Forretningsudvikling med Destination Lillebælt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
10 Konkurrencesituation
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Prissætning - hvordan gør man ?.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Praktisk segmentering
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Salg og service Dag 3.
Marianne Mollerup KBH Madhus
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Valg af parametre.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Reklame & Markedsføring
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
Af: Jonatan W & Line Stryander
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Business cases.
GRUPPE 6.
Tommy Engedal Kronborg
Cross Channel - Tidens største trend.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Koncepter og butikskæder
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
markedsføringsplaner
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
SUF - gevinstrealisering
Skabelon til forretningsmodel
Når PR giver gevinst på bundlinjen
12 Serviceydelser Oversigt
Branding afsætning.
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
SUCCES MED SALG 1.
(Firmanavn) forretningsplan
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Business Model Generation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Forretningsudvikling med Destination Lillebælt Sankt Jørgens Gård, Slotssøbadet i Kolding 14. december, 2016

Dagsorden Velkommen til Præsentationsrunde - os og jer Inspiration: Værdiskabelse og forretningsplan Frokost Forretningsplan fortsat Opsamling i fællesskab Tak for i dag

Hvad laver du i din virksomhed? Rundt i lokalet Hvem er du? Hvad laver du i din virksomhed? Har du en forretningsplan i dag?

ORANGE elevator Lille konsulentvirksomhed 5 faste medarbejdere i Kbh Undervisning: værksteder og workshops Praktisk hjælp: kommunikation og marketing Strategi: forretningsplaner og koncepter for private- og offentlige kunder

Vores eneste formål er, at I skal tjene penge Ingen af os gider et projekt, der ikke giver jer mere på bundlinjen

Vi ved det godt… … I laver dette arbejde kl. 23 - fordi I ikke har mere tid. =

Fokus for i dag Vi har prioriteret både at medbringe vidensgrundlag og hands-on værktøj til jeres egen arbejdsplan I skal have jeres forretningsplan på stikord, når vi går herfra Viden og inspiration Forretningsplan

I skal afklare jeres forretning Vi har en skabelon med til jer - den snakker vi mere om i løbet af dagen Vi kan ikke nå det hele i dag - men vi slår ned, hvor det plejer at give mening

Øko-dag Potentialet er stort I 2016 var mere end 250.000 danskere ude at se køerne komme på græs efter vinteren.

“En kop kaffe, tak” 15 kr. Kaffebønner Vand

Du er hvad du tager dig betalt for

Coffee Collective sælger kaffebønner, med varmt vand hældt over - men tager 40 kr. for en kop.

Kaffen er ikke længere den primære indtægtskilde 15 kr. Kaffebønner Vand 15 kr. 40 kr. Kaffebønner Vand Filtreret vand Se og duft ristning 3-trins brygning Køb online/butik Læs om farmerne

Lidt historie: fire faser i økonomisk værdiskabelse Iscene-sæt Differentieret Oplevelse Levér Service Industriel værdiskabelse Det er svært at have en vare, som ikke er unik. Fordi alle har det samme presses prisen. Kartofler Skab Konkurrencemæssig position Produkt Udvind Råvare Udifferentieret Markedspris Prissætning Premium-pris

De 7 P’er I kommer hele vejen rundt om jeres virksomhed. Product Kvalitet Egenskaber m.m. Price Rabatter Betalings-betingelser m.m. Place Butik Webbutik Levering m.m. Promotion Reklame PR Personligt salg m.m. ‘De gamle’ ‘De nye’ People Medarbejdere Ledelse m.m. Physical Butiksindretning “brandede” produkter m.m. Processes Levering til tiden Online bestilling m.m.

Forretningsplan Mange forskellige måder at lave forretningsplaner på - I får den “jyske” udgave

Hvorfor en forretningsplan? Vid, hvor du tjener dine penge Klarhed om målsætninger Undgå de mest åbenlyse fejltrin og misforståelser Sov bedre om natten

Hvad er drømmen? Hvad er jeres succeskriterie? Hvilket produkt skal drive forretningen fremover? I skal fejre succeserne

Hvad kan I? Hvad ville verden mangle, hvis jeres virksomheder forsvandt?

Den nuværende situation

Sammenhæng mellem niveau og ressourcer? De to vigtigste ressourcer for jer er typisk tid og penge

Nøgletal Dem kan I forhåbentligt selv

Virksomhedens kerne

Hvad er jeres virksomheders værdier? Det skal være specifikt - og helst unikt Alle vil godt være “professionelle”

Branche

Målgrupper og segmentering

Segmentering er dem, vi vælger fra. Målgrupper er dem, vi vælger til.

Points Of Parity, Points Of Difference Hvordan adskiller jeres virksomheder sig? Points Of Parity, Points Of Difference

På sigt Hvilke produkter/services skal drive jeres virksomheders vækst?

Tak! Kasper Møgelvang - kasper@orangeelevator.com Trond Poulsen - trond@orangeelevator.com www.ORANGEelevator.com