Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCaspar Søndergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Spændingsfelter i vejledningsloven
Kenneth og Miriam Spændingsfelter i vejledningsloven
2
KOLONISERING AF DE UNGES LIVSVERDEN i teori og praksis.
oplæg KOLONISERING AF DE UNGES LIVSVERDEN i teori og praksis.
3
Livsverden systemverden
SPÆNDINGSFÆLTER Lovgivningen Kritisk teori Individ samfund Livsverden systemverden (kap. 1. §1, stk. 1). Pligt til at være i uddannelse. (kap. 1a, § 2a). Målrettet vejledning, fokus på dem der vil have svært ved at træffe valg og gennemføre en ungdomsuddannelse. (kap. 1, § 2, stk. 2).
4
Vanskeligt at forudse konsekvenserne af ens egne handlinger og valg.
TEORETISK PERSPEKTIV Post moderne samfund. Autoriteter er flertydige og traditioner er ikke længere afgørende som før. Vanskeligt at forudse konsekvenserne af ens egne handlinger og valg. Identitetsdannelse = Den enkeltes ansvar Giddens (1991)
5
Teoretisk perspektiv:
”KOLONISERING AF DE UNGES LIVSPLANLÆGNING” : 1) Pligt til uddannelse, systemverden styrer den unges livsverden. 2) Den unge skal selv tage ejerskab over sine muligheder for læring og uddannelse. Lære at tage valg, refleksion. Giddens (1991)
6
Empirisk perspektiv:
7
Spørgsmål og diskussion.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.