Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Advertisements

Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Unge frivillige med flygtningebaggrund. Dansk Flygtningehjælp Ungdom En selvstændig ungdomsorganisation, men i tæt samarbejde med DFH – også gerne lokalt.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Karrierelæring og karrierekompetencer ”Karrierekompetence er at vide, hvad man har lyst til i livet. Det handler om at kende de muligheder, der er, og.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Efterskole Projekt AIESEC Danmark. Hvad er AIESEC? Verdens største studenterdrevne organisation Til stede i mere end 125 lande Over medlemmer.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Skolestruktur i Fredericia Set med lærerøjne Lisa Mikkelsen Distriktstillidsmand Erritsø Fællesskole afd. Bygaden.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Eksamensprojektet Lars Jensen og Søren Hartling. Eksamensprojektet Planlægning af året Information til kursister Udarbejdelse af projektet Eksamen Hvorfor.
Skema og vikardækning.
Forslag fra arbejdsgrupperne
Præsentation af resultaterne fra
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Brobygning – EUD og efterskolerne
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Oplæg på Det Centrale Handicapråds årsmøde 2017
Kundeservice dag 4: Samarbejde og videndeling højner serviceniveauet
Projektgruppe – Projektroller
Læringsforløb om de 17 verdensmål til udskolingen - 7. – 9
Overvej din kommunikation
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Konference Kultur og Læring
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
En ny Forberedende Grunduddannelse
Baseline.
FÆLLES målstyring i matematik
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
VESTERBRO UNGDOMSGÅRD
Rammesætning for dagen
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
Hvad lærte vi af projektet?
At tænke uddannelse som en del af et læringsforløb
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Velkommen.
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Alder Bedst Masterplan – opsamling på input.
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Søskendekurser Handicapcentret for Børn, Aarhus Kommune
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Katrine Kanneworff, Seniorrådgiver Dansk Flygtningehjælp
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Individ At være et hjerte.
Præsentationens transcript:

Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge

DFUNK laver projekter designet til, at unge flygtninge kan deltage som frivillige og bidrage med deres ressourcer

DFUNK Sommercamp

DFUNK workshops De unge flygtninge laver workshop ud fra, hvad de er gode til: Mavedans, hip hop, teater, klippe hår, sport mm.

Sommercamp lederuddannelse 3 weekender med planlægning, øvelser, sjov og fællesskab Formålet er – At klæde de frivillige på til deres opgave – At skabe en gruppeidentitet og fælles forståelse for samarbejde og kommunikation – At planlægge alt det praktiske omkring sommercampen sammen Et læringsforløb

Praksis læring og øvelser

Grupper på tværs i praktisk planlægning

Frivilliggruppen afvikler sommercampen selvstændigt – målet er, at alle lærer noget og udvikler sig fra deres udgangspunkt

Ung i Danmark

De unge med flygtningebaggrund bidrager med: Personlige erfaringer bliver udgangspunkt for valg af temaer Personlige historier hjælper andre til integration Oversættelse af indhold til egne sprog

Det er værdifuldt At arbejde med noget fælles tredje skaber ligeværd og er god måde at lære hinanden at kende på tværs At kunne bidrage med noget og være en del af et fællesskab skaber tilknytning og selvværd Forskellighed skaber nye vinkler på projekterne og større forståelse for hinanden