DET INTERNATIONALE OMRÅDE DIO præsentation af Jonathan Stoker.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT og faget Engelsk På de følgende dias får du nogle gode tips til, hvordan faget engelsk mest hensigtsmæssigt indgår i AT-eksamen.
Advertisements

Metode i AT Religion.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Evalueringskriterier for artikel
Interkulturel kompetence
og menneskerettigheder Fag: Historie & IØ
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Videnskabsteori og faglige metoder
5 Internationalisering
Faglige metoder I fagene international økonomi, samtidshistorie og engelsk Kilde: hhx-håndbogen til studieområdet (Systime)
Den globale udfordring
Synopsis VIP3/2012.
DIO: Kulturmøde og menneskerettigheder
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Kapitel 4 Kulturmøde og menneskerettigheder
Kulturforskelle Af: Rikke Nors.
Interkulturel kommunikation
SKABELON.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Læremidler til Madkamp 2015 Kirsten Marie Pedersen Madkundskab UC Lillebælt/Læreruddannelse n på Fyn.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
METODE I SRP Oplæg 20/ PowerPointen findes her: Startside:
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Det internationale område Synergi-skolerne. Synergi-skolerne Grindsted Erhvervsskole Grindsted Erhvervsskole Haderslev Handelsskole Haderslev Handelsskole.
Nykritisk analysemetode
Præsentation Uddannelse: Cand.mag. PD  vejledning. Risingprojektet/10+: 6 år. Haarby Efterskole: 7 år. Vejl.- og brobygningskoordinator. Engelsk & kulturfag.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Træning i kulturforståelse Kapitel 22 Signe Ørom, Mie Femø Nielsen og Pernille Schmidt.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
De taksonomiske niveauer i skriftligt arbejde på HHX.
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
METODE I SRP Oplæg 25/ PowerPointen findes her: Startside:
Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
ISLAM Ritualer i Islam.
Lyd data (audio data) (Side 4-6 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
KNÆK KODEN.
KNÆK KODEN.
KNÆK KODEN.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE (AT) - Hvad er det egentlig?
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Studerendes Employability i det virkelige arbejdsliv
Spændingsfelter i vejledningsloven
Studieretningsprojektet 2017
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Portfolio IT B.
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
SSO - Større skriftlig opgave
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Velkommen til Metode i DIO.
SSO - Større skriftlig opgave
FÆLLES målstyring i matematik
Informationssøgningskursus i sprogligt og kulturelt område Studieområdet del Maj
Præsentationsportfolio
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
PROBLEMFORMULERING | SYNOPSIS | METODEAFSNIT
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Teopæd og den afsluttende opgave
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
KNÆK KODEN.
Metode i SRP Billede: © Colourbox.dk Oplæg 23/
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Organic RDD & CORE Organic statusmøde
Præsentationens transcript:

DET INTERNATIONALE OMRÅDE DIO præsentation af Jonathan Stoker

Indholdsfortegnelse  Valg af emne  Problemformulering  Svar på problemformulering  Metode og teori  Refleksion over metode og opnåelse  Forslag til forbedring

Valg af emne  Interessant og anderledes  Mere fokus og debat om emnet  Vi kan gøre en forskel

Problemformulering  Forholdene mellem Kristne og muslimer  Analyse af dokumentaren Boko Haram  Tegner dokumentaren et realistisk billede

Svar på problemformulering  Redegørelse  Analyse  Diskussion

Redegørelse  Svært at leve imellem kristne og muslimer  Koloniseringens fodaftryk  Boko Haram

Analyse  Dokumentaren belyser barske vilkår  Kidden og Helena

Diskussion  Patos  Realistisk  Tvunget med ind i billedet

Teori og metode  Artikler på nettet og en dokumentar  Fagenes metoder

Refleksion over metode  Engelsk og Dansk som fag  Det er humanistiske fag.  Kulturteori.

Hofstedes kulturdimensioner  Individualisme / kollektivisme  Maskulinitet / femininitet  Struktureringsbehov  Magtdistance  Langsigtet / kortsigtet orientering

Forbedring  Et historisk fag  Afkoloniseringens konsekvenser  Sproglige fag

Personlig forbedring  Afsat mere tid  Mere materiale  Kildekritisk  Valg af emne  Rød tråd