Trænerakademi 1 Traumer Stress IQ Normalitet Psykiske lidelser Modenhed Effektivitet Dette er ikke noget I kan se ud fra ”testen”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
HELVEDE? … DET ER DE ANDRE!
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Kontaktfænomener opstår i relation, og kan kun forstås i den kontekst.
Kursus i Toscana 6-10 juni 2012 Steen Lund Hansen
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kreativitet og innovation i ALT
Læringsstile og lektier
I dag er temaet Visualisering
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
E – styret ( 68 ) ESTJ ( 26 ) ESTP ( 7 ) ENTP( 13 ) ENTJ ( 5 )
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Bokstav børn.
Er mit barn klar til skolestart ?
Lærerprofessionen.
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Nærvær er en kunst, måske den sværeste af alle
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Innovation og iværksætteri
Det autentiske menneske
Darum skole 4. november 2013.
Her gennemgås tre af de mest anerkendte
Psykose og skizofreni Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Personlig ledelse og forandringsledelse
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Sundhed og livsstil Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
AFGØRELSE og OPLEVELSE er forskellige livsstile En livsstil basert på afgørelser, er at være bestemt, planlagt og ordnet. En livsstil basert på oPlevelse,
SANSENING og INTUITION er måder vi får/tager information på Sansefunktionen tager informasion ved hjælp af de fem sanser, syn, hørelse, følelse, lugt og.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Omgangstone og kollegialitet
Kodeks for offentlig topledelse
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Vejlederens kommunikation
Bestemmelse af din typekode
E I EKSTROVERSION og INTROVERSION
Teamledelse og personlighedsmodeller
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Som mennesker og ledere udvikler vi os kun ved at sætte os selv og vores selvforståelse på spil – vi må lukke tvivlen ind, for at lære noget nyt. Vi vil.
Patientundervisning 6. Session Unipolar depression Håndtering af kognitive vanskeligheder.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
…………Skal blive så dygtige som de kan
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Ansvarlig.
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Sæt dit aftryk Undersøgelse
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Trænerakademi 1 Traumer Stress IQ Normalitet Psykiske lidelser Modenhed Effektivitet Dette er ikke noget I kan se ud fra ”testen”

Trænerakademi 1

INTROVERSION En Ekstrovert henter og investerer sin energi - i den ydre verden af mennesker og ting. E En Introvert henter og investerer sin energi – i den indre verden af tanker, følelser og refleksioner. I To komplementære orienteringer i forhold til energi EKSTROVERSION Trænerakademi 1

SANSNING To komplementære måder at indsamle information på Sansefunktionen tager information ind ved hjælp af de fem sanser, syn, hørelse, følelse, lugt og smag. S Den iNtuitive funktion opfatter information med den “sjette sans”, eller “fornemmelsen”. N INTUITION Trænerakademi 1

TÆNKNING To komplementære måder at træffe beslutninger på T Tænkefunktionen træffer sine beslutninger på grundlag af logik og objektive vurderinger. F Følefunktionen træffer sine beslutninger på grundlag af personlige, subjektive, etiske værdier. FØLEN Trænerakademi 1

VURDERENDE To komplementære livsstilsorienteringer J En vurderende livsstil, er bestemt, planlagt og ordnet. P En opfattende livsstil er fleksibel, tilpasningsdygtig og spontan. OPFATTENDE Trænerakademi 1

9

% I E 71 % 29 % SN 55% 45 % % 46 % JP 53 % 47 % TF Trænerakademi 1

% ISTJ ISTP ESTP ESTJ ISFJ ISFP ESFP ESFJ INFJ INFP ENFP ENFJ INTJ INTP ENTP ENTJ 11 % 3 % 6 % 14 % 5 % 2 % 5 % 8 % 1 % 3 % 17 % 6 % 1 % 2 % 9 % 6 % Trænerakademi 1

Kig på jeres egen ”Typekode” og se om du kan identificere situationer hvor denne type har være synlig i et forgreningspunkt – eksempelvis i mødet med en spiller, kollega eller måske en forældre. 10 minutter – gå gerne en tur to og to

Træner og Spiller reaktion En IS træner vil kunne opleve en EN spiller som en der: ”Skyder fra hoften” Tror at en impulsiv ide vil kunne iværksættes øjeblikkeligt Vil spilde tiden på halvklare tanker og ubearbejdede ideer En IN træner vil kunne opleve en ES spiller som en der: Handler før han/hun tænker Kan være handlingslammet hvis de ikke får opgaven beskrevet i mindste detalje Har problemer med at give lederen tid til at tænke En ES træner vil kunne opleve en IN spiller som en der: Kommer med mange indvendinger til en opgave der skal udføres Argumenterer stærkt for sin egen måde at gøre tingene på En EN træner vil kunne opleve en IS spiller som en der: Ofte skeptiske overfor det teoretiske grundlag for ændringen Vil beholde det ”der fungerer”, selv om der er større potentiale i nye måder at gøre det på Trænerakademi 1

Måden at introducere en træningsøvelse på IS Relater det til hvad jeg ved  Skal give praktisk mening for mig  Skal formidles i et roligt tempo, skridt for skridt  Skal være omhyggelig og opmærksom på detaljer  Giv mig tid til at tænke over det IN Relater det til nye teorier og koncepter  Lad mig bestemme min egen kvalitetskontrol og standard  Lad mig arbejde med mine egne ideer  Forandr ideerne og koncepterne ES Relater det til det arbejde jeg gør  Vis mig de praktiske resultater, som en øvelsen vil bringe  Tilbyd mig en stabil fremadskridende proces  Vær realistisk med tidsplanen og forvent ikke for meget for hurtigt  Vis mig at jeg vil blive bedre, hvis jeg ændrer det EN Relater det til foranderlige ting i min verden  Udfordr min fantasi  Minimer rutinen, maksimer variationen  Lad mig arbejde med det brede fokus og overblikket  Lad mig brainstorme med andre og afprøve mine ideer Trænerakademi 1

SJ Læringsstil  Værdsætter ansvarlighed, lydighed, pålidelighed  Foretrækker orden og ro  Behov for organisering, autoritet, disciplin  Forventer regler, der skal følges  Foretrækker sekventielt, struktureret pensum Undervisningsstil  Ansvarlige, pålidelige og strukturerede  Præsenterer materiale i sekvenser  Utålmodige med uorden og forstyrrelser  Kan være kritiske overfor forsinkelser  Forventer loyalitet  Holder fast ved organisationens struktur Indflydelsesstil  Kommuniker tidsfrister og strukturer  Giv specifikke og detaljerede instruktioner  Kom til sagen og bliv ved sagen  Understreg pålidelighed og effektivitet  Tal om bundlinieresultater Ledelsesstil  Sætter pris på effektivitet og drift  Ordentlige, pålidelige, realistiske  Forstår og bevarer organisationens værdier  Tilfører stabilitet og struktur  Belønner ikke forventede pligter  Kritiske overfor fejltagelser Trænerakademi 1

SP Læringsstil  Sorgløse og ressourcestærke frie sjæle  Kort opmærksomhedsspændvidde  Behov for fysisk aktivitet og frihed  Praktisk gør-det-selv lærestil  Rastløse og utålmodige Undervisningsstil  Værdsætter aktivitet, risiko, eventyr  Spontane i undervisningssituationer  Underholdende og morsomme  Dygtige til at bruge varierede metoder  Tendens til at følge impulser mere end plan Indflydelsesstil  Kom til sagen  Giv klare korte instruktioner  Gør svære opgaver til en udfordring  Vær realistisk og praktisk  Skitser valg for dem  Slap af og hav det sjovt Ledelsesstil  Trang til frihed og aktivitet  Tager sig af realistiske problemer  Fleksible, fordomsfrie, villige til risiko  Meget forhandlingsvillige  Bliver udfordrede af problemer i nuet  Bedst til kortrækkende projekter Trænerakademi 1

NF Læringsstil  Behøver accept, omsorg, støtte  Nyder gruppesamspil  Foretrækker samarbejde frem for konkurrence  Fokuserer mere på mennesker end på problemer  Lærer bedst ved ansigt til ansigt dialog Undervisningsstil  Stærk personlig forpligtelse overfor andre  Fornemmer klimaet, skaber harmoni  Relaterer sig til hver enkelt for at fremelske deres talent  Foretrækker små grupper frem for store  Skaber en ligeværdig behagelig atmosfære Indflydelsesstil  Etabler en demokratisk relation  Medtag kreative ideer  Tillad tid til diskussion  Byg individuelle relationer  Samarbejd om at løse problemer  Giv bifald og støtte Ledelsesstil  Søger efter mening og autensitet  Empatiske  Ser muligheder i institutioner og mennesker  Kommunikerer værdsættelse, entusiasme  Er i tæt kontakt med medarbejderne  Giver og har brug for ros Trænerakademi 1

NT Læringsstil  Interesserede i principper og logik  Nyder at udvikle egne ideer  Teknologi appellerer til dem  Har konstant brug for at udfordre og fange deres intellekt  Anvender stigende standarder for sig selv og andre Undervisningsstil  Nyder at designe nye pensumplaner  Udfordrer andres intellekt  Udtrykker sjældent anerkendelse  Er gerne godt inde i deres område  Kan ofte lyde strenge eller utålmodige  Forventer kompetence og er ofte krævende Indflydelsesstil  Demonstrer kompetence  Identificer klare kvalitetsstandarder  Udvikl kreative mentale udfordringer  Undersøg fremtiden  Skab frihed til ”hvorfor” spørgsmål  Diskuter på et intellektuelt niveau Ledelsesstil  Søger kompetence og viden  Arbejder godt med ideer og koncepter  Tiltrukket og udfordret af gåder og problemer  Ser systematiske relationer  Fokuserer på muligheder via ikke personlig analyse Trænerakademi 1

PræferenceBalanceret formEnsidighed Ekstrovert (E)Charmerende Entusiastisk Socialt indstillet Brovtende Påtrængende Højrøstet Introvert (I)Dyb Diskret Rolig Fjern Hæmmet Tilbagetrukken Sansning (S)Pragmatisk Præcis Detaljeret Uskarp Emsig Tvangsmæssig Intuition (N)Fantasirig Opfindsom Indsigtsfuld Excentrisk Uberegnelig Urealistisk Tænkning (T)Klarhjernet Objektiv Kortfattet og præcis Diskussionslysten Intolerant Grov Følen (F) Værdsættende Betænksom Taktfuld Undvigende Hypersensitiv Utydelig Vurderende (J)Effektiv Planlæggende Ansvarlig Tvangsmæssig Utålmodig Rigid Opfattende (P)I stand til at tilpasse sig Afslappet Fleksibel Udskyder ting Upålidelig Usammenhængende

Hmm, gad vist om: – Der er nogen sammenhæng mellem vores ”type” og JoHaris Vindue? – Der er nogen sammenhæng mellem vores ”evne” til at modtage feedback og vores ”type” 20 Trænerakademi 1