Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Struktur: ”Quiz og byt”
Advertisements

Strukturer velegnet til…
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Cooperativ learning - også kaldet CL
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
1. klasse skriver fagbøger - eksempel på undervisningsforløb fra Hattingskolen 2007.
P ROCEDURE K ONDITEST I C OLUMBUS L ABORATORIUM. Tjek kommunikation Kald Astronauterne i Columbus op via skype Tjek at astronauterne kan høre dig.
Vand på Island Et undervisningsforløb om vand og om hvordan vand udnyttes som resurse på Island. Ikke alle siderne er helt udviklet men kan bruges alene.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
STX Uddannelse.
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Forløb i samfundsfag.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Din kreative online praksis!
Modul 1 Rød løber (C).
Geoseismik Seismik er en geofysisk metode til undersøgelse af havbunden. Resultatet er et kort, som viser de geologiske strukturer. Metoden er derfor et.
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Notatteknik.
Organisering af procesarbejde
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klasseven for nyankomne elever
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
For eller imod tobak? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Karl Henrik Flyums model
Firmanavn Produkter og serviceydelser
Radiokommunikation Aktiv lytning – 2 ark m/figurer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Titel på kursuspræsentation
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Indsæt billede af din skole
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Mini-innovationsforløb Elevcamp
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen

Kopimateriale med 6 færdige forløb klar til brug:  Me and my preferences  Sport  Fashion  Friends  School  Teenage life Helle Kirstine Petersen

Strukturer  Find Someone Who  Fan-N-Pick  Flach Card Game  Three Step Interview  Match Mine Helle Kirstine Petersen

1. Alle deltagere har et stykke papir med personer, der skal findes 2. De står op og rækker hånden i vejret 3. De finder en ledig partner, som også har hånden i vejret 4. De hilser pænt på deres partner 5. Partner A tjekker om partner B passer på nogen af opgaverne 6. Hvis han/hun gør, underskrives dette felt 7. Partner A tjekker om partner B passer på nogen af opgaverne 8. Hvis han/hun gør, underskrives dette felt 9. Der underskrives kun et felt ad gangen 10. De siger pænt farvel til hinanden 11. Trin 2 til 10 gentages til alle felter er underskrevet Partner A er den med de største hænder;-) Helle Kirstine Petersen

1. Deltager 1 holder kortene i en vifte og siger: “Vælg et kort.” 2. Deltager 2 vælger et kort og læser det op. Derefter gives der lidt tænketid. 3. Deltager 3 svarer på spørgsmålet. 4. Deltager 4 hjælper deltager 3, hvis der er behov for det og roser deltager 3 for svaret. 5. Rollerne flyttes en deltager frem i næste runde 6. Trin 1 – 5 gentages, til der ikke er flere spørgsmål, eller læreren stopper altiviteten. 7. Deltager 1 er personen med det korteste hår, deltager 2 den til højre for osv. Helle Kirstine Petersen

 Deltagerne arbejder sammen to og to  Læreren siger, hvem der er partner A  Partner A har alle kort  Partner A læser der første spørgsmål  Hvis partner B kan svare på spørgsmålet, vinder partner B kortet, og partner A roser  Hvis partner B ikke kan svare, fortæller partner A svaret og lægger kortet bagerst i bunken  Når partner B har vundet alle kortene, bytter deltagerne roller Partner A er den med flest knapper på tøjet Helle Kirstine Petersen

1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. Læreren giver et emne til interview, sætter en tidsramme og angiver hvem der er partner A 3. Partner A interviewer partner B i den aftalte tid 4. Partner B interviewer partner A i den aftalte tid 5. Alle teamets medlemmer bruger efter tur lige lang tid på at fortælle resten af teamet, hvad de fandt ud af i deres interview. 6. Deltager 3 starter. Helle Kirstine Petersen

1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. Læreren giver et emne til interview, sætter en tidsramme og angiver hvem der er partner A 3. Partner A interviewer partner B i 1 minut 4. Partner B interviewer partner A i 1 minut 5. Alle teamets medlemmer bruger efter tur sekunder på at fortælle resten af teamet, hvad de fandt ud af i deres interview. 7. Partner A er den højeste. 8. Emnet er: 9. Should teenagers have the right to vote? 10. Why/why not? Helle Kirstine Petersen

1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. De to partnere sidder med ryggen mod hinanden 3. Hver partner har en plade og nogle kort 4. Partner A placerer sine kort på pladen, mens han fortæller, hvor og hvordan han placerer dem 5. Partner B placerer sine kort på samme måde 6. Når alle kort er placeret, sammenlignes pladerne 7. Derefter er det partner B, der placerer sine kort og fortæller Helle Kirstine Petersen

1. Deltagerne arbejder sammen to og to 2. De to partnere sidder med ryggen mod hinanden 3. Hver partner har en tegneplade 4. Partner A tegner på sin plade og forklarer imens, hvad og hvor på pladen der tegnes 5. Partner B tegner det samme 6. Når tegningen er færdig, sammenlignes pladerne 7. Derefter fortæller partner B, hvad der skal tegnes. Partner A er den ældste Helle Kirstine Petersen

 Deltagerne arbejder sammen i teams af 4  Læsekortet lægges midt på bordet  The reader læser et stykke af teksten  The keyword master finder keywords i det læste tekststykke  The summary master giver er referat af det læste tekststykke  The headline master giver en overskrift til det læste tekststykke  Læsekortet drejes en kvart omgang, så alle får nye roller, og der læses igen  The reader er den yngste Helle Kirstine Petersen

 8. og 9. klasse  Forbereder eleverne til eksamen  Tekstarbejde  Debattering  Præsentation  Evaluering  Færdige undervisningsforløb klar til brug Helle Kirstine Petersen