigheds- og vidensmål Læringsmål Aktivitet Hvad er det nye eleverne skal lære? Hvad skal eleverne kunne vise viden om ved afslutningen af forløbet? Hvordan inddrages eleverne? Hvordan tydeliggøres læringsmålene for eleverne? Hvilke aktiviteter fremmer elevernes læring mod det givne læringsmål? Hvordan skabes passende udfordringer? Hvordan stilladsere, variere, sprogliggøre og visualisere elevernes læring? Hvor befinder eleverne sig i forhold til de nedbrudte mål? (før- og eftertest) Hvordan gives løbende feedback til eleverne? Opgave-, proces- og selvreguleringsniveau Hvad viser, at eleverne har nået målet? Det, eleven kan udtrykke i dialog Det, eleven kan demonstrere i praksis. De produkter, eleven kan skabe. Kompetence-, færdigheds- og vidensmål Evaluering Tegn