Pagten har forvandlet sig. Pagten ALLE VIL LYKKES.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
Danehofskolens værdigrundlag
Hjerterum og opsøgende funktion
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Ørestad Skoles værdier
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Informationsaften Aftenens program:
Hierarki for styringsredskaber
Et væksthus for børn og voksne
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Jeg støtter barnet ved:
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Højmeskolens Ungestrategi
Højmeskolens Ungestrategi August Vi laver strategien som en film om en terning.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Nr.Vium-Troldhede Skole Folkeskolereformen Danmark nu blunder… Danmark, nu blunder den lyse nat bag ved din seng, når du sover. Gøgen kukker i skov.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Årgangsforældremøder Skovgårdsskolen Det gode samarbejde Skolebestyrelsen: Beskæftiger sig med principperne for skolens virksomhed Skolelederen:
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Klassesamtale om resiliens
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Inspirationsworkshop med fokus på
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Pagten har forvandlet sig

Pagten ALLE VIL LYKKES

Vi lærer noget hver dag Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her Vi taler sammen - allesammen ALLE VIL LYKKES

Vi lærer noget hver dag Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her Vi taler sammen - allesammen ALLE VIL LYKKES

KC blomsten Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES

KC´s blomst Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES

KC´s vision Relationer og adfærd Humor og nysgerrighed Kreativitet og sundhed Høj faglighed og inklusion Dialog og skole- hjem samarbejde Ejerskab og arbejdsmiljø Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES Derfor har vi Dygtige lærere og pædagogerder laver varieret, differentieret og målstyret undervisning, og som følger op på elevernes læring. Flittige elever, der gør deres bedst for at blive så dygtige som de kan Vi vil på den korte bane Tale med forældre om nye lektie: ”For-viden”  Mål: Eleverne er bedre forberedt til emner  Handlinger: oplæg til forældre før hvert nyt stort emne.  Tegn: Eleverne øger deres forforståelse Og på den lange bane vil vi Øge vores grundfaglighed Systematisk brug af data til udvikling af undervisningen. Idéer: Have en skakklub, Flipped learning, video Høj faglighed og inklusion

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES Derfor har vi fællessamling to gange om ugen, hvor vi synger, spiller og viser hvad vi kan en sund skolebod et tæt samarbejde med musikskolen Vi vil på den korte bane deltage aktivt i Sundskolenettet.dk Lave en fælles madordning for alle elever Og på den lange bane vil vi Arbejde med innovation og entrenørskab Udvikle endnu mere musikkultur Dansekasse Kreativitet Idéer Parkourbane, udvidet ”frugtordning” med boller og grønt Kreativitet og sundhed

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES Derfor har vi varieret undervisning med bevægelse og lege elevråd, hvor eleverne har medbestemmelse og tager ansvar sjove indslag til fællessamlinger Vi vil på den korte bane have venskabsklasser  Mål: alle har en skoleven  Handlinger: parring af venskabsklasser  Tegn: aktiviteter mellem elever og klasser have legepatruljer Og på den lange bane vil vi have Elevmæglere Idéer: Happenings fx cirkus, mere udeleg, legekasse, nyt skema hver 3. mdr. – gøre hverdagen mere spændende og pirre elevernes nysgerrighed endnu mere. Humor og nysgerrighed

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES Derfor har vi Handleplan mod mobning Klasseregler for god opførsel Vi vil på den korte bane Lave en GOHEJ kampagne  Mål: Alle føler sig set og mødt  Handlinger: GOHEJ bolsjer, GOHEJ banden, oplæg på fællessamlingen  Tegn: Alle ser hinanden og hilser Og på den lange bane vil vi Have Sundby som en tradition for hele skolen Idéer Præsentationsaften for forældre, hvor elever viser Års-projekt Relationer og adfærd

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES Derfor har vi En ren skole, hvor vi hjælper hinanden med at rydde op En systematisk og anerkendende tilgang, hvor netværksmøder er et eksempel på dette Vi vil på den korte bane Lave en ”tissekampagne”  Mål: toiletterne er rene  Handlinger: Trille bliver tissekone, flueklistermærker  Tegn: elever har gode toiletvaner Og på den lange bane vil vi Øget feedback til elever og personale Idéer: større fokus på æstetik, inddrage elever endnu mere i at passe på skolen, hygge, stillezoner og arbejdsrum rundt omkring på skolen, gode udefaciliteter, hverdagsfester Ejerskab og arbejdsmiljø

KC´s vision Vi lærer noget hver dag Vi taler sammen - allesammen Vi synger, spiller, bevæger os og spiser sundt Vi har det sjovt i skolen Vi er gode ved hinanden Vi kan lide at være her ALLE VIL LYKKES Derfor har vi Kontaktforældre, der arbejder som sparring for bestyrelse og klasseråd der arbejder på årgangen med det sociale miljø Åbenhed og ærlighed i samarbejdet Intra, forældrebank og nyhedsbreve Vi vil på den korte bane Have en forældrecafé  Mål: øget dialog om barnets læring og mål  Handlinger: Åben café én gang ugentligt  Tegn: øget samarbejde mellem skole og hjem Inviterer forældre med til fællessamling Og på den lange bane vil vi Gøre eleverne endnu mere undervisningsparate vha. øget samarbejde og ansvar. Idéer: brætspilledag m. forældre, Dialog og skole-hjem-samarbejde