Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Forandring, forankring og fælles fokus
Energi- & Vandværkstedet
Lederudvikling.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Konsensusprocessen.
Session 13: Advarselssignaler på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Projektlederens rolle(r)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Karl Henrik Flyums model
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Procesværktøjer.
Omgangstone og kollegialitet
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet.
Den Kreative Platform I TIK 3
Lærerpræsentation.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
3-timersmødet 2017.
Modul 3.3 – At arbejde med læring
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Gruppearbejde 1 Formål:

TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Begynd med at åbne
3-timersmødet 2017.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Personalemøde – opfølgning på MTU
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
3-timersmødet 2018.
1½ times arbejde i gruppen
SFO- og daginstitutionslederkursus
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x

Dagens program Formiddag Hvad er kerneopgaven for en størrelse? Ledelsen introducerer til dagens ramme og indhold Tanker og refleksioner fx med Anders Seneca og Morten Christensens bog i baghovedet Arbejde med arbejdspladsen fremtidige kerneopgave – Frokost Eftermiddagen Arbejde med arbejdspladsens fremtidige kerneopgave (fortsat) Den endelig kerneopgave formuleres Walk and talk om kerneopgaven i forandring – husk fornuftigt fodtøj Præsentation og kvalificering af den fælles kerneopgave. Den professionelle medarbejder Hvad vil det sige at være professionel set i lyset af kerneopgaven? Kerneopgaven i forandring Drøftelserne fra walk and talk konkretiseres ift. egne arbejdsområder Vi lægger pauser ind undervejs

Tanker og refleksioner fra læsningen af Anders Seneca og Morten Christensens bog ”HVAD SKAL VI LYKKES MED, SAMMEN?” ”VI GØR DET RIGTIGT - MEN GØR VI DET RIGTIGE?” ”HVAD OPLEVER ’DE’, NÅR VI LYKKES?” ”LØSER VI OPGAVER FOR… ELLER MED?”

Kriterier for kerneopgaven Én fælles kerneopgave for hele arbejdspladsen

Arbejdspladsens fremtidige kerneopgave - gruppeinddeling Gruppe 1: Gruppe 2: Gruppe 3: Gruppe 4: Grupper med 4-5 medarbejdere i hver: Gruppe 5:Gruppe 6:Gruppe 7:Gruppe 8:

Processlide Fremtidens kerneopgave på arbejdspladsen

1. runde til formulering af arbejdspladsens fremtidige kerneopgave Spørgsmål til inspiration I kan fx som afsæt drøfte: Hvordan har kerneopgaven på arbejdspladsen ændret sig de sidste 5 år - og hvordan vil den forandres de næste 3-5 år? – Hvad er vi sat i verden for? – Hvilken forskel skal vi gøre? – Hvad er forventningerne til os? Formulér med ca ord jeres bud på den fælles kerneopgave på arbejdspladsen (sammenhængende sætning) Tid: 30 min

2. runde til formulering af arbejdspladsens fremtidige kerneopgave ”Nyt” fælles bud på kerneopgaven 1.Hvor er ligheder og forskelle i de to bud? 2.Formulér et revideret fælles bud – stadig maks ord og en sammenhængende sætning. Tid: 30 min

Arbejdspladsens fremtidige kerneopgave De 4 bud på kerneopgaven skrives sammen Hvor er ligheder og forskelle i de buddene? Formulér et fælles bud – stadig maks ord og en sammenhængende sætning. Tid: 30 min

Walk and talk – kerneopgavens forandring Gå sammen 2 og 2 – vælg en kollega, du ikke til daglig har et tæt samarbejde med Hvordan forstyrrer I hinanden, når kerneopgaven forandres? Hvordan ser I og handler på forandringerne? TAG NOTER TIL BRUG SIDST PÅ DAGEN

Præsentation af bibliotekets fremtidige kerneopgave DEN ENDELIG FORMULERING SKRIVES IND HER – FIND FIN BAGGRUND Arbejdspladsens fremtidige kerneopgave HER SKRIVES ARBEJDSPLADSENS FORMULERING…

Kerneopgave og professionalisme

Tværfaglighed..eller Tvær faglighed?

PROFESSIONALISME Hvad er professionalisme, dvs. hvad skal vi forvente af hinanden …når vi vil skabe en forskel for vores borgere/brugere? …når vi vil have høj faglighed i hverdagen? …når vi vil gøre hinanden gode? …når vi vil have høj motivation? Skaber vi synergi via den måde vi samarbejder på?

Professionalisme fordi: faglighed er knyttet op på arbejdsopgaver … det handler om både kerneopgave og arbejdsopgave professionalisme er derfor ligesom kerneopgaven en fælles platform det er så at sige en forudsætning for at lykkes med kerneopgaven, sammen

Gruppe 1: Gruppe 2: Gruppe 3: Gruppe 4: Gruppeinddeling til drøftelse af professionalisme: Gruppe 5:Gruppe 6:Gruppe 7:Gruppe 8:

Den professionelle medarbejder Hvad vil det sige at være professionel medarbejder på arbejdspladsen i lyset af jeres kerneopgave – hvad skal man kunne, være, gøre mm? Individuelt (3 min.) Grupper – max. 3 bud (20 min.) Et bud pr. post-it – formulér det i nutid og fremadrettet

Den professionelle medarbejder på arbejdspladsen

Kerneopgave i forandring Hvem skaber det værdi for – hvorfor? Vi gør det rigtigt og godt men gør vi det rigtige? Hvad skal vi have mere og mindre af med afsæt i kerneopgaven?

Kerneopgaven i forandring Bevæg dig rundt til de 4 plader og skriv dine bud på, hvad jeres grupper (på arbejdspladsen) skal blive ved med begynde med holde op med Du skal skrive dine ideer med at skrive VED AT… Evt. ideko?

24 Copyright © 2006 Finn Kollerup Hvordan gør stue rød det rigtige?

25 Ved at … Ved at ….. Ved at… Ved at…. Ved at …… Ved at …. Hvordan gør stue røddriftshold børn det rigtige?

26 Ved at … Ved at…. Ved at … Ved at …. Hvordan gør stue rød det rigtige?

.. og så til den daglige opgaveløsning