Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation Uddannelse: Cand.mag. PD  vejledning. Risingprojektet/10+: 6 år. Haarby Efterskole: 7 år. Vejl.- og brobygningskoordinator. Engelsk & kulturfag.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Præsentation Uddannelse: Cand.mag. PD  vejledning. Risingprojektet/10+: 6 år. Haarby Efterskole: 7 år. Vejl.- og brobygningskoordinator. Engelsk & kulturfag."— Præsentationens transcript:

1

2 Præsentation Uddannelse: Cand.mag. PD  vejledning. Risingprojektet/10+: 6 år. Haarby Efterskole: 7 år. Vejl.- og brobygningskoordinator. Engelsk & kulturfag.

3 Udgangspunkt: 95 % eleverne  gym. Skrift.opgave vægtes højt ! 91 % lært rigtig meget/noget. Detaljeret opskrift  fordel. 83,3% meget brugbar & 15,2% ok. Samme tydelige krav. Ensartet feedback. Minus fejl-indlæring.

4 Før OSO dagene: Vejledningsmodul. Individuel vejl.samtale. Vejledningsdag. ”Opskriften” er uploaded. Forældre udd./job aften. Professionslister. Brobygning..

5 Fokuspunkter: 1.Problemformuleringen. 2.Ejerskab. 3.Interviews. 4.Vejledning. 5.Kilder. 6.Feedback. 7.Don’ts

6 DO’S  OSO Problemformuleringen  1.Redegørelse. 2.Analyse/diskussion. 3.Vurdering/konklusion. Åbne spørgsmål (hv-ord) Hoved- og underspørgsmål Skal godkendes!

7 Problemformulering – eksempel: Først vil jeg redegøre for hvilke faglige, personlige og sociale kompetencer uddannelsen og jobbet til efterskolelærer kræver og hvorfor? Derefter vil jeg forsøge at vurdere, hvorvidt jeg kan leve op til de krav, og om de kan forenes med de familie- og fritidsønsker, jeg har. Til sidst vil jeg konkludere om uddannelsen og jobbet kunne være noget for mig? 97 %  høj/nogen grad.

8 DO’S – EJERSKAB: Skriv i ”jeg form”  ejerskab. Reflektér  let/svært, fordele/ulemper, interessant/kedeligt osv. Inddrag erfaringer  praktik brobygning, besøgsdage etc.

9 DO’S:VEJLEDNINGSDAG OG INTERVIEWS Vejledningsdag  99,6 %. Arrangér en forældre udd./ jobaften – 83% Lav professionslister. 49 % Interview ”virkelige” folk  konstruktivt.

10 OSO – VEJLEDNING: Ensartede OSO grupper. Gruppe- og individuel vejledning  92,6 %  profiterede. Kontaktgruppen.

11 DO’S – KILDER: Kildekritik  spørgsmål? Korrekte kildeangivelser  citater, grafer, billeder. Litteraturliste  sidens titel, forfatter/udgiver, website adr., dato for besøg. 94 %  høj/nogen grad. http://www.skrivopgave.dk/ www.stopplagiat.nu

12 DO’S  FEEDBACK Eks.  overskrifter OSO udtalelse. (krav) Individuel samtale. Fremlæggelse i KGere  reflekterende team.

13 DON’TS - OSO 1.Forskellige & utydelige krav. 2.Automatisk godkendelse  problemformulering. 3.Ingen refleksion el. ejerskab. 4.Manglende vejledning & feedback. 5. Plagiat.


Download ppt "Præsentation Uddannelse: Cand.mag. PD  vejledning. Risingprojektet/10+: 6 år. Haarby Efterskole: 7 år. Vejl.- og brobygningskoordinator. Engelsk & kulturfag."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google