Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Klassesamtale om resiliens

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Klassesamtale om resiliens"— Præsentationens transcript:

1 Klassesamtale om resiliens

2 Det vigtigste i klassen er, at:
1 … vi kan stole på hinanden 2 … det giver mening at være her 3 … alle behandles lige godt 4 … kunne gøre ting bedre, hvis der er brug for det 5 … være med til at bestemme 6 … samarbejde med hinanden 7 … have lyst til at hjælpe hinanden 8 … være glad 9 … vores rettigheder og grænser respekteres 10 … have venner 11 … lokalsamfundet inddrages i undervisningen 12 … vores forældre interesserer sig for skolen

3 I: Tillid Hvordan kan I selv sørge for, at alle i klassen kan stole på hinanden? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) hjælpe til med at skabe tillid i klassen?

4 II: Mening Hvordan kan I gøre det meningsfuldt (spændende, interessant) at gå i skole? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) gøre det meningsfuldt (spændende, interessant) at være elev i klassen?

5 III: Retfærdighed Hvad kan I gøre for, at alle elever i klassen bliver behandlet retfærdigt? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) sørge for, at alle elever bliver behandlet retfærdigt?

6 IV: Selvstændighed Hvad kan I selv gøre for at gøre klassen til et godt sted at være og lære noget? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) hjælper jer med at gøre klassen til et godt sted at være og lære noget?

7 V: Medbestemmelse Hvordan kan I bedst muligt være med til at bestemme i klassen/i forhold til undervisningen? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) bedst muligt give jer medbestemmelse?

8 VI: Samarbejde Hvad kan I selv gøre for, at alle elever samarbejder, når klassen laver fælles aktiviteter? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) medvirke til, at I alle samarbejder?

9 VII: Samhørighed Hvad kan I selv gøre for, at alle elever føler sig godt tilpas i klassen og derfor kan lære mest muligt? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gør for, at I alle kan lide hinanden og hjælper hinanden?

10 VIII: Livsglæde Hvad kan I gøre for, at alle er glade for at komme i skole? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gøre for, at det er rart for alle elever at være i klassen?

11 IX: Rettigheder Hvad kan I gøre for, at alle elevers rettigheder og grænser respekteres? Hvordan kan jeres lærere (og pædagoger) sørge for, at jeres rettigheder og grænser respekteres?

12 X: Omsorg Hvad kan I gøre for, at alle elever i klassen har mindst én god ven? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gøre, hvis nogle af jer ikke har mindst én god ven?

13 XI: Lokalsamfundet Hvordan kan lokalsamfundet (fx byen/kvarteret, forretninger, museer, naturområder i nærheden) bruges i undervisningen? Hvad kan lærere (og pædagoger) gøre for, at lokalsamfundet bruges i undervisning?

14 XII: Forældresamarbejde
Hvordan kan jeres forældre deltage i det der foregår i skolen/klassen? Hvad kan jeres lærere (og pædagoger) gøre for at få jeres forældre til at interessere sig endnu mere for, hvad der foregår i skolen/klassen?


Download ppt "Klassesamtale om resiliens"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google