Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn."— Præsentationens transcript:

1 Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
§ 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, gør dem fortrolige med dansk kultur og historie, giver dem forståelse for andre lande og kulturer, bidrager til deres forståelse for menneskets samspil med naturen og fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling. Stk. 2. Folkeskolen skal udvikle arbejdsmetoder og skabe rammer for oplevelse, fordybelse og virkelyst, så eleverne udvikler erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle. Stk. 3. Folkeskolen skal forberede eleverne til deltagelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre. Skolens virke skal derfor være præget af åndsfrihed, ligeværd og demokrati.

2 Vores tilgang til det at drive skole:
Handlinger Skolen har fokus på bæredygtighed, miljøbevidsthed og klodens fremtid. Handlinger (Vi ønsker) nysgerrige og innovative elever Handlinger Eleverne er/bliver (menneskeligt og fagligt) rustet til fremtiden Vores tilgang til det at drive skole: Vi er noget i kraft af hinanden. Det er i fællesskaberne vi inspireres og udvikles. Eleverne deltager i skolens demokrati – (og oplever demokrati som ånd, ret og pligt.) Eleverne lærer at tage ansvar for fællesskabet og for sig selv Handlinger

3 Handlinger

4 Handlinger

5 Handlinger

6 Handlinger

7 Handlinger

8 NOTER

9 Vores tilgang til det at drive skole:
Vi er noget i kraft af hinanden. - Vi udvikler os i fællesskaber. Tilgangen kan tolkes i arbejdet med undervisningen – i arbejdet med eleverne individuelt og i fællesskaber og i vores forståelse af det kollegiale fællesskab

10 Noter: Hvor er individet i ”figuren”. Mangler vi det globale
Noter: Hvor er individet i ”figuren”? Mangler vi det globale? Det bæredygtige? Selvværd/selvtillid? Det kritiske – det demokratiske? Vedholdenhed. At gøre sig umage. Andre sætninger: Trivsel og læring i fællesskaber. Vi favner alle forskelligheder.. Gør os klar til livet…i fællesskaber/samfundet. Anerkendende fællesskaber.


Download ppt "Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google