Download præsentationen
1
Salg og service Dag 3
2
Sælgers fire pligter
3
Købers rettigheder – for sen levering
Tilbageholde betaling Ophæve handlen (annullere) Fastholde købet Kræve erstatning
4
Købers rettigheder – mangelfuld levering
Kræve afslag i prisen Hæve handlen (annullere) Kræve reparation eller omlevering Forlange erstatning
5
Reklamationsretten Køber har altid 2 års reklamationsret (i forbrugerkøb) Formodningsreglen - indenfor de første 6 måneder, går man ud fra, at fejlen har været der ved levering
6
Tab og svind
7
Svind Kundetyverier Personaletyverier Leverandørtyverier ”Ejer” tyveri
Administrative årsager til svind
8
Hvordan kan tab og svind minimeres?
9
Personligt salg ”Effektivt, personligt salg er selve
livsnerven i din virksomhed, Jo dygtigere dine sælgere er til det personlige salg, jo mere økonomisk vækst”.
10
Salgstrappen Den indledende fase Den gennemførende fase
Den afsluttende fase
11
Kropssprog 4 X 20 reglen Kundevurdering Fire forskellige kundetyper
Kropsstøj Uniformspolitik
12
Kropssprog
13
Reklamationer Hvorfor klager kunden? Hvordan modtages en reklamation?
Reklamationsbehandling
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.