Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Salg og service Dag 3.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Salg og service Dag 3."— Præsentationens transcript:

1 Salg og service Dag 3

2 Sælgers fire pligter

3 Købers rettigheder – for sen levering
Tilbageholde betaling Ophæve handlen (annullere) Fastholde købet Kræve erstatning

4 Købers rettigheder – mangelfuld levering
Kræve afslag i prisen Hæve handlen (annullere) Kræve reparation eller omlevering Forlange erstatning

5 Reklamationsretten Køber har altid 2 års reklamationsret (i forbrugerkøb) Formodningsreglen - indenfor de første 6 måneder, går man ud fra, at fejlen har været der ved levering

6 Tab og svind

7 Svind Kundetyverier Personaletyverier Leverandørtyverier ”Ejer” tyveri
Administrative årsager til svind

8 Hvordan kan tab og svind minimeres?

9 Personligt salg ”Effektivt, personligt salg er selve
livsnerven i din virksomhed, Jo dygtigere dine sælgere er til det personlige salg, jo mere økonomisk vækst”.

10 Salgstrappen Den indledende fase Den gennemførende fase
Den afsluttende fase

11 Kropssprog 4 X 20 reglen Kundevurdering Fire forskellige kundetyper
Kropsstøj Uniformspolitik

12 Kropssprog

13 Reklamationer Hvorfor klager kunden? Hvordan modtages en reklamation?
Reklamationsbehandling


Download ppt "Salg og service Dag 3."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google